375 milionów powodów, dlaczego Grupa Komputronik wciąż liczy się na rynku

źródło: mat. pras/Komputronik
Klaudia Ciesielska
2 min

Grupa Komputronik opublikowała niedawno swoje skonsolidowane sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał swojego roku finansowego. Wyniki te rzucają światło na obecną sytuację rynkową i sezonowość działalności branży. 

W pierwszym kwartale roku finansowego Grupa Komputronik odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 375 milionów złotych. Zysk brutto ze sprzedaży osiągnął ponad 45 milionów złotych. Te liczby są znaczące, ale warto zauważyć, że firma doświadcza spadku koniunktury rynkowej.

Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Grupy Komputronik, zwrócił uwagę na kilka kluczowych czynników wpływających na wyniki. Po pierwsze, inflacja, niestabilność geopolityczna i nasycenie rynku wpływają na popyt i wielkość sprzedaży. Po drugie, firma zauważyła wzrost popytu w sierpniu, co jest związane z końcem wakacji i wzmożonymi zakupami sprzętów przez uczniów i pracowników.

REKLAMA

Księgowe niuanse

Buczkowski podkreślił, że na wynik finansowy wpływa również “częściowe odwrócenie jednorazowych zysków na układzie”. W ubiegłym kwartale firma odnotowała jedynie księgowe straty w wysokości ponad -1,7 mln zł. Te dodatkowe ujemne zyski będą notowane co kwartał i ich wielkość będzie zależna od stóp procentowych.

Zgodnie z wyrokiem sądu, firma rozpoczęła spłatę wierzytelności układowych i spłaciła już ponad 40 milionów złotych swoim wierzycielom. Dodatkowo, rosnąca w siłę złotówka wpływa na mniejsze zyski na rynku czeskim i powoduje napływ tańszych towarów z rynków zagranicznych.

Strategia i perspektywy

Grupa Komputronik zauważa stały wzrost ruchu w swoim sklepie internetowym oraz rosnące zaangażowanie klientów. Firma jest również aktywna w rozwijaniu oferty usług okołosprzedażowych, finansowych oraz serwisowych. “Jesteśmy dobrze przygotowani na najważniejszy sprzedażowo okres roku”podsumowuje Buczkowski.

W obliczu trudnych czasów, Grupa Komputronik wykazuje zdolność do adaptacji i optymizmu. Wyniki finansowe, choć pod wpływem różnych czynników, są stabilne, a strategia firmy jest skoncentrowana na długoterminowym sukcesie i nadrobienia okresu restrukturyzacji.