Casbeg to młoda firma doradcza, która wspiera firmy w strategii i działaniach marketingowych oraz sprzedażowych firm B2B, w szczególności dla software house’ów i usługach IT. Żeby rozpoznać lepiej branżę, przedstawiciele Casbeg postanowili sprawdzić dokumenty finansowe większej ilości spółek, zaś uprzednio podobny proces przeprowadzono z dużymi agencjami marketingowymi w Polsce.
Analiza tych dwóch grup podmiotów pokazała niepokojące zjawiska: bagatelizowanie przez firmy zyskowności, nieliczenie marż na projektach, czy walka ceną zamiast wartością dostarczaną dla biznesu klienta. Zjawiska te oraz ich możliwe konsekwencje są niepokojące, stąd Casbeg zdecydował się na sporządzenie raportu dotyczącego firm świadczących usługi IT.
Raport obejmuje 159 podmiotów z sektora IT różnej wielkości – podzielono je według kryterium przychodowego: poniżej 10 milionów zł, od 10 milionów do 50 milionów zł i ponad 50 milionów zł przychodu w 2016. Porównano parametry finansowe za rok 2016 i 2017 i na tej podstawie przedstawiono wnioski.
Rynek usług IT ma za sobą właściwie nieprzerwaną passę wzrostów znaczenia IT w organizacjach i życiu codziennym od czasów bańki internetowej w roku 2001 z małym tylko spowolnieniem wzrostu przy okazji kryzysu roku 2008. O ile nie przewidujemy spadku znaczenia technologii w życiu codziennym i biznesie to obecny, znakomity krajobraz gospodarczy kiedyś się skończy. Tak samo, jak w 2008, 2001, 1997, 1994, 1989, 1987, 1982, 1980 i każdym wcześniejszym kryzysie. Jeśli firmy IT nie nauczą się zarządzać swoją rentownością oraz cashflow w dobrych czasach, nie zdołają wykorzystać szans, jakie oferuje trudniejszy gospodarczo czas i czeka je twarde lądowanie. W naszej opinii na tym rynku czasy, w których wystarczyło po prostu znać się na technologii i dostarczać ją w budżecie i terminie odchodzą w zapomnienie. Z zakrętu następnego kryzysu (jaki i kiedy by on nie był) wyjdą zwycięsko te firmy, które uczynią swoimi kluczowymi kompetencjami sprzedaż, marketing oraz rachunkowość zarządczą. Warren Buffet w jednym ze swoich najsłynniejszych cytatów przypomina nam, żebyśmy byli “Odważni wtedy, kiedy wszyscy inni są bojaźliwi i bojaźliwi wtedy, gdy wszyscy inni są odważni”. Z praktycznego punktu widzenia uważamy, że znacznie łatwiej będzie firmom IT być odważnymi w kryzysie, gdy będą mieli pełne skarbce gotówki wspierającej tą odwagę. – podsumował raport Bartosz Majewski, prezes zarządu i współzałożyciel Casbeg Sp. z o.o.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.