AB zakończyło I kwartał 2021 z dwucyfrowymi wzrostami r/r

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
3 min

Grupa AB utrzymuje wysokie dynamiki wzrostu skali biznesu i generowanych wyników finansowych.

Dolnośląska Grupa AB w trzecim kwartale roku finansowego 2020/2021 (okres styczeń-marzec 2021 roku) zanotowała blisko 3 mld PLN przychodów (+30% rdr), a dzięki najwyższej w branży efektywności wypracowała ponad 40 mln PLN wyniku EBITDA (+70% rdr) oraz 25,5 mln PLN zysku netto (+110% rdr). Pierwszy raz przychody za trzy kwartały przekroczyły 10 mld PLN, a zysk netto zbliżył się do poziomu rezultatu całego roku 2020 (ponad 97 mln PLN).

– Jesteśmy firmą e-commerce, która mocno stawia na nowe technologie i automatyzację procesów, w tym transakcji handlowych i operacji logistycznych. Długoterminowo antycypujemy zmiany i inwestujemy w rozwój, w efektywność biznesową. Zbudowaliśmy trwałe przewagi konkurencyjne, wsłuchujemy się też w potrzeby naszych klientów. Myślimy długoterminowo i w taki sposób również działamy, budując zdrowe fundamenty firmy i przewidując zmiany rynkowe. To dzięki temu rośniemymocniej niż rynek bez względu na sytuację zewnętrzną, a jednocześnie również z tego powodu bardziej niż konkurencja korzystamy na obecnej sprzyjającej sytuacji w otoczeniu biznesowymkomentuje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu Grupy AB

Pomimo tego, że polski rynek IT rośnie najszybciej w Europie, to wyższe marże i wyższe zyski Grupa AB realizuje w Czechach i na Słowacji – dwóch pozostałych rynkach obecności operacyjnej. Polski rynek pozostaje bardzo konkurencyjny.

Grupy produktów

Od końca pierwszego kwartału 2020 roku obserwowany jest na rynku dynamiczny wzrost takich kategorii jak laptopy, smartfony czy asortyment gamingowy. Zwiększony popyt dotyczy również m.in. asortymentu związanego z przechowywaniem danych oraz urządzeń sieciowych. W naturalny sposób następuje zwiększenie sprzedaży subskrypcji oprogramowania w chmurze (cloud), a Centrum Kompetencyjne AB notuje wysokie frekwencje na webinariach. Centrum Kompetencyjne AB wpisuje się również w obecność spółki w segmencie produktów z wartością dodaną, gdzie zespół inżynierów systemowych wspiera naszych partnerów w całym łańcuchu dostarczania wartości do klienta końcowego. Zwyżkuje także segment dystrybucji sprzętu AGD.

– Grupa AB jest przygotowana do obsłużenia dalszego wzrostu popytu w regionie CEE – zarówno operacyjnie, jak również pod względem finansowym. Sprzyja nam wzrost popytu na elektronikę, wzrost rynku e-commerce oraz makroekonomia. Naszym zamiarem pozostaje dzielenie się sukcesem biznesowym z akcjonariuszami. Oczywiście, o wszystkim zadecyduje Walne Zgromadzenie pod koniec bieżącego roku, zatwierdzające rok obrotowy 2020/2021, który zakończy się 30 czerwca wskazuje Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu, CFO w Grupie AB.

Kapitalizacja spółki przekroczyła 1,1 mld zł, a najnowsza rekomendacja DM BOŚ mówi o cenie docelowej 85,6 zł na akcję (kurs obecnie około 68 zł).

Udostępnij
- REKLAMA -