Najcenniejszy trend 2018 roku pośród konsumentów on-line

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Chciałbym dziś poruszyć temat najważniejszego trendu, który zaobserwowano wśród konsumentów on-line w roku 2018. Całkiem niedawno opublikowany został „2019 E-Commerce KPI Report”, a zawiera on niezwykle cenne spostrzeżenie dotyczące korelacji pomiędzy wskaźnikami zaangażowania użytkownika e-commerce a współczynnikiem konwersji.

To wyjątkowe spostrzeżenie, jest znakomitą wiadomością dla agencji zajmujących się marketingiem internetowym takich jak Yards, ponieważ zazwyczaj optymalizacja kampanii reklamowych on-line, odbywa się w oparciu o współczynnik konwersji. Teraz dodatkowo będzie istniała możliwość wyizolowania wskaźnika zaangażowania użytkownika, który jest z konwersją powiązany. Innymi słowy, dostaliśmy właśnie dowód na to, że istnieje kolejny wskaźnik który bezpośrednio przekłada się na wysokość przychodów. Dzięki temu, kampanie marketingowe on-line będzie można planować jeszcze skuteczniej.

Czynnikiem o którym mowa, jest ilość sesji przypadająca na jednego użytkownika. Jak opisano w raporcie 2019 E-Commerce KPI, jest to najsilniejsza zaobserwowana korelacja spośród wszystkich zbadanych czynników. Współczynnik tej korelacji wyniósł 0,67. Dla oddania skali tej wartości, warto mieć na uwadze, że według badaczy przygotowujących raport, wskaźnik który charakteryzuje się wartością 0,2 jest „warty wspomnienia”, a wskaźnik o wartości 0,3 jest „warty zanotowania”. W odniesieniu do tych wartości, liczba 0,67 jest nie do przeoczenia.

Jak można wykorzystać tą cenną informację? Otóż, dzięki raportowi wiemy jednoznacznie, że jakiekolwiek działania on-line marketingowe, które doprowadzą do wzrostu ilości sesji na w przeliczeniu na jednego użytkownika, doprowadzą też do wzrostu współczynnika konwersji.

Dzięki temu, możemy zmienić punk widzenia przy planowaniu kampanii e-marketingowych. Nie będziemy planowali „cudownych tworów” które będą konwertowały jednym kliknięciem. Nie będziemy też zainteresowani dostarczaniem tego samego przekazu wielokrotnie temu samemu użytkownikowi. W zamian spróbujemy zaplanować dla użytkownika swojego rodzaju podróż z wieloma punktami zaczepienia, prowadząc go przez przez lejek zakupowy, aż do zamierzonej konwersji.

- Advertisement -

Dla przykładu opiszę taką kampanię na przykładzie biura podróży. Użytkownik znajduje w Google stronę danego biura. Zapoznaje się z ofertą, odwiedza profil na facebooku. Po tygodniu, na facebooku widzi reklamę tego samego biura podróży zaserwowaną przez remarketing, która zachęca do pobrania bezpłatnego e-booka o tematyce danej wycieczki którą oglądał za pierwszym razem. Teraz mając adres e-mail użytkownika, po kolejnym tygodniu można dostarczyć na jego skrzynkę mailową informację o spotkaniu urlopowiczów z poprzedniego turnusu, na której np. będą wymieniali się zdjęciami. Po kolejnym tygodniu, na podstawie e-maila, użytkownik oglądając filmy na Youtube, zostaje ponownie wychwycony przez remarketing, który wyświetla film reklamowy prezentujący zeszłoroczny wyjazd.

W ten sposób z każdym kolejnym krokiem i interakcją z materiałami reklamowymi biura podróży, klient jest coraz bliżej podjęcia decyzji o zakupie wycieczki.

Źródło: Wolfgang E-Commerce KPI Report 2019

Autor: Karol Wolny

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -