Firma Snowflake, działająca w obszarze Chmury Danych, właśnie ogłosiła uruchomienie nowej platformy – Telecom Data Cloud, która skupia w sobie rozwiązania dostarczane przez Snowflake oraz partnerów oraz specyficzne zbiory danych dla branży telekomunikacyjnej. Ta innowacyjna platforma pomoże dostawcom usług telekomunikacyjnych przełamać silosy danych w firmach oraz całym ekosystemie, co umożliwi łatwy i bezpieczny dostęp do danych w czasie rzeczywistym, wzbogacanie ich o modele uczenia maszynowego (ML) oraz udostępnianie i analizowanie ich w celu podejmowania lepszych decyzji. Dzięki Telecom Data Cloud, Snowflake i partnerzy z ekosystemu będą w stanie pomóc dostawcom usług telekomunikacyjnych w przyspieszeniu transformacji cyfrowej, zapewnieniu lepszych doświadczeń klientów, zwiększeniu wydajności operacyjnej i generowaniu nowych źródeł przychodów z usług opartych na danych.
Urządzenia mobilne i łączność szerokopasmowa są obecnie częścią każdego aspektu życia codziennego. Z tego powodu sektor telekomunikacyjny pozostaje motorem wzrostu i innowacji dla wszystkich globalnych przedsiębiorstw, zwłaszcza w szybko rozwijających się segmentach, takich jak strumieniowe przesyłanie wideo, Internet rzeczy (IoT) oraz rzeczywistość wirtualna i rozszerzona. Przesunięcie źródeł przychodów z tradycyjnych produktów na innowacyjne rozwiązania wielosektorowe wymaga ewolucji modelu biznesowego w branży telekomunikacyjnej. Aby pozostać w czołówce, firmy telekomunikacyjne muszą odejść od spuścizny po złożonych technologiach, aby zmodernizować swoje sieci i dostarczyć wartość partnerom z różnych branż.
Dzięki Chmurze Danych Snowflake, firmy telekomunikacyjne mogą dostosować się do tej nowej rzeczywistości i wykorzystać Snowflake do:
- Modernizacji sieci telekomunikacyjnej: Snowflake Telecom Data Cloud oferuje pojedynczą, w pełni zarządzaną, bezpieczną platformę do konsolidacji danych w wielu chmurach z ujednoliconym zarządzaniem i elastyczną wydajnością, która obsługuje praktycznie dowolną skalę pamięci masowej, obliczeń i użytkowników.
- Maksymalizacji wydajności operacyjnej: Dzięki pojedynczej ujednoliconej platformie zespoły z działu IT, inżynierii sieciowej, nauki o danych, operacji sieciowych i zarządzania produktem mogą współpracować przy użyciu danych w celu poprawy planowania, podejmowania szybszych decyzji biznesowych, szybkiego reagowania na potrzeby klientów, lepszego zarządzania zasobami sieciowymi i skrócenia czasu wprowadzania na rynek nowych usług.
- Zaawansowanych możliwości oferowanych przez AI i ML: Snowflake i Snowpark umożliwiają generowanie maszynowe danych w czasie niemal rzeczywistym przy użyciu modeli uczenia maszynowego (ML) w celu przewidywania usterek, planowania konserwacji z wyprzedzeniem oraz ograniczania przestojów operacyjnych.
- Monetyzacji danych i aplikacji: Dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą tworzyć bardziej spersonalizowane oferty usług w zakresie danych i aplikacji dzięki Snowflake Marketplace i uruchamiać nowe usługi, w tym monetyzację z reklam i sprzedaż swoich danych IoT dla dowolnej branży.
- Dostępu do szerokiej sieci partnerów telekomunikacyjnych: Snowflake daje dostęp do bogatego ekosystemu partnerów i ich specyficznych dla branży, gotowych szablonów rozwiązań, aby szybciej budować wartościowe rozwiązania.
Niektórzy z największych globalnych klientów w branży telecom już korzystają z Chmury Danych Snowflake, aby zwiększyć przychody i zmaksymalizować wydajność operacyjną. Wśród nich są:
- AT&T – Dzięki Chmurze Danych Snowflake firma AT&T zyskała jedno źródło prawdy dla swoich danych w całej organizacji, dzięki czemu partnerzy biznesowi mogą bezproblemowo korzystać z danych AT&T, aby poprawić obsługę klientów i zmaksymalizować wydajność operacyjną.
- OneWeb – firma zajmująca się komunikacją satelitarną na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO) była w stanie przenieść swoje operacje związane z przesyłaniem danych do Snowflake w ciągu zaledwie sześciu tygodni i wykorzystuje Snowflake do zagospodarowania mocy danych pochodzących z kosmosu w celu zwiększenia wydajności swojej sieci, jak również do zarabiania na danych poprzez nowe usługi związane z danymi kosmicznymi.
- M1 – singapurski operator sieci cyfrowej numer 1 wykorzystuje Snowflake do łączenia danych z CRM, systemów bilingowych, strony internetowej i aplikacji mobilnej M1, aby zapewnić pełniejszy obraz doświadczeń klientów w ramach transformacji i ewolucji lokalnego krajobrazu telekomunikacyjnego.
W ramach Telecom Data Cloud klienci mają dostęp do najnowszych rozwiązań branżowych, takich jak:
Aplikacje dostępne w ramach Powered by Snowflake. Doskonałym przykładem jest aplikacja opracowana przez AMDOCS, która pozwala dostawcom usług telekomunikacyjnych na modernizację ich biznesu (w tym przejście do chmury i podjęcie działań związanych z monetyzacją 5G) oraz uproszczenie procesów biznesowych wokół naliczania opłat, rozliczeń i nowych usług cyfrowych.
Snowflake Marketplace i sieć partnerów, takich jak Flywheel, OneWeb i TransUnion, którzy umożliwiają dostęp na żywo do różnych źródeł danych, przy wykorzystaniu chroniącej prywatność technologii współpracy Snowflake. Mowa m.in. o danych satelitarnych, geoprzestrzennych i demograficznych, które pozwalają odblokować nowe źródła przychodów i zasilić innowacyjne rozwiązania biznesowe.
Usługi konsultingowe i serwisowe oferowane m.in. przez Amazon Web Services (AWS), Cognizant, SDG Group, Prodapt Consulting i Wipro Limited, które pozwalają klientom skrócić czas niezbędny do uzyskania zwrotu z inwestycji dzięki rozwiązaniom partnerskim. Te pomagają znaleźć rozwiązania dla priorytetowych przypadków użycia, w tym integracji danych OSS i BSS, maksymalizacji wydajności operacyjnej oraz monetyzacji danych w celu zwiększenia wartości biznesowej.
Integracje i nieszablonowe wdrożenia od partnerów technologicznych, takich jak Alteryx, CARTO, DigitalRoute, H2O.AI, Informatica, Sigma Computing i ThoughtSpot. Dzięki nim klienci mogą uzyskiwać pogłębione insighty i w pełni wykorzystać możliwości Chmury Danych.