Aplikacja Asseco zwiększy bezpieczeństwo pasażerów komunikacji miejskiej

Podobne tematy

Aplikacja mobilna ING Business wyróżniona w konkursie Global Finance

ING Bank Śląski otrzymał nagrodę Best Mobile Banking App w konkursie World’s Best Corporate/Institutional Digital Banks in Central &...

Zła opinia w sieci może zabić każdy biznes

Mówiąc o e-commerce, nie sposób nie wspomnieć o roli, jaką odgrywa zaufanie w internecie. Klienci szukają okazji, ale równie...

Aplikacją w koronawirusa. Czy nasze dane są bezpieczne?

Ponad 150 tysięcy osób korzysta z aplikacji Ministerstwa Cyfryzacji, która powiadamia o możliwym kontakcie z koronawirusem. Jej autorzy przekonują,...

Stworzona przez Asseco Data Systems aplikacja mobilna dla pasażerów ułatwi korzystanie z transportu miejskiego na Śląsku. Rozwiązanie udostępnione przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię  umożliwia zakodowanie biletu na karcie za pomocą własnego smartfona. Mobilny ŚKUP pomoże  ograniczyć konieczność bezpośredniej obsługi klienta i przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19.

Z nowego rozwiązania korzystać mogą mieszkańcy 21 gmin aglomeracji katowickiej, w których obowiązuje system Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP).   Aplikacja Pasażera pozwala na dostęp do konta Karty ŚKUP w trybie on-line, a następnie samodzielne odczytywanie danych z karty SKUP wraz z prezentacją zapisanych na niej ulg, biletów (wraz z kodem QR), pieniądza elektronicznego jak i kodowanie na niej zakupionych biletów oraz zasileń e-portmonetki. Dotychczas w tym celu konieczne było udanie się do stacjonarnego Punktu Obsługi Klienta ŚKUP, Automatu Biletowego lub kiosku wyposażonego w terminal ŚKUP.  Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu technologii NFC – radiowego standardu komunikacji na krótką odległość. Dzięki takiemu rozwiązaniu smartfon z modułem NFC może pełnić funkcję terminalu ŚKUP, umożliwiającego ściągnięcie danych z systemu centralnego i zapisaniu ich na karcie.

Aplikacja umożliwia również sprawdzenie rozkładu jazdy, zgłoszenie zaobserwowanej awarii, złożenie wniosku o fakturę VAT, złożenie reklamacji. Rozwiązanie umożliwia również przesłanie zdjęcia informującego o zbyt dużej liczbie pasażerów w danym pojeździe. Zarząd Transportu Metropolitarnego może w takiej sytuacji szybko wdrożyć działania dostosowujące warunki korzystania ze środków komunikacji w obowiązującym stanem epidemicznym.

Pełna funkcjonalność aplikacji Mobilny ŚKUP została udostępniona dla systemów Android, wkrótce będą mogli z niej korzystać również użytkownicy iOS.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.