Czynniki sukcesu cyfryzacji placówek medycznych

Natalia Zębacka
4 min
medycyna, technologia

Technologie cyfrowe odgrywają ważną rolę w sprostaniu wyzwaniom współczesnego świata. Dotyczy to także placówek medycznych zwłaszcza, że podczas pandemii niezbędne stało się zapewnienie pacjentom dostępu do świadczeń zdrowotnych online, a menedżerom możliwości zdalnego zrządzania organizacjami.

Umawianie wizyt za pomocą aplikacji, teleporady, czaty ze specjalistami, elektroniczne recepty i zwolnienia, zdalne monitorowanie parametrów zdrowotnych, czy też zdalna koordynacja niektórych zabiegów, to główne kierunki rozwoju telemedycyny ważne dla pacjentów i lekarzy. Ponadto z perspektywy menedżerów równie istotne jest zapewnienie infrastruktury informatycznej, która pozwoli na sprawne zarządzanie wszystkimi jednostkami organizacyjnymi placówek takimi, jak finanse, logistyka, HR, sprzedaż i marketing.

– Nowoczesna i sprawnie funkcjonująca infrastruktura IT odgrywa kluczową rolę w placówkach medycznych takich, jak szpitale, przychodnie, ośrodki prowadzące badania kliniczne. Digitalizacja dotyczy gromadzenia historii pacjenta i dokumentacji, zapewnienia sprawnego kontaktu między lekarzem a pacjentem, ale także zarządzania procesami wewnątrz organizacji. Ze względu na specyfikę sektora, wymagania odnośnie oprogramowania IT są tu wyjątkowo wysokie. Nowe systemu powinny zapewnić bezpieczne przetwarzanie danych wrażliwych, ale także niezawodność i błyskawiczną integrację z pozostałą infrastrukturą technicznąmówi Zsolt Balogh, Dyrektor Zarządzający firmy Liferay, wdrażającej oprogramowanie typu open source m. in. dla sektora ochrony zdrowia.

Podczas pandemii wiele placówek opieki zdrowotnej zderzyło się z niedociągnięciami swoich systemów informatycznych, głównie problemem z analizą danych i szybkim do nich dostępem. Dlatego konieczne były szybkie decyzje dotyczące unowocześnienia sieci IT.

Ad imageAd image

Cyfrowe rozwiązania nie tylko usprawniają prace administracyjne, ale także przyczyniają się do redukcji kosztów działania organizacji i wzrostu satysfakcji z pracy personelu medycznego. To z kolei skutkuje zadowoleniem pacjentów oraz wymiernymi korzyściami wizerunkowymi.

Dobre oprogramowanie pomaga szpitalom, przychodniom i innym placówkom medycznym poprzez:

·       Zarządzanie elektroniczną dokumentacją medyczną i jej konsolidacją w jednym łatwo dostępnym miejscu.
·       Integrację systemów, źródeł informacji i interfejsów API w jednym miejscu.
·       Wspieranie telemedycyny dzięki nowym aplikacjom, inteligentnym urządzeniom i portalom administracyjnym.
·       Umożliwienie współpracy między lekarzami różnych specjalizacji w celu zintegrowanej opieki nad pacjentem.

Jak wygląda proces wdrażania?

Wdrażanie może odbywać się lokalnie lub przez chmurę. Wielu klientów Liferay decyduje się na wdrożenie w chmurach publicznych lub prywatnych. Ponadto klienci mogą korzystać z Liferay DXP Cloud, oprogramowania PaaS do zarządzania i wdrażania Liferay DXP.

Liferay DXP

Oprogramowanie Liferay DXP umożliwia korzystanie z niego na podstawie licencji oraz jego dowolne modyfikowanie w zależności od potrzeb. Oprogramowanie jest odporne na zakłócenia, automatycznie wykrywa problemy, zapewnia wysokie bezpieczeństwo danych i łatwo integruje się z różnymi systemami aktualnie posiadanymi przez instytucje i firmy.

Jaką pomoc zapewnia Liferay?

Wsparcie techniczne – Klienci mają dostęp do pełnego wsparcia technicznego w preferowany sposób – poprzez samodzielne zgłaszanie na platformie, obsługę mailową tzw. tickety oraz kontakt telefoniczny

Licencja wieczysta i 7-letni EOL (End of Life) – Liferay nie pobiera opłaty licencyjnej za korzystanie z platform DXP oraz Commerce. Klienci otrzymują wieczystą licencję oraz 7-letni pakietem gwarancyjnego wsparcia w zakresie rozwiązywania problemów i aktualizacji. W każdej chwili można zrezygnować z subskrypcji oprogramowania.

Niższy koszt – Ze względu na otwarty typ oprogramowania (open source) koszty jego użytkowania są niższe, a możliwości większe.

TEMATY:
Udostępnij