Konica Minolta przejęła firmę Grupo Meridian, aby “rozszerzyć zakres oferowanych usług IT w dziedzinie bezpieczeństwa, komunikacji, rozwoju oprogramowania oraz doradztwa technologicznego.”
Postępująca informatyzacja i niedobór specjalistów z branży IT (w Polsce brakuje nawet 80 tys. pracowników[1]) sprawiają, że przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na korzystanie z rozwiązań udostępnianych przez podmioty zewnętrzne. Według ostatniego raportu KPMG[2] organizacje kierują się nie tylko chęcią zredukowania kosztów (26 proc.), ale też poprawą jakości (21 proc.) czy dostępem do specjalistycznych umiejętności, doświadczenia i wiedzy (19 proc.).
Firma Konica Minolta podaje, że wykorzystuje swoje doświadczenie w zarządzaniu dokumentami i rozszerza zakres usług IT, m.in. z pomocą nabywanych firm – ostatnio Serians (Francja) i Raber+Märcker (Niemcy), a teraz również Grupo Meridian z Hiszpanii.
Praca w dobie cyfrowej transformacji
Na zmianę sposobu myślenia o charakterze i organizacji pracy szczególny wpływ ma postępująca transformacja cyfrowa. Według badań już 23 proc. zatrudnionych wykonuje przynajmniej część obowiązków zdalnie, a pracowników mobilnych jest nawet 1,5 miliarda[3].
Założona w 1999 r. Grupo Meridian świadczy usługi IT dla klientów w całej Europie. Oferta skierowana jest do dużych korporacji (np. hiszpański oddział IKEA) i instytucji (Trybunał Konstytucyjny czy Ministerstwo Edukacji), a także dla małych i średnich firm. Wśród jej partnerów technologicznych znajdują się m.in. HP, Dell, Microsoft, Cisco, Sony czy VMware.