• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: Brakuje budżetów na marketing
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Marketing

Brakuje budżetów na marketing

Natalia Zębacka
Opublikowano 2023/05/27 at 12:08 AM
Natalia Zębacka  - Redaktor Brandsit
Udostępnij
3 min czytania
biznes, praca, marketing
Udostępnij

Budżety marketingowe pozostają na stałym poziomie rok do roku na poziomie 9,1% całkowitych przychodów firmy.

- Reklama -

Według badania Gartnera przeprowadzonego wśród 410 CMO i liderów marketingu, 71% dyrektorów ds. marketingu stwierdziło, że brakuje im budżetu, aby w pełni zrealizować swoją strategię w 2023 roku.

Coroczna ankieta Gartner 2023 CMO Spend and Strategy została przeprowadzona w marcu i kwietniu 2023 r. Respondentami badania byli CMO i liderzy marketingu w Ameryce Północnej oraz Europie Północnej i Zachodniej w różnych branżach, rozmiarach firm i przychodach, przy czym zdecydowana większość respondentów zgłosiła roczne przychody ponad 1 miliard dolarów. 

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

Badanie wykazało, że budżety marketingowe stanowią 9,1% całkowitych przychodów firmy w 2023 r., pozostając na stosunkowo niezmienionym poziomie, ale wciąż nieznacznie spadając w porównaniu z 9,5% odnotowanymi w 2022 r. (zob. wykres 1).

Rysunek 1. Budżet marketingowy na rok 2023 jako procent całkowitych przychodów (2019-2023)

2023 05 22 cmo spend 2
Źródło: Gartner (maj 2023)

75% CMO stoi w obliczu zwiększonej presji, aby „robić więcej za mniej”, by zapewnić rentowny wzrost w 2023 r. Z tego powodu 86% marketerów stwierdziło, że muszą wprowadzić znaczące zmiany w sposobie działania funkcji marketingowej, aby osiągnąć trwałe wyniki.

Większość marketerów pod presją ograniczenia wydatków na technologię

Według badań Gartnera, CMO zaobserwowali, że inwestycje technologiczne spadły do ​​nowych minimów, a wskaźniki wykorzystania spadły z 58% w 2020 r. do 42% w 2022 r . Z tego powodu 75% marketerów twierdzi, że odczuwa presję, aby w tym roku obniżyć wydatki martech, aby zapewnić lepszy zwrot z inwestycji. Jednak największy odnotowany wzrost inwestycji we wszystkich głównych zasobach marketingowych przez CMO w tym roku dotyczy technologii marketingowych, podczas gdy największy spadek dotyczy pracy.

„Podobnie jak gracze, którzy chcą odpisać swoje straty przy następnym zakładzie, CMO są przyciągani przez urok nowszych technologii, bez wątpienia wzmacniany przez gadanie wokół generatywnej sztucznej inteligencji. Chcą zobaczyć, jak może zmienić kampanie marketingowe i tworzenie treści. Chociaż ten głód inwestowania jest zrozumiały, ilustruje mit kosztów utopionych, że więcej technologii jest zawsze lepsze”.

Ewan McIntyre , dyrektor ds. badań i wiceprezes analityk w dziale marketingu firmy Gartner

CMO wymagają więcej w destrukcyjnym środowisku

McIntyre powiedział, że dyrektorzy ds. marketingu muszą mieć na uwadze przede wszystkim wzrost i zwroty, ponieważ wykraczają one poza standardowe ustalanie priorytetów. CMO powinni podwoić planowanie scenariuszy i zrównoważyć efektywną realizację krótkoterminową z inwestycjami, które umożliwią im budowanie przyszłych możliwości.

Zobacz również

Dzięki technologii świat staje się lepszy – przynajmniej według 60 proc. Polaków

6 zagrożeń związanych z ChatGPT

Chiny naciskają na Holendrów w kwestii dostępu do technologii

Zarządzanie danymi napędza wydatki na infrastrukturę IT

Moc sztucznej inteligencji w przekształcaniu sprzedaży

Źródło Gartner
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

DOC.20230606.45507779.5
Filmowcy domagają się ustawowych tantiem z internetu
Rozrywka Work&Life
5G
Polska firma pracuje nad 6G
Komunikacja Technologia
Q sys Lenovo
Q-SYS i Lenovo ogłaszają współpracę
Vendor Branża IT
BIzens technologia 1
Dzięki technologii świat staje się lepszy – przynajmniej według 60 proc. Polaków
Rozwiązania Technologia

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X