Wyniki HP lepsze od prognoz. Sprzedaż PC napędza AI i koniec Windows 10

Wyniki HP Inc. za trzeci kwartał okazały się lepsze od rynkowych oczekiwań, potwierdzając ożywienie w segmencie komputerów osobistych. Kluczowymi motorami napędowymi tego trendu są rosnące zainteresowanie maszynami z funkcjami AI oraz zbliżający się koniec wsparcia dla Windows 10, który zmusza firmy do modernizacji sprzętu.

2 Min
HP
źródło: Unplash

Pozytywne wyniki HP Inc. za trzeci kwartał pokazują, że firma korzysta na ożywieniu na rynku komputerów osobistych. Przychody, które osiągnęły poziom 13,93 mld dolarów, przekroczyły oczekiwania analityków (13,70 mld USD), a kluczowym motorem napędowym okazały się dwa trendy: rosnące zainteresowanie komputerami z funkcjami AI oraz zbliżający się koniec wsparcia dla systemu Windows 10.

Kluczowy dla HP segment systemów osobistych, obejmujący komputery dla klientów indywidualnych i biznesowych, zanotował 6% wzrostu, osiągając przychody na poziomie 9,93 mld dolarów. To właśnie ta dywizja pociągnęła w górę cały wynik finansowy firmy.

Na drugim biegunie znalazł się dział druku, którego przychody spadły o 4% do 4 mld dolarów, co pokazuje utrzymujące się wyzwania w tym segmencie rynku.

Skorygowany zysk na akcję wyniósł 75 centów, co było zgodne z prognozami. Mimo dobrych wyników, akcje spółki straciły na wartości około 2% w notowaniach posesyjnych.

Inwestorów mogła ostudzić prognoza na kolejny kwartał, która, choć solidna, nie zapowiada skokowego wzrostu i mieści się w rynkowym konsensusie.

Kierownictwo firmy jest przekonane, że dobra passa na rynku PC utrzyma się w najbliższych miesiącach. Istotnym katalizatorem wymiany sprzętu jest zaplanowane na październik zakończenie przez Microsoft wsparcia dla systemu Windows 10.

Organizacje, chcąc zachować bezpieczeństwo i dostęp do nowych funkcji, przyspieszają cykl odświeżania swoich komputerów.

W tle dobrych wyników HP dokonuje cichej rewolucji w swoim łańcuchu dostaw. W odpowiedzi na ewoluującą politykę handlową Stanów Zjednoczonych, firma przeniosła niemal całą produkcję przeznaczoną na rynek północnoamerykański z Chin.

Nowe centra produkcyjne zlokalizowano w Azji Południowo-Wschodniej, Meksyku, a częściowo także w USA.

Udostępnij