• Zobacz:
  • Sztuczna inteligencja
  • Wdrożenie
  • Rozwiązania programowania
  • Branża IT
Brandsit
toggle-offCreated with Sketch Beta. toggle-onCreated with Sketch Beta.
  • Aktualności
  • Artykuły
  • Dane
  • Opinie
BrandsitBrandsit
Font ResizerAa
toggle-offCreated with Sketch Beta. toggle-onCreated with Sketch Beta.
Szukaj
  • Kategorie
    • Kanał sprzedaży
    • Sprzęt
    • Innowacje
    • Startupy
    • Opinie
  • Tematy
    • Innowacje
    • AI
  • Personalizacja
    • Innowacje
Obserwuj
  • Regulamin
  • Polityka plików cookies
© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Aktualności

Drugi ITCorner Summit już za nami

Przemysław Kucharzewski
Aktualizacja: 4 maja, 2025 18:12
Przemysław Kucharzewski
Opublikowano 25 stycznia, 2019
7 min

IT Corner to  dolnośląski klaster zrzeszający aktualnie ponad 60 podmiotów zaangażowanych w działania na rzecz rozwoju firm technologicznych z Dolnego Śląska. Założony został w 2013 roku przez grupę właścicieli wrocławskich firm IT tworząc miejsce wymiany doświadczeń, pomysłów, potrzeb, wiedzy między przedsiębiorcami z sektora małego i średniego biznesu, którzy chcą wykorzystywać swój potencjał do realizacji projektów IT na terenie Polski czy też całego świata. Członkami ITCorner są zarówno firmy zatrudniające kilkaset osób jak Unity Group czy Toolpox, jak i firmy kilku- czy kilkunastoosobowe. Oprócz stricte informatycznych firm znajdziemy w klastrze podmioty z otoczenia biznesowego – firmy szkoleniowe, kancelarie prawne, firmy rekrutacyjne.

ITCorner Summit 2019 to druga edycja kongresu, który miał swoją premierę w grudniu 2017 roku. Wtedy naszym głównym celem było zrobienie branżowego wydarzenia skierowanego do członków klastra oraz ich otoczenia biznesowego. Udało nam się zaprosić ponad 200 gości i dostaliśmy bardzo pozytywny feedback. Dlatego tegoroczną edycję zaplanowaliśmy już jako wydarzenie ogólnopolskie i – jak widać – odwiedzili nas profesjonaliści z całej polski.

Co ważne, są to w większości ludzie tacy jak my, właściciele firm IT, managerowie, którzy w swojej codziennej pracy mają do czynienia z wyzwaniami, o jakich opowiadamy na Summicie. W ciągu roku organizujemy w klastrze blisko 50 spotkań dla naszych członków, wszystkie one dotykają tematów styku biznesu i IT. Dzięki temu mamy bardzo dobry przegląd tego, co jest ważne dla naszej branży w obszarze małych i średnich przedsiębiorstw. Stąd skupienie w agendzie tegorocznego kongresu na strategii, kulturze organizacji, sprzedaży zagranicznej i współpracy z organizacjami wsparcia biznesu. Za rok planujemy kontynuować przyjętą formułę i po raz trzeci spotkać się na ITCorner Summit 2020, gdzie będziemy promować ideę “together is better”, na której opieramy swoje działania jako ITCorner. – komentuje Przemysław Skrzek, członek zarządu ITCorner, współorganizator, Wrocław

Druga edycja kongresu ITCorner Summit 2019: „The Future of Business” odbył się 23 stycznia we wrocławskim hotelu IBIS Styles. W konferencji wzięło udział ponad 300 uczestników z całej Polski – ekspertów, menedżerów oraz przedstawicieli lokalnych organizacji otoczenia biznesu. Kongres skierowany był do właścicieli i kadry zarządzającej firm i spółek o profilu software’owym z całej Polski, ale także dla wszystkich entuzjastów rodzimej branży IT.

Konferencja składała się z czterech bloków tematycznych, łącznie ITCorner zaprosił ponad 20 prelegentów, wśród nich najlepszych specjalistów (co ważne praktyków) z dziedziny biznesu, zarządzania oraz kultury organizacji.

Pierwszy blok poświęcony był strategii i odpowiedzi na pytania związane z kierunkami rozwoju biznesu z różnych perspektyw – przykładowo rozwojowi grupy Euvic, która skupia organizacje o różnej wielkości i o różnych kompetencjach, czy też zdobywaniu rynków międzynarodowych przez Deviniti. Firmy IT ewoluują w swoim profilu działania – body czy team leasing jest mniej kuszący – nie ponosi się dużego ryzyka, a największe sukcesy osiągnie się posiadając skalowalny, globalny produkt. Całość bloku kończył panel dyskusyjny poświęcony pytaniom, czy strategia w ogóle jest potrzebna, czy i jak można pogodzić model zwinny z planowaniem strategicznym.

W drugiej części poruszano bardzo istotną kwestię kultury organizacyjnej w szczególności w szybko rozwijających się organizacjach, nierzadko rosnących ponad 100% rocznie, o tym jak pogodzić zwinność z koniecznością zachowania struktur, jak uniknąć porażek związanych z błędami w podziale kompetencji i komunikacji.

