Riot Games wybiera rozwiązanie do zdalnej produkcji IP firmy Nevion

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
3 min

Należąca do grupy Sony firma Nevion została wybrana na dostawcę rozwiązań i usług do globalnego projektu zdalnej produkcji IP o nazwie Project Stryker, realizowanego przez producenta najpopularniejszej na świecie gry na komputery PC i organizatora turnieju League of Legends Esports (LoL Esports), studio Riot Games.

Wobec szybko rosnącej na całym świecie popularności sportu elektronicznego studio Riot Games buduje globalny system , który umożliwi produkcję wydarzeń na żywo w dowolnym miejscu i czasie, z wykorzystaniem centrów procesowania danych. Nowy ośrodek zdalnej emisji i produkcji treści (RBC) w Dublinie jest pierwszym z wielu planowanych, wzajemnie połączonych obiektów tego rodzaju. Umożliwią one wdrożenie modelu produkcji „follow-the-sun” i równoczesną obsługę kilku imprez odpowiednio do wymogów strefy czasowej. Nevion dostarczy rozwiązanie do orkiestracji przepływu multimediów z miejsc rozgrywek e-sportowych do RBC poprzez sieć WAN o nazwie Riot Direct.

Rozwiązanie ma być oparte na  Gateway Nevion Virtuoso o definiowanej softwar’owo funkcjonalności  i oraz oprogramowaniu VideoIPath do procesów produkcyjnych oraz zarządzania siecimi SDN (LAN i WLAN).

Wdrożenie gateway Virtuoso zostanie zrealizowane w centrach danych obsługujących standard SMPTE ST 2110 oraz w mobilnych „zestawach reporterskich”, zabieranych na miejsce wydarzenia odpowiednio do potrzeb. Węzły medialne realizują funkcje transportu przepływów w sieci, w tym adaptację SDI/SMPTE ST 2110, kompresję wideo o niskim poziomie opóźnień JPEG XS, przetwarzanie i transport MADI oraz funkcję IPME (IP media edge) do przełączania LAN-WAN, konwersji z multicast na unicast i zabezpieczenia strumieni video..

- Advertisement -

Riot Games po raz pierwszy wdrożył węzeł Nevion Virtuoso z kompresją JPEG XS podczas zdalnej produkcji finału Mistrzostw Świata League of Legends w 2019 r. Było to jedno z pierwszych zastosowań tej technologii na świecie. Podczas tegorocznych Mistrzostw Świata League of Legends na Islandii Riot Games przeprowadził integrację MADI over IP/SMPTE ST ST2110 między Los Angeles a Reykjavik.

Oprogramowanie VideoIPath będzie pełnić funkcję pojedynczej warstwy orkiestrującej połączenia z siecią medialną WAN i umożliwi Riot Games szybkie łączenie zestawów reporterskich ze scentralizowaną infrastrukturą produkcyjną w centrach danych.

W tym celu VideoIPath zapewni dynamiczne łączenie, orkiestrację przepływów multimediów oraz precyzyjne nadzorowanie i optymalizację wykorzystania przepustowości łącza. Oprogramowanie to posłuży również do konfigurowania adaptacji gateway’s Virtuoso, kompresji JPEG XS i zabezpieczenia strumieni  odpowiednio do różnych wymogów produkcji. Zapewni ponadto monitorowanie poziomu jakości usług.

— Rozpoczynamy ambitny plan rozwoju nowych modeli produkcji i działań, które w przyszłości pomogą nam zmienić się z firmy sportu elektronicznego oferującej jedną grę w dostawcę wielu giermówi Scott Adametz, kierownik ds. inżynierii infrastruktury w Riot Games.Z firmą Nevion współpracujemy już od kilku lat, wiedzieliśmy więc, że jej produkty, wiedza i doświadczenie pozwolą nam zbudować rozwiązanie IP, które zwiększy efektywność organizacji naszych wydarzeń e-sportowych na całym świecie.

— Studio Riot Games to prawdziwy pionier produkcji na żywo dodaje Thomas Heinzer, dyrektor generalny Nevion.Zawsze jesteśmy dumni z uczestnictwa w jego innowacyjnych projektach, od pierwszego wykorzystania JPEG XS przed dwoma laty po najnowsze przedsięwzięcie, którego celem jest osiągnięcie prawdziwie globalnych zdolności produkcji

Udostępnij
- REKLAMA -