Turystyczne aplikacje mobilne

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Okres pandemii wywrócił nieco nasze przyzwyczajenia, także i te związane z podróżowaniem. Kiedy wyjazdy zagranicę wiązały się ze sporymi utrudnieniami, postawiliśmy przede wszystkim na odkrywanie swojej własnej okolicy. Górskie wędrówki zaczęły się cieszyć jeszcze większym zainteresowaniem, a szlaki „pękały w szwach”. Turystom odwiedzającym polskie zakątki towarzyszyły także aplikacje turystyczne, które w w ostatnich latach stały się kompleksowymi realizacjami, zwierającymi najbardziej potrzebne informacje, działającymi offline i zawierającymi szczegółowe mapy. Aplikacja turystyczna to nie tylko dobry sposób na odkrywanie okolicy, ale również, a może przede wszystkim – skuteczna promocja regionu.

Kompleksowy przewodnik w postaci aplikacji turystycznej

Aplikacja turystyczna może być przydatna zwłaszcza podczas przemierzania górskich szlaków. Kiedy pojawiają się problemy z zasięgiem, mapa offline wraz z lokalizacją gps wskażą nam dokładną pozycję. Oprócz mapy offline w aplikacji turystycznej może się również znaleźć baza obiektów i najciekawszych atrakcji znajdujących się w okolicy. Poznawanie historii regionu staje się dużo łatwiejsze, kiedy wszystkie informacje znajdują się w jednym miejscu. Interesująca dla rowerzystów może być z kolei interaktywna sieć szlaków, dzięki której można wyznaczyć dokładny przebieg planowanej wycieczki. Jakie możliwości dają natomiast aplikacje dla rodzin z dziećmi? Chociażby gry terenowe znajdujące się w aplikacji turystycznej, które łączą zabawę z aktywnym zwiedzaniem. Rozwiązywanie zagadek może być doskonałą propozycją na spędzenie popołudnia z najmłodszymi.

Aplikacje turystyczne z trasami i atrakcjami – formą promocji regionu

Kompleksowe rozwiązania są jednym z najbardziej pożądanych aspektów. Aplikacje turystyczne na zamówienie realizowane są zarówno dla firm prywatnych, np. hoteli, jak i dla jednostek samorządowych. Zdecydowanie mogą one wywrzeć pozytywny wpływ na realizowaną lub planowaną promocję regionu. Stworzenie najprostszej i funkcjonalnej aplikacji turystycznej nie musi się wiązać z ogromnym nakładem finansowym. Wiele zależy od jej struktury oraz modułów. Szereg pakietów, które możemy wdrożyć w aplikacji mobilnych musi być również dostosowanych do budżetu, jakim dysponować może np. jednostka samorządowa. Przykładowo dla regionu ze sporą ilością tras rowerowych ciekawym rozwiązaniem może być wspomniana już wcześniej interaktywna sieć szlaków, z kolei park narodowy mógłby być zainteresowany encyklopedią przyrodniczą. Dla miasta z bogatą historią ciekawą formą może być moduł rozszerzonej rzeczywistości, który umożliwi użytkownikowi zapoznanie się z archiwalnymi fotografiami z danego miejsca.

Form promocji regionu poprzez aplikację turystyczną jest sporo, spójna wizja i otwartość na nowe technologie z pewnością pozwolą na osiągnięcie zadowalających efektów. Zanim jednak wizja zacznie się materializować warto przejrzeć aplikacje turystyczne już działające na rynku. Znaleźć te udogodnienia, które w przypadku konkretnej koncepcji promocji regionu przyniosą wymierne efekty i spełnią oczekiwania turystów odwiedzających okolicę. Miasto pełne zabytków? Warto postawić na bazę miejsc i gry terenowe. Teren górski? Spersonalizowana, dokładna mapa offline na pewno będzie przydatna. Obszar stawiający na turystykę kajakową? Mapa kajakowych szlaków z możliwymi postojami i przeszkodami na trasie. Możliwości są w zasadzie nieograniczone, warto je jednak skonsultować ze specjalistami w zakresie tworzenia tego typu aplikacji turystycznych.

- Advertisement -
Udostępnij
- REKLAMA -