W sytuacjach, kiedy konieczne jest zaznaczenie obecności marki w przestrzeni (np. przy objęciu nowego lokalu, rebrandingu, itd.), nalepki reklamowe pozostają jednym z tańszych i najbardziej wszechstronnych nośników. Trwałość i uniwersalność, połączona z nieograniczonymi możliwościami kreacji stanowi kombinację, którą ciężko zignorować.
Atrakcyjne na każdym tle
Projektowanie naklejek z logo firmy należy zacząć od wyboru właściwego podłoża. Marka ma do wyboru wiele rodzajów folii, różniących się przyczepnością, możliwościami nanoszenia nadruku oraz trwałością. Następnym krokiem jest wybór tła dla projektu. Dla zachowania czytelności i rozpoznawalności logo, dobrze jest wybierać rozwiązania, gwarantujące wysoki kontrast. Jeśli znak firmowy jest wielobarwny i/lub wykorzystuje w swojej konstrukcji przejścia tonalne barw (gradienty), dobrze jest wybrać tło białe, czarne lub przezroczyste (transparentne). Logo jednobarwne dobrze sprawdzają się na tłach białych lub jako kształt wycięty w folii o interesującej, niejednorodnej barwnej kompozycji – np. w folii holograficznej (efekt “tęczy”, podobny do tego, jaki można zaobserwować na hologramach). W biurach, punktach handlowych i biurach obsługi klienta ciekawym rozwiązaniem jest aplikacja nalepek z logo na folii z efektem szronu. Ta warstwa pozostaje nieprzezroczysta i zapewnia osobom wewnątrz pomieszczeń dyskrecję i prywatność, a wycięty w nich kształt logo, dzięki kontrastowi, przyciąga uwagę obserwatorów nawet z dużych odległości, zapewniając jednocześnie personelowi dostęp do światła z korytarza. Uzyskuje się wówczas efekt wypełnienia logo marki ruszającą się teksturą – zamiast jednolitego koloru, wypełnieniem znaku będą ludzie, poruszający się w pomieszczeniu. Ten prosty zabieg, ze względu na naturalną skłonność naszego mózgu do koncentrowania się na ruchu i zmianach otoczenia, gwarantuje pozyskanie uwagi przechodniów i gości.
Szlachetne metody znakowania
Firmy z segmentu premium lub takie, które stawiają na indywidualną, personalizowaną obsługę (salony krawieckie, kancelarie adwokackie, itd.), często sięgają w swoich logotypach po kolorystykę związaną z metalami szlachetnymi – złotem, srebrem, platyną. Naklejki z logo firmy można wykonywać poprzez wycinanie w foliach, które imitują te materiały. Do dyspozycji marek są także najróżniejsze odcienie stali, miedzi, aluminium, etc. Wykonanie naklejek firmowych przy użyciu takich materiałów gwarantuje prestiżowy i elegancki efekt końcowy, jednocześnie jest to technika nieinwazyjna, znacznie bardziej przyjazna dla ścian, drzwi i innych wrażliwych powierzchni, niż wykonywanie napisów przestrzennych za pomocą drewna lub metalu. Niebagatelne znaczenie ma także niewielki koszt wykonania i łatwość montażu, co powoduje, że nader często używa się tego rozwiązania do oznakowywania wnętrz budynku – jeśli zmieni się najemca lokalu, logo firmy lub np. dane teleadresowe, wystarczy po prostu wykonać nowy projekt na bazie poprzedniego i zamienić je miejscami. Jest to znacznie szybsze i tańsze niż produkcja np. logo ze styroduru, neonów lub np. cyfrowych systemów oznakowywania (digital signage).
Wyróżnić się na plus
Nadruk na nalepce lub wycięcie logo z folii samoprzylepnej nie musi być wcale końcem procesu. Marka może zdecydować się na dodatkowe uszlachetnienia, które zagwarantują bardziej imponujący efekt wizualny i/lub zwiększoną odporność na ścieranie, odrywanie, etc.
Logo to fundament brandingu każdej firmy. Jego prawidłowe odtworzenie w formie naklejek jest kluczowe dla utrzymania założonej wizji autoprezentacji marki, podkreślania poprzez kolorystykę, kształty i fonty określonych cech lub skojarzeń. Zgodnie ze słowami Charlesa Eamesa, “szczegóły nie są szczegółami, one tworzą design”, nalepki reklamowe mogą (jeśli są wykonane zgodnie z zasadami sztuki) stanowić namacalny dowód tego, że marka w istocie jest tak profesjonalna, innowacyjna i przemyślana, jak opowiada o sobie w innych materiałach promocyjnych. Myśląc o tym nośniku jako o probierzu jakości, oferowanej przez brand, warto zawsze konsultować swoje wizje i ambicje z profesjonalnym wykonawcą, który pomoże dobrać odpowiednie techniki i materiały, umożliwiające ich realizację.