Nie ma to jak mieć swoje… Niekoniecznie. – Model subskrypcyjny w biznesie

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
5 min

Własność to podstawa funkcjonowania tak przedsiębiorstw, jak i osób prywatnych. Przekazywanie i finansowanie przedmiotów czy dostępu do usług jest dogmatem, bez którego nie powstałaby współczesna gospodarka. Czy jednak w XXI wieku własność jest rozwiązaniem na miarę jego wyzwań? A co jeszcze ważniejsze – drogą do gospodarki przyszłości? Polska Grupa WeSub chece udowodnić, że.. Nie!

Pandemia koronawirusa dobitnie pokazała, że dotychczasowy model ekonomiczny jest nie do utrzymania. Planeta zakwestionowała dotychczasowy status quo. W efekcie doszło do zjawiska, które sparaliżowało codzienne życie ludzi, firm i instytucji publicznych na całym świecie. Łańcuchy produkcji, logistyki czy operacji zostały zerwane. Epoka względnego ładu skończyła się, ustępując tzw. VUCA – rzeczywistości, której jedynym stałym elementem są niepewność, nieprzewidywalność i duża zmienność.

Skutków tych przemian doświadczamy każdego dnia. Najbliższym wielu osobom i firmom przykładem jest zjawisko pracy zdalnej. Innym jest choćby deficyt dostępności mikroprocesorów, który w zaledwie kilka miesięcy sparaliżował globalny przemysł motoryzacyjny i zagroził miejscom pracy. – wskazuje Mariusz Szałagan, Partner Zarządzający, Grupa WeSub – Jako Grupa WeSub odpowiadamy na te wyzwania, wykorzystując rozwiązania finansowe dla sektora przedsiębiorstw. Nasza metoda? Zachęcamy do rozwoju, do podejmowania ryzyka, poprzez usunięcie z drogi biznesu największej przeszkody – kosztu inwestycji we własność.

Burzenie przeszkód

Koronakryzys wywarł ogromną presję tak na firmy, jak i instytucje publiczne. Zwycięsko wyjdą z niego ci, którzy będą w stanie utrzymać lub zwiększyć jakość świadczonych usług przy zachowaniu lub zmniejszeniu kosztów własnych. I właśnie tu Grupa WeSub upatruje swojej niszy. Poprzez swoje autorskie rozwiązania subskrypcyjne, pomaga rozwiązywać dylemat inwestycji – kiedy ponosić ich koszt?

- Advertisement -

Subskrypcja pozwala nam obniżyć próg realizacji inwestycji. Ponieważ przedmiotem umowy nie jest własność – jak przy kredycie czy leasingu – tylko „korzystanie”, możemy zaoferować o wiele niższy koszt dla przedsiębiorcy. Wierzymy, że to biznes wie czego potrzebuje, by efektywnie rosnąć. My dostarczamy elastycznego finansowania, które pozwala tę wizję realizować, bez ponoszenia kosztów własności. –  Mariusz Szałagan, Partner Zarządzający, Grupa WeSub – W ramach Grupy WeSub zintegrowaliśmy wiodące rozwiązania subskrypcyjne, takie jak RentUp, KODI Tech czy KODI Tech Suisse, które odpowiadają na potrzeby każdego przedsiębiorcy – niezależnie od skali czy branży jego działalności.

Subskrypcje od WeSub są elastyczne, co oznacza, że można je stosownie rozszerzać lub zmniejszać o kolejne środki trwałe, w zależności od aktualnych potrzeb. Jest to szczególnie skuteczne rozwiązanie dla firm, które np. otrzymują 12-miesięczny kontrakt, ale nie mają pewności jego przedłużenia. Nie muszą zatem wybierać między ryzykiem przyjęcia kontraktu – i zakupu maszyn, które potencjalnie za rok będą stały nieużywane – a rezygnacją z szansy na pozyskanie nowego partnera.

Ekonomia subskrypcyjna na świecie

WeSub jest pionierem na polskim rynku w zakresie oferty doradztwa transformacji przedsiębiorstw do modelu subskrypcyjnego. Umożliwia w ten sposób rodzimym firmom dołączenie do globalnego nurtu subscription economy (ekonomia subskrypcyjna), w ramach którego już dziś rozwijają się spółki reprezentujące sektory od mody, przez motoryzację po wytwórców maszyn budowlanych.Przy wsparciu WeSub polskie firmy skutecznie zadebiutowały na najbardziej wymagających rynkach zagranicznych, w tym m.in. szwajcarskim. Na popularność tego modelu składają się dwa kluczowe elementy: brak wąskiego gardła jednostkowej sprzedaży oraz naturalna zdolność subskrypcji do budowy długotrwałej relacji między producentem a odbiorcą. Kolejnym walorem jest niższy koszt środowiskowy – każdy środek trwały wraca ostatecznie do producenta, który następnie może go zmodernizować lub poddać upcyclingowi czy recyclingowi, nadając mu drugie życie.

Czy brak „własności” się opłaca? Z biznesowego punktu widzenia subskrypcje to dla firm – i ich interesariuszy –większa stabilność i przewidywalność. Jak pokazują liczne opracowania, w tym m.in. World Economic Forum, przedsiębiorstwa rozwijające się w tym modelu nie tylko nie zanotowały istotnego zmniejszenia przychodów w trudnym 2020 roku, ale wręcz odnotowały globalne wzrosty. Grupa WeSub jest pionierem jeżeli chodzi o wspieranie polskich biznesów w rozpoczęciu transformacji do gospodarki jutra, oferując im swoje doświadczenie, know-how, a także sprawdzone na rynku rozwiązania, takie jak RentUp, KODI Tech, KODI Tech Suisse czy Argan Finanse.

Udostępnij
- REKLAMA -