Oszczędności z głową – usługi biura wirtualnego

Bartosz Martyka
2 min

Prowadzenie biznesu wymaga nie tylko czasu i wiedzy, ale również wielozadaniowości. To mnóstwo wyzwań, którym trzeba podołać, niezależnie od branży i doświadczenia, jakie posiada dana osoba. Nie sposób zapomnieć o inwestycjach, mniejszych, jak i większych, bez których nie obejdzie się żadna działalność. Przedsiębiorcy z czasem zaczynają szukać oszczędności, by móc postawić na kolejne inwestycje, a jednocześnie nie tracić na tych elementach, bez których ich biznes nie istnieje. Z pomocą przychodzą usługi biura wirtualnego.

Biuro wirtualne – o co tak naprawdę chodzi i gdzie tu miejsce na oszczędności? Najłatwiej zrozumieć tę ideę na przykładzie oferty http://www.vimaroffice.pl/. Firmy muszą inwestować nie tylko w towar, ofertę i komunikację wizualną. Ogromne znaczenie ma miejsce, w którym podejmują klientów, a także adres korespondencyjny. Fizycznie dla większych osiągów nie ma to znaczenia, ale psychologia wskazuje, że adres prestiżowej lokalizacji, jak i luksusowe miejsce do spotkań biznesowych, korzystnie oddziałują na potencjalnego klienta. Odbiorca chętniej ufa i przystaje na warunki umów pochodzących od przedsiębiorców, którzy mogą poszczycić się właśnie prestiżem, w postaci odpowiedniego adresu firmowego i miejsca na spotkania.

Kupno lokalu z myślą o usługach bądź wynajem to niestety bardzo wysokie koszty. Nawet dużym firmom czasami ciężko udźwignąć taką kwestię logistyczną, a do tego trzeba zatrudnić personel, przeszkolić go, zapewnić narzędzia pracy. Koszty mnożą się w zastraszającym tempie. Najmniejsi przedsiębiorcy i ci, którzy dopiero budują swoją pozycję na rynku, praktycznie nie mają szans na takie inwestycje. Usługi biura wirtualnego to zaledwie ułamek takich kwot i możliwość płacenia za czas realnie spędzony w luksusowej lokalizacji. Finanse wydane na pełną obsługę sekretarską, ale mowa o kwotach, które są przystępne, a jednak dają szereg możliwości. Nie trzeba szukać miejsca na oszczędności, a do tego można liczyć na doskonały wizerunek firmowy.