Lidl startuje ze sklepem internetowym

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
2 min

Lidl uruchomi jutro, 5 kwietnia, sklep internetowy. W sklepie nie będzie jeszcze dostępna żywność, a odzież, sprzęt AGD czy artykuły do domu. Polska będzie czwartym krajem, w którym Lidl uruchomi platformę e-commerce. Wcześniej miało to miejsce w Niemczech, Hiszpanii i Czechach.

Zarząd spółki zarządzającej siecią dyskontów zapowiada, że w ofercie w sklepie internetowym znajdą się produkty sprzedawane w sklepach stacjonarnych, ale trafiać będą tam tydzień przed pojawieniem się w fizycznych placówkach. Na stronie lidl-sklep.pl znajdziemy także artykuły dostępne tylko w sieci, jednak ceny produktów w sklepie stacjonarnym i w sieci nie będą się różnić.

Za zakupy w Lidl-sklep.pl klienci będą mogli płacić przelewem internetowym, kartą płatniczą oraz Blikiem. Zamówione produkty będą dostarczane przez kurierów firmy InPost oraz Geis pod wskazany adres w całej Polsce. Za zakupy powyżej kwoty 149 zł otrzymamy darmową wysyłkę, w innym przypadku koszt przesyłki będzie wynosił 9,90 zł.

Zarząd firmy nie wspomina na ten moment o możliwości odbioru zakupów w sklepie stacjonarnym. Na zwrot zakupów będziemy mieć 30 dni i będzie on darmowy, realizowany przez Pocztę Polską. Ponadto Zarząd podkreśla, że zależy im na uplasowaniu sklepu internetowego Lidla w ścisłej czołówce e-sklepów w Polsce.

Spółka na razie nie planuje sprzedawać żywności przez internet, ale nie wyklucza tego w przyszłości. Problemem są bowiem wysokie koszty takiej działalności. W 2017 roku firma wdrożyła Winnicę Lidla, czyli platformę pozwalającą klientom na rezerwowanie przez internet alkoholi (ich odbiór odbywa się w sklepie stacjonarnym) oraz serwis Lidl Podróże z ofertami turystycznymi. Obecnie Lidl ma ponad 670 sklepów w całej Polsce.

- Advertisement -

Obecnie, jeśli chcemy zrobić zakupy nie wychodząc z domu, mamy taką możliwość poprzez platformę Tesco. Ponadto, powstają różne projekty, mające na celu usprawnienie procesu zakupów spożywczych w sieci, m.in. Coolomat. Posunięcie Grupy Schwarz, będącej właścicielem m.in. marli Lidl i Kaufland dowodzi, że rynek e-commerce ciągle rośnie, a zanosi się na to, że dynamika tego wzrostu jeszcze mocniej przyspieszy w nadchodzących latach.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -