Simplito - firma technologiczna z Torunia, to jedyny polski finalista najnowszej edycji projektu Cortex2, realizowanego w ramach unijnego programu Horizon Europe. Autorska technologia polskiego zespołu, umożliwiająca skuteczne zabezpieczanie danych w…
Andrew Bosworth, CTO Meta, w wycieku wewnętrznej notatki ujawnił, że rok 2025 będzie decydujący dla przyszłości projektu Metaverse. Jak zauważył, nadchodzące miesiące określą, czy wysiłki firmy zapiszą się w historii…
Meta kontynuuje agresywną strategię inwestycyjną w rozwój technologii rozszerzonej (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR). Według analityków Financial Times, firma od 2014 roku zainwestowała już ponad 80 miliardów dolarów w ten…
Technologia rozszerzonej rzeczywistości (AR) otwiera nowe możliwości interakcji z urządzeniami elektronicznymi. Informatyk z Uniwersytetu Waterloo, Daniel Vogel i Ching-Yi Tsai z Uniwersytetu Princeton opracowali rozwiązanie, które pozwala użytkownikom na sterowanie…
Apple zdecydowało się na wstrzymanie produkcji swojego zestawu słuchawkowego Vision Pro, który od dłuższego czasu boryka się z problemami sprzedażowymi. Zgodnie z doniesieniami, firma zmniejszyła produkcję już latem, a w…
Meta zaprezentowała nowy model sztucznej inteligencji o nazwie Meta Motivo, który ma poprawić realizm i precyzję ruchów cyfrowych awatarów w Metaverse. Technologia ta jest odpowiedzią na powszechne wyzwania związane z…
Google, spółka zależna Alphabet, ogłosiła premierę drugiej generacji modelu sztucznej inteligencji Gemini, wprowadzając szereg nowych funkcji i możliwości. Sundar Pichai, dyrektor generalny firmy, określił ten krok jako początek „nowej ery…
Apple Vision Pro, jeden z najbardziej wyczekiwanych produktów firmy Apple, nie spełnia oczekiwań sprzedażowych. Od swojej premiery w lutym 2024 roku, urządzenie sprzedało się w liczbie poniżej 500 000 sztuk,…
Microsoft ogłosił, że od grudnia użytkownicy zestawów VR Meta Quest 3 i Quest 3S będą mogli korzystać z pełnej funkcjonalności Windows 11. Informację tę przekazano podczas konferencji Microsoft Ignite, gdzie…
Na czym polega wirtualna rzeczywistość? Wirtualna rzeczywistość, nazywana też z ang. Virtual Reality (VR) to aplikacje w całości projektowane komputerowo przez informatyków. Tak powstają nowe światy, składające się ze znanych…
Dziesięć miesięcy po premierze Vision Pro, Apple staje przed wyzwaniem, które może zaważyć na sukcesie jego ambitnego projektu. Zestaw słuchawkowy, który miał zrewolucjonizować rynek technologii mieszanej rzeczywistości, jak dotąd nie…
HTC VIVE, jeden z liderów branży rozwiązań XR (Extended Reality), zaprezentował dziś swój najnowszy produkt – gogle VIVE Focus Vision. Nowy zestaw VR, należący do popularnej serii VIVE Focus, ma…
VIVERSE, firma znana z innowacyjnych rozwiązań w przetwarzaniu przestrzennym, ogłasza wprowadzenie nowej usługi – Polygon Streaming – na rynku. Technologia ta, dotychczas dostępna jedynie w ramach platformy VIVERSE, teraz staje…
W ostatnich latach termin "metaverse" zyskał na popularności, głównie w kontekście rozrywki i mediów społecznościowych. I choć wirtualny świat nie zyskał takiej popularności, jakiej początkowo oczekiwano, to jednak w przemyśle…
Jeszcze trzy lata temu świat technologii z zapartym tchem oczekiwał na nadejście metaverse – wirtualnej rzeczywistości, która miała zrewolucjonizować nasze życie. Gdy Facebook przekształcił się w Meta, zmieniając nie tylko…
Ikea wkracza na zupełnie nowe terytorium, otwierając wakaty w wirtualnej rzeczywistości. W ramach innowacyjnej inicjatywy, firma poszukuje pracowników do obsługi swojego sklepu w grze Roblox. Co więcej, zatrudnieni w metawersum…
W ramach tegorocznej konferencji Build, Microsoft ogłosił rozszerzenie swojej współpracy z firmą Meta, wprowadzając innowacyjne "Windows Volumetric Apps" do słuchawek VR Meta Quest. Nowa inicjatywa ma na celu przekształcenie tradycyjnego…
W ostatnich dniach Apple zrewidowało swoje plany dotyczące produkcji nowego zestawu słuchawkowego Vision Pro, planując znaczne zmniejszenie ilości produkowanych jednostek w 2024 roku. Z pierwotnych szacunków wynikających z produkcji od…
Trzy lata temu, przemianowanie Facebooka na Meta było sygnałem rozpoczynającym nową erę cyfrowej rzeczywistości. Wizja metaverse, wszechświata wirtualnego łączącego rzeczywistość wirtualną, rozszerzoną i cyfrowe bliźniaki, wydawała się nie tylko przyszłością,…
W obliczu wzrostu konkurencji, szczególnie ze strony technologicznego giganta Apple, Meta zmienia strategię, otwierając swoją platformę na współpracę z innymi producentami sprzętu, co może zrewolucjonizować branżę VR. CEO Meta, Mark…
Grywalizacja w procesie upskillingu, gamifikacja rynku pracy, wykorzystanie najbardziej zaawansowanych technologii oraz grafik w codzienności, a nawet procesy rekrutacyjne wykorzystujące VR – to tylko niektóre z aktualnych trendów branży gier…
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Sign in to your account