Czego uczą szkolenia? Techniki sprzedażowe pomocne w pozyskiwaniu klientów

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
4 min

Jeśli masz wrażenie, że pozyskiwanie klientów i kontrahentów nie jest Twoją mocną stroną, najwyższy czas to zmienić! Pomogą Ci w tym specjalne szkolenia. Techniki sprzedażowe, które na nich poznasz, powinny zwiększyć Twoją efektywność. Tylko czego możesz się nauczyć? Prezentujemy przykładowe zagadnienia, które są często poruszane podczas tego typu zajęć.

Szkolenia – techniki sprzedażowe uczą jak rozmawiać przez telefon

Zdarzyło Ci się kiedyś, że osoba, którą chciałeś namówić do zakupu niemal od razu odłożyła słuchawkę? Prawdopodobnie nie zacząłeś z nią rozmowy we właściwy sposób. Prawidłowych metod powinny Cię nauczyć szkolenia. Techniki sprzedażowe obejmują m.in. intonację – powinna być energiczna i o pozytywnym wydźwięku. Twój dobry humor udzieli się rozmówcy i będzie on bardziej skłonny do dialogu. Ton głosu to jednak nie wszystko – pamiętaj też o tym, żeby w trakcie rozmowy nie skupiać się wyłącznie na swojej ofercie. Okaż zainteresowanie osobą, z którą rozmawiasz i jej problemami. To lepiej nastawi do Ciebie Twojego rozmówcę i zwiększy szanse na to, że zostaniesz wysłuchany. Odpowiednio poprowadzone szkolenie nauczy Cię, jak wykorzystać te metody w praktyce.

Sposoby na przygotowanie się do spotkania z potencjalnym klientem

Udało się – firma, z którą chcesz podpisać kontrakt zgodziła się na spotkanie z Tobą! Żeby jednak przyniosło ono spodziewane rezultaty, musisz się do niego starannie przygotować. To kolejna kwestia, której często uczą szkolenia. Techniki sprzedażowe dotyczące tego zagadnienia będą jednak skuteczne tylko wtedy, gdy zrobisz research na temat firmy. Dowiedz się, na czym dokładnie polega specyfika jej działalności i w jakiej jest sytuacji. Powinieneś się też zastanowić, dlaczego może ona skorzystać, decydując się na współpracę z Tobą, a nie z konkurencją. Warto też przemyśleć, jakie wątpliwości i pytania może mieć rozmówca i zawczasu opracować na nie odpowiedzi.

finanse

- Advertisement -

Nieprzewidziane sytuacje – jak się zachować?

Jeśli już wcześniej prowadziłeś firmę lub zajmowałeś się pozyskiwaniem klientów na pewno wiesz, że nie zawsze wszystko będzie szło po Twojej myśli. Na szczęście można się przed takimi sytuacjami zabezpieczyć. Szkolenia uczą, w jaki sposób należy przekazywać złe informacje i jak reagować, kiedy klient stosuje agresję słowną. Jednym z etapów kursu powinno być poznawanie różnych typów klientów i kontrahentów – w zależności od tego, który z nich reprezentuje Twój rozmówca, będziesz mógł je wykorzystać podczas spotkania i lepiej sobie poradzić w trudnym położeniu.

Techniki sprzedażowe, które zmieniają sceptyków w potencjalnych klientów

Zdarza się, że klient od samego początku ma wyrobione zdanie na temat Twojego produktu lub nawet całej branży, którą reprezentujesz. W takich momentach kluczowe jest przekonanie go, do zmiany nastawienia. Tego również powinieneś się nauczyć w trakcie szkolenia. Na przykład na kursie, którego opis znajdziesz na stronie https://www.kreator-szkolenia.pl/szkolenia/szkolenia-sprzedazowe/techniki-sprzedazy/, jednym z elementów programu jest skuteczne namawianie klienta do współpracy. Te techniki sprzedażowe na pewno przydadzą Ci się podczas rozmów z kontrahentami i w znaczącym stopniu zwiększą sprzedaż.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -