Polski producent pamięci operacyjnych wchodzi na rynek japoński

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
4 min

Japonia to kraj innowacji i postępu technicznego, ale też rynek trudny, hermetyczny i zdominowany przez lokalne marki. Jakie szanse mają zatem na zaistnienie tam firmy z zewnątrz? Polski producent pamięci komputerowych postanowił spróbować swoich sił i rozpoczyna właśnie podbój trzeciego największego rynku technologii informacyjnych (ICT) na świecie.

Na to pytanie chce odpowiedzieć Wilk Elektronik S.A. – polski producent pamięci komputerowych i właściciel marek GOODRAM oraz IRDM. Firma podjęła właśnie strategiczną decyzję o rozpoczęciu sprzedaży swoich produktów do Kraju Kwitnącej Wiśni. W tym celu nawiązała już nawet współpracę z jednym z największych japońskich dystrybutorów w branży ICT i jednocześnie największym partnerem firm Microsoft i Intel w tym regionie. Rozpoczęcie współpracy zostało zainaugurowane pod koniec stycznia konferencją prasową w Tokio, w której uczestniczyli przedstawiciele polskiej firmy.

Wiesław WilkMimo ogromnej konkurencji ze strony azjatyckich producentów oraz lokalnych marek, wierzymy w sukces polskich produktów na japońskim rynku. Tamtejsi konsumenci doceniają wysoką jakość, a pamięci, które produkujemy i testujemy w 100% w Polsce, spełniają te założenia. – mówi Wiesław Wilk, Prezes Wilk Elektronik S.A. – Niedawny audyt japońskiego partnera przeprowadzony w naszej siedzibie wypadł bardzo pozytywnie i potwierdził nasze przekonanie – dodaje.

Historia zna wiele przypadków nieudanych prób wejścia na japoński rynek przez międzynarodowe korporacje i marki. Amerykańscy giganci sprzedaży eBay w 2002 roku, brytyjska sieć Tesco czy fińska Nokia w 2011, a nawet Ford w 2016 roku to tylko wybrane przykłady firm, które musiały obejść się smakiem i zrezygnować z podboju tego lukratywnego, ale i bardzo trudnego rynku. Co więc mogą zaproponować Polacy, czego nie mogły firmy z miliardowymi budżetami? Kluczem do sukcesu ma być silna integracja wartości marki z kulturą, ale i oczekiwaniami japońskich konsumentów. Stawką są udziały w uznawanym za trzeci co do wielkości na świecie, stabilnie rosnącym rynku ICT wartym 323 miliardy dolarów (OECD, 2014).

Ze względu na duże różnice – zarówno w schematach podejmowania decyzji przez konsumentów, jak i estetykę i sposób przekazu marketingowego na japońskim rynku elektroniki użytkowej – razem z lokalnymi partnerami będziemy budowali odrębną strategię sprzedaży i promocji. Mamy nadzieję, że to pozwoli nam sprofilować przekaz pod japońskich konsumentów. Nawiązaliśmy w tym celu współpracę z lokalnym zespołem konsultantów z wieloletnim doświadczeniem w branży, którzy będą na bieżąco monitorować sytuację na rynku – tłumaczy Wiesław Wilk.

O tym, jak polska marka zostanie przyjęta przez japońskich konsumentów, przekonamy się podczas targów Japan IT Week, których kolejna edycja odbędzie się już w maju w Tokio. Są to największe targi branży ICT w Japonii, skupiające niemal 2000 wystawców i przyciągające  ponad 90 000 odwiedzających.  Wilk Elektronik S.A. planuje zaprezentować najnowszą ofertę swoich marek GOODRAM oraz IRDM, zorientowaną na jakość i innowacje.

O firmie

Firma Wilk Elektronik S.A. została założona w 1991 roku. Jest właścicielem marek GOODRAM oraz IRDM. Specjalizuje się w produkcji pamięci operacyjnych DRAM, napędów SSD, kart pamięci Flash oraz nośników USB. Polska firma zatrudniająca ponad 170 pracowników jest jedynym producentem konsumenckich pamięci komputerowych w Europie.

- Advertisement -
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -