Lenovo podczas tegorocznej edycji New Product Training zaprezentował najnowsze rozwiązania i produkty z szerokiego portfolio firmy. Gospodarz spotkania Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager w Lenovo Polska, podsumował również sytuację na rynku producentów komputerów w ostatnim roku oraz przedstawił najnowsze wyniki sprzedażowe firmy.
„Po pierwszym kwartale 2021 roku utrzymujemy pozycję numer 1 – co czwarty komputer sprzedawany na świecie to urządzenie marki Lenovo. W Polsce utrzymujemy pozycję lidera i obecnie posiadamy około 20% udziału rynkowego. W Lenovo wierzymy w to, że proces transformacji cyfrowej w polskich firmach będzie kontynuowany, a tym samym biznes utrzyma się na poziomie zbliżonym do tego z 2020.” — mówi Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager Lenovo Polska.
Manager podzielił się również prognozami firmy na obecny rok. Według Lenovo na dalszą poprawę koniunktury i wzrosty sprzedaży wpłynie popyt na urządzenia komputerowe i mobilne za sprawą potrzeb związanych z pracą w domu i edukacją zdalną, zamówienia publiczne, fundusze Unii Europejskiej i zwiększenie inwestycji w bezpieczeństwo technologiczne ze strony firm. Z drugiej strony Lenovo prognozuje, że takie czynniki, jak niepewność gospodarcza, ograniczenia w transporcie lotniczym i problem z dostępnością komponentów mogą negatywnie wpłynąć na rozwój rynku. Manager z Lenovo konkluduje, że problemy, z jakimi obecnie boryka się rynek, będą trwały do końca 2021 roku.
Lenovo: sprzedaż wzrosła mimo trudności
Mimo trudności w zeszłym roku partnerzy zakupili od Lenovo 15% więcej sprzętu biznesowego niż rok wcześniej. Największy – 50% wzrost odnotował segment monitorów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również produkty wspierane przez AMD – ich sprzedaż wzrosła z 2% w 2019 roku do 20% w 2020. Poprzedni rok był również bardzo intensywny pod względem premier produktów biznesowych. Seria ThinkPad miała największą liczbę nowych modeli.
Głównym punktem programu były prezentacje najnowszych urządzeń oraz rozwiązań technologicznych dla biznesu. Tomasz Szewczak, Commercial Notebooks 4P Manager w Lenovo Polska oraz Łukasz Rutkowski, DT / WKST / VIS 4P Manager w Lenovo Polska omówili ofertę notebooków, komputerów stacjonarnych, stacji roboczych z portfolio ThinkPad oraz monitorów z serii ThinkVision. Eksperci przedstawili wybrane modele, w tym najlżejszą piętnastocalową mobilną stację roboczą dostępną w ofercie Lenovo, czyli ThinkPad P1 Gen 3, stylową kompaktową stację roboczą ThinkStation P340 SFF, która dzięki trzem gniazdom DisplayPort™ może obsługiwać aż 11 osobnych monitorów – w tym zaprezentowany również model Lenovo ThinkVision P24h-20, oferujący najwyższą jakość obrazu dzięki rozdzielczości QHD (Quad High Density) i funkcji In-Plane Switching. Zaprezentowano również komputery stacjonarne z serii M o formacie tiny – stanowią one 60% sprzedaży z tej serii produktów. Wszystkie modele z tej oferty cechują się niewielką powierzchnią, a przy tym imponującą mocą obliczeniową i stabilnością.
Oprócz prezentacji sprzętu, przedstawiciele Lenovo opowiedzieli o 3-letnim wsparciu technicznym i usłudze Lenovo Premier Support, która jest dostępna całą dobę 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Eksperci poinformowali, że przy zakupie Lenovo AIO serii V i wybranych zaprezentowanych modelów ThinkPad z serii P, T oraz X1, w tym najnowszej generacji X1 Fold oraz X1 Nano wsparcie profesjonalnej obsługi technicznej Lenovo jest uwzględnione w cenie.
Często poruszanym tematem spotkania było to, w jaki sposób innowacje Lenovo mogą pomóc biznesowi dostosować się do nowych warunków w postpandemicznej rzeczywistości, w tym cyfrowej transformacji oraz masowego wprowadzenia hybrydowego modelu pracy. Adam Dyszkiewicz, Business Development Manager & Solution Evangelist w Lenovo Polska, przybliżył uczestnikom spotkania rozwiązania technologiczne, które zostały stworzone jako odpowiedź na wyzwania związane z pracą zdalną. Należą do nich m.in. urządzenia takie jak ThinkSmart, które zmienia sale konferencyjne w inteligentniejsze biura oraz przeznaczoną do przetwarzania brzegowego grupę produktów ThinkEdge.
W trakcie webinaru Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager Lenovo Polska podsumował również najważniejsze wydarzenia, które miały miejsce w 2020 roku. Do najważniejszych z nich należało odświeżenie i rozbudowanie portalu Lenovo Partner Hub, na którym partnerzy biznesowi znajdą katalog produktów, niezbędne informacje i materiały oraz poradnik.
Ponadto manager Lenovo ogłosił, że w celu stałego podnoszenia satysfakcji w 2020 roku rozpoczęła się rozbudowa zespołu midmarket, odpowiedzialnego za bezpośredni kontakt z klientami końcowymi, nawiązana została ścisła współpraca pomiędzy działem handlowym i serwisem. Została też stworzona grupa interwencyjna, zarządzająca sprawami kryzysowymi, których czas realizacji przekracza 5 dni. Wdrożone zmiany zostały odebrane pozytywnie przez klientów.
„Wierzymy, że nadal będziemy rosnąć, czego dowodem są oceny satysfakcji klientów, którzy w skali 1-10, oceniają nas regularnie na poziomie powyżej 9.” – dodaje Juliusz Niemotko, SMB Channel Manager Lenovo Polska.