Bezpłatne data center Atmana dla twórców aplikacji „Dbam o Bliskich”

Podobne tematy

Kryzys niekorzystnie wpływa na inwestycje. Branża IT musi radzić sobie w nowych warunkach

Pandemia koronawirusa i jej następstwa silnie wpłynęły na tryb funkcjonowania wielu firm. Często jedynym sposobem na nieprzerwane funkcjonowanie przedsiębiorstw...

Zielone centra przetwarzania danych ułatwią korzystanie z OZE

Ostatnie tygodnie społecznej izolacji i powszechnej pracy zdalnej wskazały kluczową rolę sieci telekomunikacyjnych i centrów przetwarzania danych. Bez nich...

Wpływ COVID-19 na rynek data center w Polsce

Czynnikiem zupełnie nowym dla rynku, nie uwzględnianym wcześniej w ocenie sytuacji na rynku i prognozach jest bez wątpienia pandemia...

Na całym świecie firmy z sektora nowoczesnych technologii włączają się w akcje pomocowe w związku z pandemią COVID-19. Swój wkład w tym obszarze ma też warszawski dostawca usług data center – Atman. Operator udostępnił firmie Locon bezpłatnie środowisko serwerowe i usługi sieciowe do testów i uruchomienia aplikacji „Dbam o Bliskich”.

Nowa aplikacja jest odpowiedzią na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa w warunkach pandemii i powstała w efekcie współpracy firmy Locon, twórcy popularnej aplikacji „Gdzie jest dziecko” i największych krajowych operatorów telekomunikacyjnych. Inicjatywa ma poparcie Ministerstwa Cyfryzacji. Dzięki bezpłatnej aplikacji „Dbam o Bliskich” użytkownik może uzyskać informacje na temat lokalizacji swoich najbliższych. Może też w sytuacji zagrożenia wezwać pomoc jednym przyciskiem.

Technologiczna filantropia

Atman postanowił wesprzeć projekt i w jednym ze swoich warszawskich centrów danych udostępnił firmie Locon środowisko do testów aplikacji: 6 wydajnych serwerów połączonych siecią wewnętrzną o przepustowości 1 Gb/s.

W związku z pandemią COVID-19 i wprowadzonymi restrykcjami niezmiernie ważne jest współdziałanie wielu firm i wsparcie w tej trudnej dla wielu osób sytuacji. Będąc odpowiedzialną społecznie firmą i mając do dyspozycji narzędzia IT, które mogą pomóc, nie mogliśmy pozostać obojętni. Zdecydowaliśmy się nieodpłatnie udostępnić firmie Locon dodatkową infrastrukturę teleinformatyczną, ponieważ solidarna pomoc jest w tym momencie najważniejsza – podkreśla Jarosław Łuczkiewicz, CMO Atman.

Locon już od kilku lat współpracuje z liderem rynku data center w Polsce. Na serwerach dedykowanych Atmana tworzy i utrzymuje wszystkie swoje aplikacje i serwisy wchodzące w skład Bezpiecznej Rodziny, m.in. „Gdzie Jest Dziecko”, „Bezpieczny Senior” czy „Bezpieczne Zwierzę”. Prace nad aplikacją „Dbam o Bliskich” wymagały wyjątkowo intensywnych testów, dla których przygotowano odrębną infrastrukturę serwerową ulokowaną w innym ośrodku data center. Oba środowiska serwerowe zostały połączone stabilną transmisją danych E-Line o przepustowości 1 Gb/s.

Nowe technologie pomagają firmom przetrwać kryzys, a ludziom łatwiej funkcjonować w warunkach pandemii, dlatego zdecydowaliśmy się nieodpłatnie przygotować i udostępnić „Dbam o Bliskich”. Cieszymy się, że Atman wsparł naszą inicjatywę, dzięki temu prace nad aplikacją mogły przebiegać szybciej i sprawniej. Z kolei z uwagi na doświadczenie operatora i jakość jego usług mamy gwarancję bezpieczeństwa danych, które aplikacja przetwarza – mówi Paweł Biadała, CEO Locon.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Zbiórka pieniędzy dla szpitali, włączanie się w życie codzienne społeczności lokalnych czy zakup specjalistycznego sprzętu ochronnego – to tylko wybrane formy wsparcia, jakie rodzimy biznes oferuje w trudnych czasach pandemii. Bezpłatna infrastruktura Atmana dla firmy Locon pod projekt ważny dla bezpieczeństwa ogółu pokazuje, że nie mniej istotne jest wsparcie technologiczne. To jednocześnie istotny sygnał dla całego rynku, że czasy, w których firmy mogły koncentrować się wyłącznie na zyskach, minęły bezpowrotnie.

Według raportu Polsko-Francuskiej Izby Gospodarczej 68 proc. konsumentów oczekuje dzisiaj od marek, aby odgrywały one większą rolę w rozwiązywaniu problemów społecznych. To będzie wpływać także na relacje w sektorze B2B, ponieważ millenialsi i jeszcze młodsze pokolenia niebawem będą zajmować decyzyjne miejsca w firmach – komentuje Jarosław Łuczkiewicz, CMO Atman.

Szczególną presję w zakresie społecznej odpowiedzialności odczuć mogą przede wszystkim firmy technologiczne. Według raportu FleishmanHillard ponad 20 proc. przedstawicieli generacji Z i millenialsów z USA i Wlk. Brytanii nie ufa firmom z tej branży. Dlaczego? Ponieważ ich zdaniem firmy tworzą innowacyjne rozwiązania, które nie próbują rozwiązać globalnych problemów. Pandemia koronawirusa jest dla wielu firm prawdziwym sprawdzianem i doskonałą okazją do tego, aby tę sytuację zmienić.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.