Ad imageAd image

Najbardziej zapamiętałam blok drugi o kulturze organizacji i trzeci o rynkach zagranicznych. Wychodzi na to, że szacunek do człowieka, szacunek do jego pracy, umiejętność pracy w zespole i stworzenie przez pracodawcę odpowiednich warunków do takiej pracy to wartości ponadczasowe i ciągle bardzo ważne. Jeśli chodzi o rynki zagraniczne – nie ma złotego środka na „zrobienie biznesu” w innych krajach. To czego na pewno nie wolno pomijać w rozmowach biznesowych czy spotkaniach to szacunek do kultury i odmienności danego regionu. Mocno podzielam tą opinię. – powiedziała Celina Papiewska, Deputy Chief Business Development Officer, uczestnik konferencji, SESCOM S.A., Wrocław

Trzecia część kongresu dotyczyła rozwoju globalnego – jak można wyjść poza granice Polski ze swoimi usługami i najlepiej produktami. Co kusi polskich przedsiębiorców do budowy biznesu poza naszym krajem – wyższe stawki, inna kultura pracy, ciekawe wyzwania, międzynarodowe projekty – dla firm IT to świetna propozycja.

Na dzisiaj to moim zdaniem jedyna konferencja dla branży ICT na mapie Wrocławia, na której warto być. Prelegenci z duża otwartością dzielili się swoimi doświadczeniami – zarówno sukcesami jak i porażkami. Dodatkowo to doskonałe miejsce na networking zarówno dla właścicieli firm, managerów jak i specjalistów. Jako wierny kibic i obserwator rozwoju podziwiam firmę Netguru. Dzisiejsza prelekcja Przemka Koteckiego nt. ich kultury organizacyjnej utwierdziła mnie w przekonaniu ze ta firma jeszcze nie raz nas wszystkich zaskoczy. – skomentował Maciej Plebański, Czlonek Zarzadu ds. Rozwoju, SI-Consulting, Grupa IMPEL S.A.

Na koniec konferencji miał miejsce ostatni panel dyskusyjny poświęcony Instytucjom Otoczenia Biznesowego, które mogą pełnić kluczową rolę w procesie zwiększania innowacyjności przedsiębiorstw IT i mogą być elementem ich modelu biznesowego. Podczas panelu rozmawiano między innymi o tym, w jaki sposób można wzmocnić współpracę między biznesem technologicznym a IOB-ami, jak można wykorzystać doświadczenia międzynarodowe np. z Niemiec oraz jakie są możliwości i perspektywy wsparcia rozwoju firm technologicznych przez IOB-y np. w formie celowanego programu sektorowego lub usług zlecanym klastrom.

Do ITCorner dołączyliśmy już w momencie, gdy organizacja działała od jakiegoś czasu. Przyciągnęła nas idea dzielenia się wiedzą, pomagania sobie w rozwijaniu biznesów. Muszę przyznać, że członkostwo w ITCorner spełniło nasze oczekiwania z nawiązką – cały czas korzystamy z inspiracji, uczymy się od innych, także od firm znacznie mniejszych od nas. Cieszymy się, jeżeli my także możemy coś od siebie dać. Dodatkową korzyścią jest robienie razem biznesu – istotna część naszych nowych kontraktów w 2018 roku została pozyskana z pomocą lub dzięki innym firmom z ITCorner.

Cały kongres jako wydarzenie oceniam bardzo wysoko, głównie za sprawą wielu wartościowych rozmów, które oddało mi się przeprowadzić. Wartość merytoryczna była dla mnie niemniej istotna. Najbardziej podobał mi się blok o skalowaniu biznesu, w następnej kolejności blok o kulturze organizacyjnej. Nieco rozczarowany jestem blokiem o ekspansji zagranicznej, choć i w nim wyróżniły się dla mnie wystąpienia SNP Polska oraz Lama Media. – podsumował Piotr Wrzalik, Managing Partner, Unity S.A., członek ITCorner, Wrocław

TEMATY:Branża ITDevinitiEuvicITCornerKonferencjaKongresKulturaLeasingPracaPrzemysłPrzemysław KucharzewskiUnity GroupWydarzenia
Udostępnij
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Threads Email Copy Link
Brak komentarzy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Zobacz również

Jupiter
Innowacje

Superkomputer Jupiter: europejski atut w walce o przewagę w AI

Kuba Kowalczyk
13 czerwca, 2025
AMD
AI

AMD rzuca wyzwanie Nvidii – nie tylko sprzętem, ale całą wizją AI

Kuba Kowalczyk
13 czerwca, 2025
Salesforce
Cyberbezpieczeństwo

Salesforce ostrzega klientów przed błędnymi konfiguracjami. Co grozi firmom?

Kuba Kowalczyk
13 czerwca, 2025
Sztuczna inteligencja, technologia
AI

Algorytmy nie są neutralne. Jak sztuczna inteligencja koduje nasze uprzedzenia

Izabela Myszkowska
13 czerwca, 2025
  • Sztuczna inteligencja
  • Oprogramowanie
  • Blockchain
  • Big Data
  • Sieć
  • Inwestycje
  • CIO
  • M&A
  • Technologia w bankowości
  • Transport
  • Energia
  • Zmiany w prawie
  • Praca w IT
  • Kosmos
  • Regulacje
  • Stany Zjednoczone
  • Unia Europejska
  • Chiny
  • Microsoft
  • Apple
  • Google
  • HPE
  • Intel
  • NVIDIA
  • CrowdStrike
  • Redakcja
  • Reklama
Brandsit

© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Regulamin
  • Polityka plików cookies

Tematy

  • Sztuczna inteligencja
  • Programy partnerskie
  • Wydarzenia
  • Case study
  • M&A
  • Zrównoważony rozwój
  • Rozwiązania sieciowe
  • Nauka
  • Rynek AV
  • Transformacja cyfrowa
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?

Not a member? Sign Up