Zdobycie wysokiej jakości leadów, poprawa konwersji, zmniejszenie kosztów sprzedaży czy zwiększenie zwrotów z inwestycji to zadania z którymi codziennie przychodzi zmierzyć się działom marketingu i sprzedaży setkom tysięcy firm. Wiedząc, jak wymagające i trudne jest utrzymanie dobrej pozycji oraz ile marnuje się pieniędzy zarówno w procesie pozyskiwania leadów, jak i w ich późniejszej weryfikacji, postanowiliśmy poszukać rozwiązania, które pomogłoby w automatyzacji i usprawnieniu ścieżki do zdobycia danych kontaktowych potencjalnego klienta.
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych to niewątpliwie podstawowy element każdej kampanii marketingowej, pozwalający na efektywne wykorzystanie zasobów, co w konsekwencji przekłada się na przychody danej firmy. Mianem lead określany jest po prostu potencjalny klient, który wypełnił stosowny formularz kontaktowy, wysłał zapytanie dotyczące oferty bądź skontaktował się mailowo z firmą. Zdecydowana większość firm pozyskuje leady sprzedażowe z wykorzystaniem formularzy na swoich stronach internetowych, landing page’ach, gdzie ruch w głównej mierze dostarczany jest od zewnętrznych wydawców, sieci reklamowych i domów mediowych. Takie rozwiązanie bez wątpienia umożliwia zebranie dużej ilości danych kontaktowych, co jednak nie decyduje jeszcze o sukcesie. Z uwagi na różne źródła pochodzenia oraz wątpliwą jakość, proces weryfikacji zajmuje zdecydowanie więcej czasu. W takiej sytuacji dodatkowo zwiększają się koszty sprzedaży.
Należy podkreślić, że w rozliczeniach tzw. CPL, oferowanych najczęściej przez sieci reklamowe, trzeba zapłacić za wszystkie dostarczone leady, czyli również za te, które nie mają dla przedsiębiorcy żadnej wartości biznesowej, a podane w nich dane często są błędne. Same dane kontaktowe to informacje, które wymagają przetworzenia. Tymczasem już dziś, dzięki prostym narzędziom można z łatwością weryfikować więcej niż tylko imię, telefon, czy adres e-mail klienta. Z pewnością wykorzystanie takich rozwiązań pozwala znacząco zwiększyć zakres wiedzy o potencjalnym odbiorcy. Szersza perspektywa niewątpliwie stwarza realne możliwości optymalizacji wielu kosztów i procesów biznesowych. Skuteczność kampanii reklamowych i działań realizowanych online zależy przede wszystkim od możliwości i umiejętności wykorzystania zebranych informacji.
Narzędzia do generowania leadów
Pierwszym krokiem, jaki powinniśmy podjąć w procesie generowania leadów sprzedażowych jest dokładne sprecyzowanie person i określenie ich ról w procesie zakupowym. W takim przypadku jesteśmy w stanie dobrze poznać odbiorcę – będziemy świadomi jego oczekiwań i możemy zaoferować to, czego akurat w tym momencie potrzebuje. Takie informacje z pewnością będą głównym wyznacznikiem w podejmowaniu konkretnych działań i pozwolą na dobranie odpowiedniej drogi komunikacji. Za pomocą innowacyjnej platformy DMSales możesz w łatwy sposób zbudować profil idealnego klienta na podstawie wielu filtrów i tagów. Następnie do tej wybranej grupy odbiorców możesz zrealizować kampanię e-mail, która będzie miała na celu generowanie leadów.
Dzięki skrypcie analitycznym DMSales w dokładny sposób zidentyfikujesz osoby, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą i poznasz osoby przebywające na Twojej stronie internetowej. W tym miejscu warto również wspomnieć o algorytmach i maszynowym uczeniu, dzięki którym kampanie realizowane za pomocą platformy DMSales osiągają lepsze wyniki i przynoszą zwrot z inwestycji. Szersza wiedza na temat odbiorców umożliwia skierowanie do nich odpowiedniego przekazu marketingowego, odpowiadającego na ich potrzeby. Na podstawie danych behawioralnych i geo-demograficznych możliwe jest dokładne spersonalizowanie oferty i dotarcie do klientów, na których Ci zależy.
Za pomocą Platformy DMSales wygenerujesz aktualne, zgodne z RODO rekordy, dzięki którym dotrzesz do odbiorców realnie zainteresowanych Twoją ofertą.
Dlaczego warto generować leady?
- Pozyskiwanie leadów daje wiele korzyści m.in.:
- Poszerzanie bazy potencjalnych klientów: pozyskujesz informacje od osób zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami.
- Wzrost skuteczności działań marketingowych: skupiasz się na określonej grupie docelowej.
- Oszczędność czasu i pieniędzy: kierujesz przekaz do odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.
- Wzmocnienie relacji z potencjalnymi i przyszłymi klientami: przypominasz im o sobie i przekazujesz wartościowe treści.
Podsumowanie
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych to cel większości działań marketingowych. Celem tego rodzaju kampanii jest zebranie informacji o odbiorcy, a następnie dokładne sprofilowanie oferty. Przeprowadzenie udanej kampanii leadowej i posiadanie wartościowych kontaktów zainteresowanych ofertą może stanowić jedno z najważniejszych źródeł przychodu dla Twojego biznesu, dlatego warto wykorzystać to narzędzie we własnej firmie.