Pozycjonowanie stron internetowych i e-commerce, to jeden z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów na promocję biznesu w sieci. Poznaj 5 kluczowych korzyści, które niesie ze sobą pozycjonowanie i działania SEO.
Pozycjonowanie stron internetowych – jedna z najlepszych inwestycji z perspektywy marketingu internetowego
Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego, jak zwiększenie widoczności Twojej witryny w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym najczęściej większe prawdopodobieństwo, że Twoje miejsce w sieci odwiedzi potencjalny klient.
Co składa się na pozycjonowanie?
Idąc za definicją, pozycjonowanie to zbiór praktyk poprawiających pozycję strony internetowej w wyszukiwarkach, na który składają się praktyki SEO (search engine optimization) oraz linkowanie (link building).
- SEO
SEO to optymalizacja strony internetowej pod kątem jej odbioru przez roboty wyszukiwarek. W skład działań SEO wchodzą m.in.: odpowiedni dobór słów kluczowych i nasycenie nimi treści strony, content marketing, optymalizacja struktury strony, jej aspektów technicznych, metadanych, szybkości ładowania oraz wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
- Linkowanie (link building)
Linkowanie to pozyskiwanie wartościowych odnośników do Twojej strony internetowej na portalach zewnętrznych. Muszą one być bezpośrednio powiązane tematycznie z Twoim biznesem i wykazywać się wiarygodnością w oczach robotów Google.
Pozycjonowanie firmowych stron internetowych – 5 korzyści dla Twojego biznesu
SEO i linkowanie to jedne z najstarszych, a jednocześnie wciąż najefektywniejszych metod promocji w sieci. Zalety pozycjonowania można mnożyć w nieskończoność, ale w tym miejscu warto wymienić 5 kluczowych korzyści, które niesie pozycjonowanie dla Twojego biznesu.
-
Większy ruch na stronie internetowej
Jak wspomniane zostało powyżej, im lepsza pozycja Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania na najistotniejsze dla Twojego biznesu frazy, tym więcej użytkowników będzie skłonnych kliknąć w odnośnik i do niej przejść. Jeżeli dodatkowo opatrzysz swój content zachęcającym, zoptymalizowanym tytułem i opisem, to wzrost ruchu na stronie jest niemal pewny.
-
Budowa rozpoznawalności marki w internecie i zaufania do niej
Im częściej adres Twojej witryny i nazwa firmy pojawią się przed oczami użytkowników wpisujących w Google zapytania związane z Twoją działalnością, tym wyższa będzie rozpoznawalność Twojego biznesu w sieci. Co więcej! Internauci ufają temu, co widzą na pierwszych stronach wyników wyszukiwania, przez co zbudujesz obraz swojej marki, jako specjalisty w danej branży.
-
Rozwój biznesu
Nieważne, czy Twoja firma działa na rynku lokalnym, czy globalnym. Pozycjonowanie to skuteczna metoda promocji dla każdego biznesu, szczególnie gdy prowadzone jest w systematyczny, przemyślany sposób. Wymaga to czasu, wiedzy i doświadczenia, dlatego często dobrym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na pomoc agencji SEO.
Dzięki pozycjonowaniu odpowiesz na już istniejącą potrzebę potencjalnego klienta, który trafi wprost na Twoją stronę internetową i będzie miał okazję zapoznać się z ofertą firmy. Co za tym idzie, pozycjonowanie skutecznie i systematycznie sprowadzać będzie do Ciebie odbiorców Twoich produktów lub usług. Skutek? Wzrost klientów i dynamiczny rozwój firmy!
-
Przewaga nad konkurencją
Pozycjonowanie strony internetowej sprawi, że zabierzesz miejsce w wynikach wyszukiwania Google swojej konkurencji. Efekt jest prosty – im więcej użytkowników trafi do Twojej witryny, tym najprawdopodobniej mniej odwiedzi stronę biznesowego rywala.
-
Wysoki zwrot z inwestycji
Pozycjonowanie charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem ROI (revenue over investment), czyli zwrotu z inwestycji w promocję. Efektem pozycjonowania jest bowiem trafienie do użytkowników, którzy już są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami, a dodatkowo nie płacisz za każdorazowe przejście do swojej strony, jak ma to miejsce w przypadku reklam.
Jak już widzisz, pozycjonowanie strony internetowej może przynieść wymierne korzyści dla Twojego biznesu. Warto już dzisiaj zatroszczyć się o SEO i linkowanie, aby już niebawem cieszyć się ze wzrostu ruchu na stronie i rosnącej liczby klientów!
Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu: