Stellantis NV i Qualcomm Technologies, Inc. ogłosiły wieloletnią współpracę technologiczną w celu wykorzystania najnowszych osiągnięć Snapdragon® Digital Chassis™ do dostarczania inteligentnych, dostosowywalnych i wciągających wrażeń z jazdy milionom pojazdów w 14 kultowych markach samochodowych Stellantis. Początek współpracy planowany jest na 2024 rok. Wykorzystując platformy Snapdragon® Cockpit i możliwości 5G dla systemów telematycznych, Stellantis będzie w stanie sprostać zmieniającym się oczekiwaniom klientów w zakresie spersonalizowanych i najnowocześniejszych doświadczeń, które można stale aktualizować.
Umowa ta ułatwi Stellantis plan połączenia wszystkich domen oprogramowania w High Performance Computers, wykorzystując wysokowydajne i energooszczędne platformy Snapdragon Automotive Platform we wszystkich głównych domenach pojazdów, a także przyczyni się do zabezpieczenia łańcucha dostaw Stellantis w zakresie strategicznych komponentów.
Przenosząc relację kierowca-pojazd na wyższy poziom, Stellantis wykorzysta platformy Snapdragon Cockpit nowej generacji do zasilania samochodowych systemów komunikacyjnych i informacyjno-rozrywkowych dla STLA SmartCockpit, który jest projektowany i konstruowany wspólnie z Amazon i Foxconn. Platformy Snapdragon Cockpit nie tylko zapewniają grafikę w wysokiej rozdzielczości na dotykowej i sterowanej głosem konsoli kokpitu, ale także zapewniają w pełni wciągające wrażenia w kabinie, zapewniając najwyższej jakości dźwięk i krystalicznie czystą komunikację głosową w całej kabinie pojazdu.
Platformy Snapdragon Cockpit będą również wykorzystywane do ulepszania funkcji STLA Brain, wprowadzając nowy poziom cyfrowej inteligencji dla wygody i bezpieczeństwa oraz pomagając ulepszyć możliwości osobistego asystenta w pojeździe o wysoce intuicyjne funkcje sztucznej inteligencji (AI), które obejmują:
- Aktualizacje OTA (over-the-air), które pozwolą pojazdowi naturalnie ewoluować i ulepszać się w czasie poprzez ciągłe aktualizowanie, funkcje na żądanie i natychmiastowe ulepszenia pojazdu, takie jak dodatkowa moc lub tryby jazdy
- Spersonalizowane doświadczenia, wykorzystujące sztuczną inteligencję w celu dostosowania się do szerokiej gamy preferencji klientów
- Lepsze wrażenia użytkownika dzięki szybszej komunikacji z połączonymi funkcjami i wyższej mocy obliczeniowej w celu obsługi przyszłych aktualizacji
- Nowe usługi i rozwiązania
- Lepsze wrażenia z posiadania dzięki diagnostyce i naprawom wykonywanym bezprzewodowo dla wszystkich głównych układów pojazdu
Pierwsza aplikacja będzie w marce Maserati do zasilania systemu informacyjno-rozrywkowego nowej generacji Stellantis.