Tag: VR

Simplito w elitarnym gronie finalistów europejskiego projektu XR

Simplito - firma technologiczna z Torunia, to jedyny polski finalista najnowszej edycji projektu Cortex2, realizowanego w ramach unijnego programu Horizon Europe. Autorska technologia polskiego zespołu, umożliwiająca skuteczne zabezpieczanie danych w…

Meta przed kluczowym rokiem: sukces czy porażka projektu Metaverse?

Andrew Bosworth, CTO Meta, w wycieku wewnętrznej notatki ujawnił, że rok 2025 będzie decydujący dla przyszłości projektu Metaverse. Jak zauważył, nadchodzące miesiące określą, czy wysiłki firmy zapiszą się w historii…

Rozszerzona rzeczywistość i VR nadal na celowniku Zuckerberga – 100 mld dolarów na technologie XR

Meta kontynuuje agresywną strategię inwestycyjną w rozwój technologii rozszerzonej (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR). Według analityków Financial Times, firma od 2014 roku zainwestowała już ponad 80 miliardów dolarów w ten…

Gesty nóg zamiast dotyku: Czy tak wygląda przyszłość interfejsów w świecie AR?

Technologia rozszerzonej rzeczywistości (AR) otwiera nowe możliwości interakcji z urządzeniami elektronicznymi. Informatyk z Uniwersytetu Waterloo, Daniel Vogel i Ching-Yi Tsai z Uniwersytetu Princeton opracowali rozwiązanie, które pozwala użytkownikom na sterowanie…

Apple wstrzymuje produkcję Vision Pro z powodu słabej sprzedaży

Apple zdecydowało się na wstrzymanie produkcji swojego zestawu słuchawkowego Vision Pro, który od dłuższego czasu boryka się z problemami sprzedażowymi. Zgodnie z doniesieniami, firma zmniejszyła produkcję już latem, a w…

Meta wprowadza nowy model AI dla ulepszenia doświadczeń w Metaverse

Meta zaprezentowała nowy model sztucznej inteligencji o nazwie Meta Motivo, który ma poprawić realizm i precyzję ruchów cyfrowych awatarów w Metaverse. Technologia ta jest odpowiedzią na powszechne wyzwania związane z…

Google wraca do okularów AR i wprowadza nowe funkcje AI

Google, spółka zależna Alphabet, ogłosiła premierę drugiej generacji modelu sztucznej inteligencji Gemini, wprowadzając szereg nowych funkcji i możliwości. Sundar Pichai, dyrektor generalny firmy, określił ten krok jako początek „nowej ery…

Apple Vision Pro – nowoczesna technologia, która nie chce się sprzedać

Apple Vision Pro, jeden z najbardziej wyczekiwanych produktów firmy Apple, nie spełnia oczekiwań sprzedażowych. Od swojej premiery w lutym 2024 roku, urządzenie sprzedało się w liczbie poniżej 500 000 sztuk,…

Microsoft łączy Windows 11 z wirtualną rzeczywistością Meta Quest

Microsoft ogłosił, że od grudnia użytkownicy zestawów VR Meta Quest 3 i Quest 3S będą mogli korzystać z pełnej funkcjonalności Windows 11. Informację tę przekazano podczas konferencji Microsoft Ignite, gdzie…

Bezpieczne szkolenia z VR – jak wirtualna rzeczywistość zmienia sposób nauki w firmach

Na czym polega wirtualna rzeczywistość? Wirtualna rzeczywistość, nazywana też z ang. Virtual Reality (VR) to aplikacje w całości projektowane komputerowo przez informatyków. Tak powstają nowe światy, składające się ze znanych…

Wysoka cena i brak aplikacji: Vision Pro walczy o przetrwanie na rynku

Dziesięć miesięcy po premierze Vision Pro, Apple staje przed wyzwaniem, które może zaważyć na sukcesie jego ambitnego projektu. Zestaw słuchawkowy, który miał zrewolucjonizować rynek technologii mieszanej rzeczywistości, jak dotąd nie…

HTC VIVE wprowadza na rynek nowy zestaw VR – VIVE Focus Vision

HTC VIVE, jeden z liderów branży rozwiązań XR (Extended Reality), zaprezentował dziś swój najnowszy produkt – gogle VIVE Focus Vision. Nowy zestaw VR, należący do popularnej serii VIVE Focus, ma…

HTC VIVERSE wyrywa się naprzód z Polygon Streaming: nowe horyzonty dla wizualizacji 3D

VIVERSE, firma znana z innowacyjnych rozwiązań w przetwarzaniu przestrzennym, ogłasza wprowadzenie nowej usługi – Polygon Streaming – na rynku. Technologia ta, dotychczas dostępna jedynie w ramach platformy VIVERSE, teraz staje…

Partnerstwa gigantów technologicznych w metaverse: nowe możliwości dla przemysłu

W ostatnich latach termin "metaverse" zyskał na popularności, głównie w kontekście rozrywki i mediów społecznościowych. I choć wirtualny świat nie zyskał takiej popularności, jakiej początkowo oczekiwano, to jednak w przemyśle…

Metaverse – wielkie nadzieje musiały ustąpić miejsca AI

Jeszcze trzy lata temu świat technologii z zapartym tchem oczekiwał na nadejście metaverse – wirtualnej rzeczywistości, która miała zrewolucjonizować nasze życie. Gdy Facebook przekształcił się w Meta, zmieniając nie tylko…

Ikea zatrudnia do metawersum – realne wynagrodzenie za wirtualną pracę

Ikea wkracza na zupełnie nowe terytorium, otwierając wakaty w wirtualnej rzeczywistości. W ramach innowacyjnej inicjatywy, firma poszukuje pracowników do obsługi swojego sklepu w grze Roblox. Co więcej, zatrudnieni w metawersum…

Microsoft i Meta Quest łączą siły – Windows przechodzi na VR

W ramach tegorocznej konferencji Build, Microsoft ogłosił rozszerzenie swojej współpracy z firmą Meta, wprowadzając innowacyjne "Windows Volumetric Apps" do słuchawek VR Meta Quest. Nowa inicjatywa ma na celu przekształcenie tradycyjnego…

Zmiana strategii Apple – Czy zmniejszenie produkcji Vision Pro sygnalizuje problemy na horyzoncie?

W ostatnich dniach Apple zrewidowało swoje plany dotyczące produkcji nowego zestawu słuchawkowego Vision Pro, planując znaczne zmniejszenie ilości produkowanych jednostek w 2024 roku. Z pierwotnych szacunków wynikających z produkcji od…

Metaverse – od hype’u do przebudzenia

Trzy lata temu, przemianowanie Facebooka na Meta było sygnałem rozpoczynającym nową erę cyfrowej rzeczywistości. Wizja metaverse, wszechświata wirtualnego łączącego rzeczywistość wirtualną, rozszerzoną i cyfrowe bliźniaki, wydawała się nie tylko przyszłością,…

Meta otwiera system operacyjny Quest dla innych producentów

W obliczu wzrostu konkurencji, szczególnie ze strony technologicznego giganta Apple, Meta zmienia strategię, otwierając swoją platformę na współpracę z innymi producentami sprzętu, co może zrewolucjonizować branżę VR. CEO Meta, Mark…

Od VR do AI – jak gry i nowe technologie kształtują rynek pracy

Grywalizacja w procesie upskillingu, gamifikacja rynku pracy, wykorzystanie najbardziej zaawansowanych technologii oraz grafik w codzienności, a nawet procesy rekrutacyjne wykorzystujące VR – to tylko niektóre z aktualnych trendów branży gier…