Ad image

HP rozszerza program partnerski HP Amplify

Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit

Z początkiem maja br. firma HP Inc. ogłosiła rozszerzenie programu HP Amplify – pierwszego w swoim rodzaju globalnego1 programu partnerskiego, który od teraz obejmie również ponad 1350 dostawców online’owych, omnichannel i stacjonarnych Partnerów handlowych.

Udoskonalona wersja programu, wprowadzonego jesienią 2020 r. dla Partnerów handlowych, zapewnia dostęp do narzędzi niezbędnych do transformacji cyfrowej i wzrostu w czasach ewoluujących zachowań zakupowych konsumentów. Od 2 sierpnia 2021 r. firma HP zainicjuje przejście Partnerów detalicznych1 do programu HP Amplify i będzie kontynuować ten proces w kolejnych miesiącach.

HP Amplify zostało zaprojektowane tak, aby zapewniać dwie różne ścieżki dla handlu detalicznego (Synergy oraz Power, gdzie druga obejmuje również program Power CDR Retail skierowany do pod-dystrybutorów detalicznych). Od samego początku program był projektowany w taki sposób, aby umożliwić analizę danych i dostarczać szczegółowych informacji w różnych obszarach sprzedaży, aby wykorzystać je do rozwoju nowych strategii innowacji i systemów nagradzania Partnerów za ich wydajność i współpracę. Rezultatem tych działań jest postępująca transformacja cyfrowa, budująca kulturę pracy, a dzięki wspólnym narzędziom poszerzająca także globalny know-how.

Dla całej branży IT, a w szczególności dla kanału sprzedaży detalicznej, jasnym jest, że forma prowadzenia biznesu musi ulec zmianie. HP Amplify nie tylko ułatwia współpracę z HP, ale również wyznacza jasną ścieżkę, opartą na sprawdzonych schematach, którą mogą podążać Partnerzy firmy. Wszystko po to, by pomóc im w budowaniu wzrostu sprzedaży w przyszłościtłumaczy Paweł Miszkiewicz, Dyrektor Kanału Partnerskiego HP Inc Polska. Wraz z naszą społecznością Partnerów, rozwijajmy nowe obszary, które dadzą nam przewagę nad konkurencją.

Nowe zasady handlu detalicznego

Branża detaliczna znacząco przyspieszyła swój rozwój, poprzez z rosnące (również z powodu pandemii) zapotrzebowanie klientów na rozwiązania IT w zdalnej  pracy, nauce i rozrywce. Według firmy Gartner, wykorzystanie zachodzącej transformacji będzie miało kluczowe znaczenie dla budowania i utrzymywania elastyczności, jakiej wymaga prowadzenie działalności gospodarczej w dzisiejszych czasach. W najbliższej przyszłości zmiany zachowań konsumentów będą miały większy wpływ na wartość w handlu detalicznym niż jakikolwiek inny czynnik.2

Podczas gdy ruch w sklepach stacjonarnych zmalał, sprzedaż e-commerce wzrosła o ponad 27% w 2020 roku.3 Co więcej, oczekuje się, że do 2025 roku będzie stanowić 40% całkowitej sprzedaży towarów konsumenckich.4 Trendy, takie jak praca w modelu hybrydowym, pojawienie się prosumentów oraz ciągły rozwój handlu elektronicznego sprawiają, że współpraca z Partnerami branży detalicznej stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Wraz z wprowadzeniem programu HP Amplify, firma HP pomaga sprzedawcom detalicznym z korzyścią dostosować się do tych zmian.

Obecnie klienci domagają się bliższych i bardziej spersonalizowanych relacji z markamitwierdzi Quentin Duminy, Global Buyer w Grupie Auchan, wiodącym sprzedawcą detalicznym z Francji.Program HP Amplify for Retail pozwoli nam pogłębiać naszą wiedzę na temat wzorców konsumpcji za pomocą analizy danych, tak aby właściwie zaprojektować ścieżkę zakupową klienta, zarówno online jaki i w sklepach stacjonarnych.

Źródła:
1 Globalny program, z wyjątkiem obszaru Chin (Greater China). Migracja programu rozpoczyna się 2 sierpnia, a kończy się wprowadzeniem zmian w obszarze wydajności po sezonie świątecznym 2021.
2 Retail Dive, 24 Lutego 2021r.
3 Oberlo Statistics, Global ecommerce Growth Rates
4 Edge by Ascential, Retail 5.0 whitepaper