W czasach cyfrowej transformacji dostawcy oprogramowana biznesowego pełnią rolę doradców wspierających realizację celów biznesowych. Jak wynika z badania opracowanego przez Futurum Research na zlecenie SAS pt. „Doświadczenie w 2030 roku: Przyszłość budowania doświadczeń klienta”, przedsiębiorstwa muszą na nowo określić ekosystem klientów, aby nadążyć za ich zmieniającymi się potrzebami i rozwojem technologii. Chcąc pomóc biznesowi zrealizować ten cel, SAS zmienia struktury wewnętrzne w regionie EMEA i mianuje na jego szefa Riada Gydiena, starszego wiceprezesa.
Priorytetem nowego szefa regionu EMEA jest umieszczenie klienta w centrum uwagi poprzez kompleksową obsługę – począwszy od procesu sprzedaży, przez wdrożenie i szkolenie, aż po wygenerowanie wartości w oparciu o systemy analityczne. Strategia obejmuje stworzenie działu Customer Experience, który będzie odpowiadał za koordynację wszystkich działań dotyczących klientów. W innych regionach firma planuje podobne kroki.
Kluczem do sukcesu naszych klientów jest połączenie technologii, edukacji, wsparcia, a także usług SAS oraz naszej sieci partnerskiej – mówi Riad Gydien.
Innowacje oparte o dane zmieniają świat, a my stoimy na czele tych zmian, pomagając klientom we wdrożeniu systemów analitycznych, które pozwalają podejmować lepsze decyzje biznesowe – tłumaczy David Macdonald, wiceprezes wykonawczy i dyrektor sprzedaży w SAS. – Naszą misją jest wspieranie klientów w procesie cyfrowej transformacji, a każdy ich sukces jest dla Riada niezwykle ważny. Riad koncentruje się na pomaganiu organizacjom w implementacji najbardziej zaawansowanej analityki, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby rozwiązywać ich najważniejsze problemy biznesowe.
Gdy organizacje stawiają kolejne kroki na drodze do cyfrowej transformacji, coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że inwestycje w systemy analityczne muszą być nastawione na generowanie zysku, a nie samą technologię. Przykładowo, zespoły data science były kiedyś rozliczane z liczby stworzonych algorytmów lub modeli analitycznych. Obecnie ich wpływ na rozwój organizacji jest oceniany z perspektywy wyników biznesowych.
Nasi klienci stoją w obliczu niesamowitych wyzwań: rosnącej ilość danych, potrzeby podejmowania natychmiastowych decyzji na masową skalę, mnogości nowych technologii czy braku odpowiednich umiejętności – mówi Gydien. – Jeżeli organizacje chcą zachować znaczącą pozycję na rynku, muszą rozwijać umiejętność szybkiego wyczuwania, zrozumienia i odpowiadania na zmieniające się warunki rynkowe oraz oczekiwania klientów.
Doświadczenie zdobyte w ciągu ponad 20 lat zarządzania rozwojem biznesu w branży technologicznej przygotowały Riada Gydiena do objęcia przywództwa nad zróżnicowanym ekonomicznie i kulturowo regionem EMEA. Gydien na co dzień pracuje w Cape Town w Republice Południowej Afryki. Z SAS jest związany od 2007 roku. Ostatnio zajmował stanowisko starszego wiceprezesa południowej części regionu EMEA.
Zmiany w SAS są poparte doświadczeniem zebranym podczas pracy dla klientów z całego świata przy wspieraniu ich organizacji w przechodzeniu od danych do decyzji podejmowanych w oparciu o analitykę. W 2019 roku SAS ogłosił inwestycję w wysokości miliarda dolarów w sztuczną inteligencję, włączając w to działania edukacyjne i usługi eksperckie, które pozwalają odpowiednio przygotować liderów biznesu i specjalistów na stanowiskach data scientist na nadchodzące zmiany. Ta inwestycja opiera się na silnych fundamentach SAS w obszarze sztucznej inteligencji, włączając w to zaawansowaną analitykę, uczenie maszynowe, deep learning, analizę języka naturalnego oraz rozpoznawanie obrazów.
Decyzja o zmianach, jakie SAS wprowadza w obsłudze klienta, zostały podjęte na podstawie analizy kilku kategorii włączając w to dane dotyczące rynku big data i oprogramowania analitycznego[1], platform data science i machine learning[2] oraz oprogramowania marketingowego[3].