Dobre wyniki T-Mobile za II kwartał

Podobne tematy

Najsłabsze ogniwo firmowej serwerowni? Zdalny pracownik ze swoim prywatnym laptopem

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Europejską Fundację na Rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy (Eurofund), w pierwszych miesiącach 2020 r. pracę zdalną...

Asbis: wzrost przychodów we wrześniu. Jakich produktów sprzedano najwięcej?

ASBISc Enterprises Plc według wstępnych danych szacunkowych wypracował we wrześniu 2020 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 231 mln...

Sprzedaż bezpośrednia zalicza rekordowy rok

Po początkowym wahnięciu w marcu sprzedaż bezpośrednia zaczęła szybko rosnąć, i to nie tylko w Polsce. Wiele firm, nie tylko te sprzedające środki do...

T‑Mobile Polska w pierwszej połowie 2017 roku zwiększył bazę abonentów w sumie o 129 tysięcy, a w samym drugim kwartale liczba abonentów wzrosła o 45 tysięcy. Spółka w tym czasie poprawiła również statystyki przenoszalności numerów. Przychody całkowite i EBITDA w pierwszej połowie roku pozostały na praktycznie niezmienionym poziomie w stosunku do roku ubiegłego. T‑Mobile Polska stale inwestuje w przyśpieszenie i rozszerzenie zasięgu LTE.

T‑Mobile Polska na koniec czerwca 2017 roku obsługiwał 10,251 miliona klientów. Baza abonentów wyniosła 6,741 miliona, a klientów usług przedpłaconych 3,510 miliona. Liczba aktywacji netto w bazie klientów kontraktowych w drugim kwartale 2017 r. wyniosła 45 tysięcy, co oznacza, że jest on już piątym z kolei kwartałem, w którym Spółka odnotowuje wzrost bazy klientów abonamentowych. W całej pierwszej połowie 2017 roku Spółka odnotowała wzrost łącznej liczby abonentów o 129 tysięcy. W drugim kwartale br. w segmencie klientów usług przedpłaconych nastąpiła stabilizacja po okresie spadków. W drugim kwartale 2017 roku zmniejszył się wskaźnik odejść klientów (churn) o 1,3 punktu procentowego w porównaniu do wyników Spółki w drugim kwartale roku ubiegłego.

liczba_klientowQ2_2017.png   liczba_abonentowQ2_2017.png

T-Mobile Polska w drugim kwartale 2017 roku poprawił wyniki operacyjne w porównaniu do poprzedniego roku. Zwiększyła się lojalność klientów T‑Mobile, co widać w niższym wskaźniku churn oraz w wyraźnej poprawie statystyk przenoszalności numerów. Przychody całkowite Spółki w Q2 odzwierciedlają większą bazę klientów oraz rosnącą sprzedaż urządzeń. Dodatkowo na wyniki całego rynku telekomunikacyjnego będą miały wpływ dwa negatywne trendy wynikające z wprowadzenia nowych regulacji roamingowych w czerwcu: utracone przychody oraz rosnące koszty obsługi roamingu w UE – Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska S.A.

Wyniki przenoszalności numerów komórkowych w drugim kwartale 2017 roku pokazują wzrost zainteresowania klientów ofertą T‑Mobile. Szczególnie w segmencie abonamentowym, gdzie Spółka poprawiła wyniki przenaszalności w ujęciu rocznym z minus 41 tysięcy w zeszłym roku do plus 19 tysięcy obecnie. W drugim kwartale 2017 roku ponad dwa razy więcej numerów zostało w sumie przeniesionych do sieci T‑Mobile od innych operatorów w porównaniu do ubiegłego roku. Warto podkreślić, że równocześnie zmniejszyła się liczba klientów odchodzących. Dzięki temu T‑Mobile uzyskał w drugim kwartale 2017 roku po raz pierwszy od lat neutralny bilans przenoszalności numerów.

W drugim kwartale 2017 roku, wprowadzono ofertę Supernet Video z dostępem do wybranych serwisów video bez konsumpcji danych. Ponadto wyniki badań wskazują, że nowa stylistyka i styl reklam T‑Mobile spodobały się klientom i ich zaangażowanie wzrosło o 30 punktów procentowych.

Wprowadzona 24 maja dla abonentów taryf T usługa Supernet Video spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem, co również potwierdzają wyniki sprzedaży. Rosnący zasięg LTE jak również rosnąca popularność serwisów online generuje więcej ruchu w sieci, który w przypadku technologii LTE jest blisko dwukrotnie większy w porównaniu z ubiegłym rokiem. Duża wyższa popularność usług transmisji danych w T‑Mobile Polska przekłada się na wyższy udział przychodów z usług niegłosowych, który w drugim kwartale br. osiągnął poziom 48 proc.

W drugim kwartale 2017 roku przychody całkowite T‑Mobile Polska osiągnęły wartość 1,594 miliarda złotych, a w całym pierwszym półroczu 2017 roku wyniosły 3,165 miliarda złotych i były wyższe o 0,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. W drugim kwartale skorygowana EBITDA T‑Mobile Polska wyniosła 525 milionów złotych, a marża EBITDA osiągnęła poziom 32,9 proc. Bazując na porównywalnych danych, w drugim kwartale 2017 roku przychody całkowite T‑Mobile Polska wzrosły o 2,3 proc., a EBITDA zmniejszyła się o 4,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.

Obecnie w zasięgu sieci LTE T‑Mobile Polska znajduje się 99,8 proc. populacji Polski, co odpowiada 97 proc. powierzchni kraju. W ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba stacji obsługujących technologię LTE zwiększyła się o 450 i obecnie już 9750 stacji bazowych oferuje klientom T‑Mobile Polska zasięg 4G. Wraz ze stale rosnącym pokryciem LTE w T‑Mobile Polska rośnie również liczba stacji bazowych obsługujących agregację pasma, która gwarantuje klientom wyższą pojemność sieci i pozwala na osiąganie znacznie wyższych prędkości transmisji danych. Obecnie blisko 2300 stacji wspiera agregację pasma w technologii LTE, co przekłada się na pokrycie 26 proc. populacji kraju tą technologią. W ostatnim czasie T‑Mobile Polska wdrożył również wyższe modulacje QAM (Quadrature Amplitude Modulation), QAM256 dla ściągania i QAM64 dla wysyłania danych, które zapewniają wyższą prędkość korzystania z sieci. Obecnie maksymalna technologiczna prędkość dostępna w sieci T‑Mobile Polska to 354 Mbps.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.