• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: Przyszłość z AI: kluczowe kroki do osiągnięcia pełnego potencjału sztucznej inteligencji w Polsce
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Sztuczna inteligencja

Przyszłość z AI: kluczowe kroki do osiągnięcia pełnego potencjału sztucznej inteligencji w Polsce

Klaudia Ciesielska
Opublikowano 2023/05/08 at 11:50 AM
Klaudia Ciesielska  - Redaktor prowadzący Brandsit
Udostępnij
4 min czytania
Sztuczna inteligencja, AI
Udostępnij

Jak najpełniej możemy wykorzystać szanse związane z rozwojem sztucznej inteligencji? Potrzebna jest zorganizowana edukacja cyfrowa oraz absorbcja nowoczesnych technologii przez małe i średnie przedsiębiorstwa – przekonywali przedstawiciele nauki, biznesu i administracji państwowej podczas konferencji #AIChallenger, współorganizowanej przez Związek Cyfrowa Polska na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Niezbędne jest także zdecydowane działanie: – Chiny i USA wdrażają sztuczną inteligencję, a my o niej dyskutujemy. To ważna różnica, która powoduje, że zostajemy w tyle – mówił Michał Kanownik, prezes Cyfrowej Polski.

- Reklama -

Zmiany zachodzące w dziedzinie nowej technologii już wkrótce dotkną nas wszystkich. Sztuczna inteligencja często kojarzona jest z zanikiem niektórych miejsc pracy, ale, jak przekonywali eksperci podczas czwartkowej konferencji #AIChallenger na Uniwersytecie Śląskim, niesie za sobą także olbrzymie szanse. W 2022 roku wartość wciąż raczkującego sektora sztucznej inteligencji osiągnęła ok. 120 mld dol. przychodów. Według prognoz średnioroczne tempo wzrostu utrzyma się do końca dekady na poziomie przekraczającym 38 proc. i już w 2030 r. rynek ten będzie wyceniany na niemal 1,6 bln dol.

“Rewolucja sztucznej inteligencji porównywana jest do wynalezienia pisma lub elektryczności, ale nie zdajemy sobie do końca sprawy przed jakimi zagrożeniami i wyzwaniami stoimy.”

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

prof. dr hab. inż. Celina Olszak, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Jak zatem prawidłowo wdrażać mechanizmy AI?

“Sztuczna inteligencja ma spełniać wymogi przejrzystości, uczciwości, odpowiedzialności, ale też przynosić społeczną korzyść i bezpieczeństwo. W procesie tworzenia AI musimy pamiętać o inkluzywności na każdym etapie.”

Kamila Sotomska z Google

Konieczne ramy edukacji cyfrowej

Jednym tematem jest jednak samo tworzenie rozwiązań sztucznej inteligencji, a zupełnie innym – ich wykorzystanie. Dlatego w trakcie debaty specjaliści skupili się między innymi na temacie zapewnienia odpowiedniej edukacji cyfrowej. Prowadzący spotkanie dr hab. Dariusz Szostek z Uniwersytetu Śląskiego przywoływał wspólną inicjatywę trzech uczelni (Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach oraz Politechnika Śląska), które w zeszłym roku, wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK, przeszkoliły 25 tys. studentów z zakresu cyberbezpieczeństwa. To jednak zaledwie kropla w morzu potrzeb.

“Nauczanie nowych technologii powinno się odbywać w masowej skali.”

prof. Szostek

Z czym zgadzała się prof. Celina Olszak:

“Powinniśmy stworzyć strategię dotyczącą sztucznej inteligencji na poziomie państwowym. Szkoły wyższe powinny wiedzieć, jakich specjalistów mają uczyć i jakie kompetencje cyfrowe powinni mieć studenci, nie tylko kierunków związanych z informatyką i nowymi technologiami.”

rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Rozmówcy przyjrzeli się także wykorzystaniu technologii AI w biznesie, a zwłaszcza w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

“Małe polskie firmy nie są zdigitalizowane, nie mówiąc o tym, że nie korzystają ze sztucznej inteligencji. Naszym zadaniem, rządu, biznesu i nauki, jest wpłynięcie na małe i średnie firmy, aby szybciej absorbowały technologię.”

Marianna Sidoroff, Dyrektor Departamentu Gospodarki Cyfrowej w Ministerstwie Rozwoju i Technologii

Z kolei Michał Kanownik, prezes organizującego debatę Związku Cyfrowa Polska, zaznaczał rolę sztucznej inteligencji w codziennym życiu: – Jeżeli nauczymy się, jak wykorzystywać technologię do ułatwiania sobie życia, to cała reszta pójdzie jak z płatka. Biznes sobie poradzi – mówił.

Rozmowy i warsztaty o AI w Katowicach

Debata odbyła się w ramach konferencji #AIChallenger, dotyczącej szeroko pojętej roli biznesu, nauki i społeczeństwa w świecie sztucznej inteligencji. Oprócz debat eksperckich w programie znalazły się także warsztaty dla studentów, wykłady dotyczące m.in. regulacji prawnych w dziedzinie AI, a także pokaz możliwości słynnego już czata GPT.

Konferencję zorganizował wspólnie Związek Cyfrowa Polska, branżowa organizacja zrzeszająca największych graczy na rynku nowych technologii oraz Śląskie Międzyuczelniane Centrum Inżynierii, Techniki i Kompetencji Cyfrowych Cyber Science. 

Zobacz również

Test Kompetencji Cyfrowych: jak dolnośląska młodzież mierzy się z technologią?

Sztuczna Inteligencja w Cyberbezpieczeństwie: Przyjaciel czy Wróg?

Ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa – co sądzą eksperci?

Rola sztucznej inteligencji w e-commerce

Jak douczyć i dopasować ChatGPT do swoich potrzeb?

Źródło Związek Cyfrowa Polska
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

serwer, pamięć masowa, technologia, modernizacja infrastruktury IT, data center
The Art of Protection – Bezpieczne środowisko dla firmowych danych w macierzach IBM FlashSystem
Rozwiązania ARTYKUŁ SPONSOROWANY Technologia
kryptowaluty, bitcoin
Kiedy fiskus uzna odliczenie kosztów „kopania” kryptowalut?
Kryptowaluty Pieniądze
szkoła, IT fitness test
Test Kompetencji Cyfrowych: jak dolnośląska młodzież mierzy się z technologią?
Ciekawostki Work&Life
cyberbezpieczeństwo, cyberprzestępczość, Cyberprzestrzen, Citrix, cisco
Sztuczna Inteligencja w Cyberbezpieczeństwie: Przyjaciel czy Wróg?
Sztuczna inteligencja Technologia

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X