Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Podobne tematy

Gemius: Zakupy w sieci biją rekordy popularności

Zakupy online robimy częściej niż przed pandemią. Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius, już 73 proc. internautów kupuje w sieci,...

Omni-commerce – Kupuję wygodnie 2020

Rok temu, tj. w czerwcu 2019. roku zgodnie z wynikami badania „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, w Internecie zakupy robiło 57%...

Polski E-commerce: nowy sezon i wyzwania

Choć dzisiaj już z dużym dystansem spoglądamy na wydarzenia, które miały miejsce w marcu, to nadal w branży e-commerce...

Generowanie coraz większych zysków jest celem każdego właściciela sklepu internetowego. Niestety duża konkurencja czasem nie pozwala rozwinąć skrzydeł tak jakby się chciało. Jednak czy na pewno wykorzystałeś wszystkie możliwe opcje? W niniejszym poradniku przedstawimy sprawdzone sposoby na skuteczne zwiększenie sprzedaży. Dowiesz się również, jaką rolę pełni tutaj hurtownia dropshippingowa.

Remarketing Google – jak zwiększyć sprzedaż

Wiele sklepów internetowych traci klientów, którzy z jakichś powodów nie kończą swoich zakupów i zostawiają tzw. opuszczone koszyki, co odbijają się na pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania. Dlatego, aby temu zaradzić stosuje się tzw. remarketing dynamiczny. Dociera się z reklamą produktów ze swojego sklepu do tych, którzy opuścili go bez dokończenia zakupów i prezentuje im ten sam asortyment, bądź rzeczy znajdujące się w tej kategorii, którą przeglądali. Takie reklamy w ramach tworzonych list remarketingowych otrzymują również osoby, które zakupiły jakąś rzecz w sklepie i przeglądały jeszcze inne. Poszczególne listy remarketingowe mogą być limitowane ilościowo bądź też nielimitowane. Niemniej jednak zawsze ustawia się czas w jakim dana osoba znajduje się na liście remarketingowej. Może to być np. czas trwania promocji na torebki w hurtowni toreb damskich i męskich.

Kampanie Adwords – bądź widoczny w wyszukiwarce

Kampanie Adwords służą uzyskaniu, jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce, a także wyświetlaniu reklam produktów i usług ze sklepu internetowego na wpisane przez użytkownika słowa kluczowe. Trzeba przy tym ustawić krótki opis dla każdej reklamy zawierający najważniejsze informacje. Dzięki temu buduje się rozpoznawalność marki. Płacąc tylko za kliknięcia ogranicza się nadmierne koszty. Oczywiście trzeba dobrze oszacować budżet, zwłaszcza jeśli chce się używać dość popularnych słów kluczowych. Dzięki kampaniom Adwords zwiększamy szansę, że potencjalny klient klikając w link dokona zakupów w sklepie internetowym.

W zwiększeniu zysków pomoże hurtownia – dropshipping nowym sposobem na biznes

Kolejnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest wejście we współpracę z hurtownią dropshippingową. Prowadząc działalność w określonej branży koniecznie trzeba sprawdzić czy działa w niej jakaś hurtownia oferująca usługę dropshippingu. To bardzo wygodna forma prowadzenia biznesu dzięki której można mieć bardzo szeroki asortyment nie posiadając fizycznie właściwie żadnego towaru. Model hurtowni dropshippingowej można wyjaśnić na przykładzie hurtowni toreb damskich i męskich. Sklep internetowy z galanterią podpisując umowę z taką hurtownią może liczyć na bezpośrednią wysyłkę zamówionych towarów do klienta. Hurtownia może udostępnić również miniatury zdjęć produktów. Klientka składa zamówienia, a po nim od razu sklep internetowy przekazuje je do hurtowni, a ta wysyła torebkę do klientki. Każdy na tym zyskuje, gdyż sklep internetowy nie musi mieć własnego magazynu, a hurtownia zarabia ustalony procent. Dzięki temu można zwiększyć sprzedaż, gdyż nie ma problemu z brakiem towarów (o ewentualnych jest się na bieżąco informowanym przez hurtownię) i można obsługiwać większą ilość zleceń, bez konieczności częstego zamawiania kuriera i tracenia czasu na nadawanie przesyłek.

Promocja na portalach społecznościowych

Jedną z ważniejszych form promocji, która niewątpliwie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży są portale społecznościowe. To na nich sklep iinternetowy może założyć swoje firmowe konto i udostępniać posty swoim klientom, organizować ciekawe konkursy, a także informować o promocjach. W ten sposób może pozyskać zupełnie nowych klientów, zwłaszcza jeśli, pewna liczba użytkowników udostępni post dalej i więcej osób polubi stronę. Oczywiście taką promocję można prowadzić wielotorowo, a obecnie najlepsze rezultaty dają te prowadzone na Facebooku i Instagramie.

Pomysłów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym może być naprawdę wiele. Powyższe to podstawowe mechanizmy postępowania w celu wypromowania sklepu w sieci. Oczywiście nie ma gwarancji sukcesu niemniej jednak zatrudnienie odpowiednich fachowców promocji w branży e-commerce bądź współpraca z nimi może dać naprawdę dobre rezultaty. Warto jeszcze przyjrzeć się wyglądowi strony sklepu internetowego i sprawności jego działania, bo być może dla zwiększenia sprzedaży konieczna będzie jego optymalizacja.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
X
X
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.