Budżety marketingowe pozostają na stałym poziomie rok do roku na poziomie 9,1% całkowitych przychodów firmy.
Według badania Gartnera przeprowadzonego wśród 410 CMO i liderów marketingu, 71% dyrektorów ds. marketingu stwierdziło, że brakuje im budżetu, aby w pełni zrealizować swoją strategię w 2023 roku.
Coroczna ankieta Gartner 2023 CMO Spend and Strategy została przeprowadzona w marcu i kwietniu 2023 r. Respondentami badania byli CMO i liderzy marketingu w Ameryce Północnej oraz Europie Północnej i Zachodniej w różnych branżach, rozmiarach firm i przychodach, przy czym zdecydowana większość respondentów zgłosiła roczne przychody ponad 1 miliard dolarów.
Badanie wykazało, że budżety marketingowe stanowią 9,1% całkowitych przychodów firmy w 2023 r., pozostając na stosunkowo niezmienionym poziomie, ale wciąż nieznacznie spadając w porównaniu z 9,5% odnotowanymi w 2022 r. (zob. wykres 1).
Rysunek 1. Budżet marketingowy na rok 2023 jako procent całkowitych przychodów (2019-2023)
75% CMO stoi w obliczu zwiększonej presji, aby „robić więcej za mniej”, by zapewnić rentowny wzrost w 2023 r. Z tego powodu 86% marketerów stwierdziło, że muszą wprowadzić znaczące zmiany w sposobie działania funkcji marketingowej, aby osiągnąć trwałe wyniki.
Większość marketerów pod presją ograniczenia wydatków na technologię
Według badań Gartnera, CMO zaobserwowali, że inwestycje technologiczne spadły do nowych minimów, a wskaźniki wykorzystania spadły z 58% w 2020 r. do 42% w 2022 r . Z tego powodu 75% marketerów twierdzi, że odczuwa presję, aby w tym roku obniżyć wydatki martech, aby zapewnić lepszy zwrot z inwestycji. Jednak największy odnotowany wzrost inwestycji we wszystkich głównych zasobach marketingowych przez CMO w tym roku dotyczy technologii marketingowych, podczas gdy największy spadek dotyczy pracy.
CMO wymagają więcej w destrukcyjnym środowisku
McIntyre powiedział, że dyrektorzy ds. marketingu muszą mieć na uwadze przede wszystkim wzrost i zwroty, ponieważ wykraczają one poza standardowe ustalanie priorytetów. CMO powinni podwoić planowanie scenariuszy i zrównoważyć efektywną realizację krótkoterminową z inwestycjami, które umożliwią im budowanie przyszłych możliwości.