3 wskazówki, jak stworzyć skuteczny formularz zapisu do newslettera

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
3 min

Zapewne nie musimy Cię przekonywać, że baza maili potencjalnych klientów jest niezwykle ważna podczas prowadzenia jakichkolwiek działań marketingowych w Internecie. Aby ją stworzyć, potrzebny jest skuteczny formularz zapisu do newslettera. O czym pamiętać, chcąc skusić odwiedzających Twoją stronę do podzielenia się swoim adresem mailowym? Sprawdź poniższe porady!

#1. Zadbaj o widoczność

Jednym z kluczowych aspektów skutecznego formularza zapisu do newslettera jest miejsce, w którym go umieścisz. Aby odwiedzający Twoją stronę klient mógł się do niego zapisać, musi go przecież zauważyć! Które miejsce na Twojej stronie będzie najlepsze?

  • Pomimo wielu (często trafionych!) argumentów przeciwko okienkom typu pop-up, należy podkreślić, że w dalszym ciągu jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania adresów e-mail. Ważne jest jednak, aby newsletterowy pop-up nie wyskakiwał od razu po otwarciu strony, a nieco później, gdy odwiedzająca stronę osoba zdąży się z nią już trochę zapoznać.
  • Jeżeli nie jesteś zwolennikiem nachalnych pop-up’ów, wybierz miejsce na górze strony, np. tworząc belkę nad głównym menu. Dzięki temu formularz zapisu znajdzie się w tzw. schemacie F, czyli w strefie, w której najczęściej zatrzymuje się wzrok użytkownika.

Szukasz innych skutecznych lokalizacji dla formularza zapisu? Wypróbuj także:

  • stopkę strony,
  • miejsce pod każdym wpisem na blogu,
  • po prawej stronie, obok listy wpisów na stronie.

Read This

#2. Mów językiem korzyści

Świadomi klienci (a jest ich coraz więcej) zdają sobie sprawę, że ich adres e-mail jest dla sprzedawcy cennym nabytkiem, dlatego nie będą chcieli podać go bez powodu. Aby zachęcić swoich czytelników do zapisu na newsletter, daj im ku temu powód! Zaoferuj kod rabatowy na kolejne zakupy albo profesjonalny e-book lub darmowy kurs, dzięki którym dowiedzą się czegoś wartościowego.

- Advertisement -

#3. Nie wymagaj zbyt wielu danych

Jeżeli korzystasz z jednego z narzędzi do e-mail marketingu, umożliwiającego Ci personalizację treści newslettera, możesz ulec pokusie, aby prosić klientów o zbyt dużą ilość danych, co miałoby Ci pomóc w dopasowywaniu treści newslettera do ich osobistych preferencji. Nie rób tego w formularzu zapisu – zbyt wiele okienek do wypełnienia skutecznie odstraszy Twoich czytelników. Imię i adres e-mail na tym etapie powinny w zupełności wystarczyć.

Mailuj i wpływaj na konwersję!

Pamiętaj, że lista mailingowa Twoich potencjalnych klientów to potężne narzędzie marketingowe, dlatego warto poświęcić trochę czasu na zbudowanie skutecznego formularza zapisu. Dzięki takiej bazie danych możesz budować pozytywny wizerunek swojej firmy, odpowiadać na potrzeby klienta i tworzyć je, a także kusić go rabatami, dobrą ofertą i ciekawym przekazem. Aby to zadanie stało się łatwiejsze, a proces wysyłania maili był w pełni zautomatyzowany, warto wybrać odpowiednie narzędzie CRM, który usprawni Twoją komunikację z potencjalnymi klientami.

Artykuł powstał przy współpracy z: Edrone

 

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -