Nowoczesne technologie stają się coraz bardziej powszechne w naszym otoczeniu. W kontekście tym na szczególną uwagę zasługują rozwiązania digital signage, oferujące zupełnie nowy sposób przekazu informacji. Gdzie więc znajdują one swoje zastosowanie? I dlaczego warto w nie zainwestować?
Co to jest digital signage?
Digital signage jest systemem, który pozwala prezentować multimedialne treści na cyfrowych wyświetlaczach. To także zestaw fizycznych urządzeń, które umożliwiają ich emitowanie w dowolnym miejscu i czasie. Wszystko to jest natomiast możliwe dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu, które służy do przygotowania wspomnianych treści i zarządzania nimi.
Każdy z nas widział na pewno wyświetlacze w centrach handlowych, zachęcające do zakupu jakiegoś produktu lub informujące o promocjach. To właśnie część całego systemu, który skutecznie zastępuje papierową reklamę. Rozwiązania digital signage znajdują też zastosowanie w prezentowaniu informacji i rozrywki. Ogólnie jest więc to systemem, który usprawnia komunikację z klientem – odbiorcą treści.
Gdzie można wykorzystać rozwiązania digital signage
System digital signage można stosować niemalże wszędzie: w przestrzeni publicznej, obiektach użytku publicznego i prywatnych firmach. Ekrany prezentujące treści mogą być umieszczane zarówno na ulicach, jak i wewnątrz budynków. Ograniczenia w tym zakresie praktycznie nie istnieją. Wszystko zależy od tego, co chcemy przekazać naszym klientom (stałym lub potencjalnym). Gdzie więc można wdrożyć digital signage?
- w galeriach i centrach handlowych – w celu emisji reklam produktów, sieci sklepów, wydarzeń i eventów na terenie centrum/galerii,
- w obiektach administracji publicznej –aby przekazać petentom informacje o tym, gdzie powinni się udać, jak długo będą czekać w kolejce i gdzie załatwią sprawę,
- w szpitalach, placówkach medycznych – gdzie rozwiązania digital signage przekażą informacje o czasie oczekiwania na wizytę lub umilą czas, prezentując informacje ze świata medycyny,
- na dworcach, lotniskach – do prezentowania rozkładu jazdy, reklam linii, informacji i rozrywki dla osób oczekujących na transport,
- w hotelach – gdzie ekrany przy recepcji mogą emitować informacje o regionie, historii miejscowości lub o marce hotelu,
- w biurach turystycznych – aby emitować zdjęcia z proponowanych klientom miejsc podróży,
- w restauracjach – gdzie ekrany digital signage emitują nie tylko cyfrowe menu, ale i zdjęcia apetycznych posiłków, informacje o promocjach i ze świata kuchni,
- w firmach, instytucjach finansowych – ekrany mogą emitować informacje na temat zajętych sal konferencyjnych, zysków ze sprzedaży, kursy walut, informacje z zakresu bhp, czy też te, które promują markę i jej ofertę,
- w kinach, teatrach, obiektach kulturalnych – gdzie digital signage pomoże promować wydarzenia kulturalne czy prezentować zdjęcia z imprez i eventów. Więcej o tym można zobaczyć tutaj: https://easyscreen.tv/pl/digital-signage-kina-teatry/.
Dlaczego warto sięgnąć po rozwiązania digital signage?
System ten jest skutecznym elementem marketingu, ułatwiającym dotarcie do nowego klienta. Treści wyświetlane na ekranach mogą zmieniać się w zależności od dnia i godziny, dzięki czemu trafiają do konkretnej grupy odbiorców, która przebywa w danym miejscu o danej porze. Digital signage jest więc przekazem docelowym, ukierunkowanym na konkretnego klienta.
Cyfrowy przekaz jest też skuteczniejszy niż konwencjonalne metody. Wzbudza zaciekawienie, pozwala wejść w interakcję oraz zapada w pamięci. Dla odbiorcy przekaz jest jasny, przyjemny i wywołuje pozytywne skojarzenia. Dla osoby, która go natomiast emituje, jest szansą na zdobycie nowych klientów oraz zbudowanie pozytywnej opinii o swojej marce.