Voicebot vs chatbot: prowadzisz biznes za granicą? Zobacz, jak usprawnić dział obsługi klienta

Materiał Partnera
7 min

Nowoczesne rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji pomogą rozwinąć Twój biznes poza granicami kraju. Wprowadź chatbot and voicebot mówiące w różnych językach i zdobywaj nowych klientów!

Chatbot and voicebot – co to jest?

Wirtualni asystenci, którzy dzięki wykorzystaniu zaawansowanej technologii opartej  na sztucznej inteligencji (AI) mogą skutecznie wspomóc proces obsługi klienta. Voicebot call center (https://inteliwise.com/pl/voicebot/) to rozwiązanie klasy Conversational AI przeznaczone do automatyzacji połączeń telefonicznych. Umożliwia naturalną komunikację w ramach połączenia głosowego. Potrafi rozpoznać pytania otwarte i zamknięte, a także intencję rozmówcy. Co więcej, rozumie slang, a nawet wulgaryzmy. Dokładnie analizuje pytania i wypowiedzi, a następnie udziela adekwatnej odpowiedzi. Rozmowa odbywa się naturalnie, a voicebot AI tonem głosu czy sposobem wypowiadania się do złudzenia przypomina doświadczonego realnego konsultanta.

Podobnie wygląda rozmowa z chatbotem, który też jest profesjonalnym oprogramowaniem napędzanym technologiami sztucznej inteligencji. Konwersacja możliwa jest poprzez widget umieszczony w dolnym rogu strony internetowej, ale także poprzez komunikatory typu WhatsApp czy Messenger. Najczęściej klient pisze lub wypowiada na głos swoje pytanie, a bot udziela mu wyczerpującej odpowiedzi. Wszystko odbywa się w pełni automatycznie, bez udziału doradcy z działu obsługi klienta.

Voicebot technology – zalety i wady

Zarówno voicebot customer service, jak i czat z chatbotem są coraz częściej stosowane przez małych i dużych graczy z kolejnych branż. Dlaczego? Bo to się po prostu opłaca. I to wszystkim. Chatbot and voicebot są dostępne natychmiast, klient nie musi czekać w wirtualnej kolejce na połączenie z konsultantem. Również rozmowa na czacie odbywa się w czasie rzeczywistym na zasadzie: masz pytanie – to je zadaj, a odpowiedź uzyskasz od razu. Niezależnie od dnia tygodnia czy później godziny. W przypadku voicebot technology czas nie gra roli. Bot jest dostępny w trybie 24/7, nie potrzebuje wolnego, nie obchodzi świąt, nie wyjeżdża na wakacje. Nie bywa zmęczony oraz nie miewa gorszego dnia. Zawsze jest gotowy do pomocy. Potrafi słuchać i wyciągać wnioski na podstawie usłyszanych słów. Gdy czegoś nie wie lub nie rozumie to dopytuje lub przekierowuje do profesjonalnego konsultanta. Co więcej, nie tylko rzetelnie odpowiada na pytania, ale także może sugerować i proponować dostępne rozwiązania lub produkty.

- Advertisement -

Voicebot AI może odbierać połączenia od klientów, zrobi to od razu, po pierwszym sygnale. Klient nie musi więc w trybie głośnomówiącym słuchać nudnych melodii, a od razu uzyskuje rozwiązanie problemu. Także sam voicebot call center może nawiązywać kontakt z klientem prezentując mu ofertę, przeprowadzając ankietę czy informując o promocjach. Chatbot AI inicjując rozmowę na czacie, proponuje produkty z oferty, a także sugeruje komplementarne rozwiązania. Gdy klient szuka na stronie sklepu eleganckiej koszuli, chatbot może mu także dopasować do niej krawat czy muszkę albo poinformować, że przy zakupie dwóch sztuk trzecia będzie za połowę ceny. Możliwości jest wiele, mając chatbot i voicebot technology w swojej firmie, dział marketingu i sprzedaży będzie miał duże pole do popisu. A efekty w postaci większej ilości transakcji będą widoczne już po pierwszym miesiącu wykorzystywania voicebot customer service.

Voicebot po polsku – kiedy się przydaje?

Chatbot and voicebot odciążą działy call center i obsługi klienta, ale także pomogą w rekrutacji, miękkiej windykacji oraz przeprowadzą badania sondażowe. Wykorzystują je instytucje publiczne (rządowe i samorządowe), ale także biznes. Od e-commerce, po banki, ubezpieczycieli, telefonie komórkowe, opiekę medyczną czy agencje rekrutujące pracowników. W kilku ostatnich latach technologia oparta o sztuczną inteligencję, syntezę i rozpoznawanie mowy święci triumfy i skutecznie przekonuje do siebie kolejne firmy. Korzyści widoczne są gołym okiem.

Przedsiębiorcy liczą oszczędności, ponieważ utrzymanie voicebot customer service to o połowę mniejsze koszty w porównaniu z tradycyjnym działem obsługi klienta. Etatowi pracownicy zyskują więcej czasu na bardziej wymagające zadania, a pozbywają się tych najmniej lubianych. Przykładowo, dział finansowy nie musi już prowadzić miękkiej windykacji, kadry „obdzwonki” do potencjalnych pracowników w celu wstępnej weryfikacji chęci podjęcia zatrudnienia, a marketing telefonicznych badań ankietowych. Wszystko to i wiele więcej zrobi odpowiednio spersonalizowany voicebot AI, który jest w stanie przeprowadzić do 100 połączeń telefonicznych w ciągu minuty. Klientów z kraju obsłuży voicebot po polsku, natomiast chatbot może być wielojęzyczny.

Voicebot vs chatbot – kto obsłuży klientów z całego świata?

InteliWISE przygotowała chatbota po ukraińsku, który pomaga obywatelom Ukrainy w zdobyciu informacji na temat formalności, które trzeba załatwić po przekroczeniu granicy z Polską, ale także pracy, sektora zdrowotnego czy edukacji. Chatbot posiada w swojej bazie danych informacje o ogólnej pomocy oraz bieżących tematach ważnych dla obywateli Ukrainy, ale może także obsługiwać pytania o usługi lub produkty Twojego biznesu. Dzięki chatbotowi nie musisz martwić się o zatrudnienie kadry posługującej się biegle danym językiem obcym. Wielojęzyczny chatbot odpowie na najczęściej zadawane pytania odnośnie Twoich produktów. Tak się już zresztą od dawna dzieje, choćby w sklepie internetowym Bimago, który swoją ofertę dekoracji ściennych sprzedaje w Polsce i zagranicą.

Obecnie sklepy Bimago obsługują dziewięć wersji językowych dla klientów dokonujących zakupy w 23 krajach. Chatbot dostarczony przez InteliWISE odpowiada za kontakt z klientami z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch i Hiszpanii. Aktywnie wspiera proces sprzedaży poprzez udzielanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania ze strony kupujących. Informuje o ofercie, płatnościach czy wysyłce – służy pomocą 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Zdaje się, że każdy już choć raz rozmawiał z botem na infolinii lub czacie. Co więcej, badania agencji SYMETRIA donoszą, że aż 76% ankietowanych woli kontakt z chatbotem niż z człowiekiem, uważając to za najszybszy i najprostszy sposób kontaktu z firmą. W końcu celem jest ekspresowe znalezienie rozwiązania problemu. Chatbot and voicebot właśnie taki model zapewniają.

Udostępnij
- REKLAMA -