- Reklama -

Pilotażowe testy opon podłączonych do Internetu

Zobacz

- Reklama -

Yokohama Rubber Co. Ltd., Alps Alpine Co. Ltd. i Zenrin Co. Ltd. prowadzą pilotażowe testy integracji danych uzyskanych z podłączonych do Internetu opon z danymi mapowymi. Partnerzy projektu rozpoczęli ponadto analizę możliwości wprowadzenia nowych opon na rynek.

Yokohama Rubber, Alps Alpine i Zenrin, prowadzą prace badawczo-rozwojowe nad inteligentnymi oponami podłączonymi do IoT (Internet rzeczy). W tym celu wykorzystywany jest pojazd testowy wyposażony w oponę z czujnikiem SensorTire umożliwiającym pozyskanie szerokiego spektrum danych o nawierzchni dróg. W oparciu o integrację informacji o natężeniu ruchu i szczegółowych map, firmy badają potencjał biznesowy wprowadzenia usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort życia w społeczeństwie CASE[1].

Kontekst pilotażu

Yokohama Rubber i Alps Alpine, mając na uwadze zapotrzebowanie na ogumienie dostosowane do standardu CASE (połączony ze światem, autonomiczny, współdzielony z innymi użytkownikami, elektryczny) i stanowiące część IoT (Internet rzeczy), od 2019 r. prowadzą prace badawczo-rozwojowe nad potencjałem wprowadzenia rozwiązań polegających na cyfrowym przetwarzaniu i zarządzaniu danymi uzyskanymi z czujników opon. Czujniki są w stanie mierzyć zużycie bieżnika, warunki panujące na nawierzchni drogi i ciśnienie w oponach. Partnerzy uważają, że opracowanie systemów i aplikacji służących do przekazywania użytkownikom oraz pojazdom autonomicznym danych uzyskanych z ogumienia będzie miało istotne znaczenie w reagowaniu na zmiany w zakresie zapotrzebowania na mobilność. Firma Zenrin zadeklarowała zaangażowanie w tworzenie biblioteki danych rzeczywistych i, stosując oryginalną metodologię badań, zebrała różnorodne dane z 1741 miast, miasteczek i wsi w Japonii. Przetwarzanie tych danych następuje w oparciu o bazę kartograficzną. Firma zbadała potencjał rozwoju nowej dziedziny działalności poprzez powiązanie danych kartograficznych z różnorodnymi danymi dynamicznymi, takimi jak Big Data będącymi w posiadaniu koncernów.

Perspektywy na przyszłość

Analiza danych uzyskanych w wyniku testów będzie prowadzić do opracowania przyszłych rozwiązań, w tym narzędzi wspomagających bezpieczną jazdę i kontrolę pojazdów autonomicznych. Będzie to na przykład nawigacja omijająca drogi o dużym nachyleniu i ostrych zakrętach po wykryciu poważnego zużycia bieżnika lub niewystarczającego ciśnienia w oponach oraz dostarczanie informacji o takich zagrożeniach, jak zamarznięta nawierzchnia czy wyboje.

[1] CASE – pierwsze litery słów: „Connected” (podłączony do Internetu), „Autonomous” (autonomiczny), „Shared” i „Services” (usługi współdzielone) (czasami tylko „Shared”) i „Electric” (elektryczny). Skrót od wspólnego użytkowania samochodów i usług powiązanych oraz e-samochodów.
- Reklama -

Polecamy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.