The Village otworzył pierwsze zagraniczne biuro w Barcelonie oraz rozpoczął działalność od onboardingu 500 partnerskich szkół, przedszkoli i żłobków w Katalonii. To kolejny etap rozwoju po zamknięciu rundy inwestycyjnej na poziomie 3,5 mln euro. Start-up oferuje innowacyjną platformę, umożliwiającą rodzicom znalezienie lub otwarcie i prowadzenie własnego miejsca opieki dla dzieci do lat 5.
The Village wyrusza na podbój zagranicznych rynków, zaczynając od Barcelony. O wyborze tej lokalizacji zadecydowało przede wszystkim duże zapotrzebowanie na opiekę nad dziećmi i niewielka konkurencja.
“Po przeprowadzeniu analizy rynku w Barcelonie, doszliśmy do wniosku, że nie ma tam narzuconych skomplikowanych regulacji na przedsiębiorców, co przekłada się na zdecydowanie prostsze prowadzenie działalności. Zauważyliśmy dużą liczbę mikroszkół, które chcą wspierać rodziców w procesie wychowywania dzieci. Wierzymy, że wdrożenie naszych usług na rynku hiszpańskim to krok w kierunku globalnego rozwoju sektora opieki nad dziećmi.”
CEO The Village, Aleksandra Kozera.
Start-up kieruje usługi do rodziców, którzy chcą znaleźć najlepszą opiekę dla dziecka lub założyć własną działalność w tym sektorze. The Village to SaaS-enabled marketplace, umożliwiający znalezienie miejsca dla najmłodszych w jednym z wielu przedszkoli i żłobków. Dzięki temu rodzice mają dostęp do najlepszych usług, a lokalni przedsiębiorcy mogą zwiększyć swoje zyski. Platforma zapewnia też wsparcie istniejących już placówek w znalezieniu odpowiedniego kierunku rozwoju działalności oraz zaplecze w postaci wiedzy i porad z zakresu opieki nad dziećmi. Jednak to, co wyróżnia The Village na tle innych, podobnych platform, to misja edukacji, wspieranie osób pracujących z małymi dziećmi oraz właścicieli placówek, w kierunku umiejętności XXI wieku, z naciskiem na komunikację i rozwój społeczno-emocjonalny. Start-up wychodzi naprzeciw zmieniającym się potrzebom edukacji wczesnodziecięcej i przekazuje program pracy oparty na najnowszej wiedzy, tworzony we współpracy z absolwentami Uniwersytetu Harvarda.
“W obliczu rosnącej liczby pracujących rodziców, którzy szukają sprawdzonych żłobków i przedszkoli, sektor opieki staje się coraz bardziej strategiczny. Staramy się wprowadzać nasze rozwiązania z myślą o poprawie jakości życia rodzin oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i wygody najmłodszych.”
Aleksandra Kozera
The Village otworzył już 74 żłobki i przedszkola w całej Polsce. Start-up podjął także współpracę z kolejnymi 60 placówkami w kraju i 150 w Katalonii. W 2022 roku The Village pozyskał rundę finansowania w wysokości 3,5 mln euro od funduszy Movens Capital, 500 Startups, Tilia Impact Ventures i Credo Ventures. Ta inwestycja pozwoli na dalszy rozwój zagraniczny oraz wdrażanie jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych.
“Planujemy wejść na kolejne rynki. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie stawia przed nami międzynarodowa scena biznesowa i pewni, że ekspansja przyczyni się do jeszcze większego wzrostu marki The Village.”
Kozera