SAS

Nowe technologie a bezpieczeństwo: Polacy chcą surowszych kar dla gigantów technologicznych

Polacy stają się coraz bardziej świadomi zagrożeń w internecie. Fundacja Digital Poland, w swoim najnowszym raporcie, odsłoniła alarmujące statystyki dotyczące cyberbezpieczeństwa w kraju. Aż 65% Polaków wyraża obawy o swoje bezpieczeństwo online, a…

Izabela Myszkowska 4 min

Chiny liderem w wykorzystaniu GenAI, USA wyprzedzają Europę w dojrzałości wdrożeń

Powszechne stosowanie generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) staje się jednym z głównych wyznaczników technologicznego rozwoju na świecie. Inwestycje w AI oraz jej zastosowania decydują o przewadze konkurencyjnej firm i gospodarek, co potwierdzają najnowsze badania. Raport zlecony przez SAS, światowego lidera w…

Klaudia Ciesielska 4 min

Sztuczna inteligencja, czyli nowa rewolucja przemysłowa na horyzoncie

Sztuczna inteligencja (AI) nie tylko przyciąga uwagę naukowców i technologów, ale także staje się istotnym elementem w transformacji gospodarki i społeczeństwa na całym świecie. Podobnie jak wynalezienie maszyny parowej, komputera czy Internetu, AI ma potencjał, aby na nowo zdefiniować zasady…

Natalia Zębacka 5 min

Paradoks postępu – firmy pokochały AI, ale boją się o dane

Liderzy biznesu widzą potencjał w rozwiązaniach generatywnej sztucznej inteligencji, lecz obawiają się o prywatność i bezpieczeństwo danych. Przyznają też, że brakuje spójnych ram nadzoru nad rozwojem tej technologii – wynika z najnowszego badania SAS. GenAI: nadzieje związane z obniżeniem kosztów…

Izabela Myszkowska 5 min

SAS rozszerza możliwości sztucznej inteligencji z Viya

Na niedawnej konferencji Innovate, firma SAS zaprezentowała ekscytujące rozszerzenia swojej platformy Viya, znanej z zaawansowanych możliwości w zakresie sztucznej inteligencji (AI). Wśród nowości znajdują się funkcje takie jak Viya Copilot, Data Maker oraz karty modeli, które mają na celu zwiększenie…

Klaudia Ciesielska 3 min

Miłosz Trawczyński nowym dyrektorem konsultingu w SAS Polska

Miłosz Trawczyński objął stanowisko dyrektora konsultingu w polskim oddziale SAS, globalnego lidera w dziedzinie analityki i AI. Na nowym stanowisku zastąpi Łukasza Bałkowiec, który w ramach nowych obowiązków menedżerskich w SAS obejmie odpowiedzialnością region Polski, Niemiec, Austrii i Czech. Miłosz…

Natalia Zębacka 2 min

Top 20 – SAS Institute

W epoce, gdzie dane są nowym złotem, SAS Institute Inc. wyznacza nowe standardy w branży analityki. W 2023 roku firma ta nie tylko potwierdziła swoją pozycję jako globalny lider w dziedzinie analityki, ale także kontynuowała swoje długoterminowe zaangażowanie w rozwijanie…

Newsroom BrandsIT 2 min

W jaki sposób AI i analityka zapewnią ludziom zdrowie, bezpieczeństwo i rozwój w 2024 roku? – prognozy ekspertów SAS 

W idealnym państwie, instytucje finansowane z budżetu państwa mają znaczący wpływ na wzrost dobrobytu, bezpieczeństwo i ochronę zdrowia obywateli. Podmioty z sektora publicznego coraz częściej sięgają po sztuczną inteligencję oraz zaawansowaną analitykę, aby zwiększać wydajność oraz świadczyć lepsze usługi dla…

Klaudia Ciesielska 8 min

Oszustwa finansowe w epoce GenAI – wyzwanie dla banków i ubezpieczycieli

Podobnie jak w innych branżach, wzrost znaczenia generatywnej sztucznej inteligencji zmusił sektor usług finansowych do szybkiego zweryfikowania możliwości wykorzystania tej technologii i odpowiedzi na pytania natury regulacyjnej i etycznej. W jaki sposób banki, ubezpieczyciele i inne firmy finansowe zrównoważą ryzyko…

Natalia Zębacka 10 min

SAS poszerza współpracę z AWS w zakresie AI i analityki

Ostatnia strategiczna umowa między SAS, a Amazon Web Services (AWS), gigantem usług chmurowych, stanowi przełomowy moment w świecie analityki biznesowej i sztucznej inteligencji. Umieszczenie SAS Customer Intelligence 360 na AWS Marketplace nie jest tylko formalnością, lecz ważnym krokiem w kierunku…

Izabela Myszkowska 2 min

Badanie SAS: Luki w odporności biznesowej są większe niż przewidywano

Kadra kierownicza przedsiębiorstw z różnych branż zdaje sobie sprawę, że ich organizacje nie są tak odporne, jak powinny być. Największymi problemami są takie aspekty jak szybkość podejmowania decyzji i zwinność operacyjna, które opierają się na umiejętności wykorzystania potencjału danych. To…

Izabela Myszkowska 6 min

Potęga sztucznej inteligencji. Jakie ustępstwa podejmujemy w zamian za ochronę online?

Fala oszustw, która nasiliła się podczas pandemii COVID-19 i wciąż się rozprzestrzenia, zwiększyła niepokój społeczny związany z bezpieczeństwem w sieci. Według badania przeprowadzonego przez firmę SAS, lidera w dziedzinie sztucznej inteligencji i analityki, rosnąca liczba zagrożeń wpływa na oczekiwania konsumentów…

Natalia Zębacka 5 min

SAS rozszerza Viya. Chce przyspieszyć rozwój modeli AI

Viya Workbench to nowe, "szczupłe" środowisko programistyczne, które umożliwia szybkie, wydajne i bezpieczne generowanie oraz wykonywanie kodu w chmurze. Co ważne, platforma ta jest niezwykle elastyczna, pozwalając programistom na pracę w ich preferowanym języku programowania, czy to Python, R, czy…

Klaudia Ciesielska 2 min

Jak AI rewolucjonizuje sektor finansowy?

Analizy wskazują, że największe zyski można osiągnąć poprzez modernizację i rozwijanie modeli analitycznych. To obejmuje zarówno ocenę wiarygodności klientów, jak i podejmowanie strategicznych decyzji, co w efekcie prowadzi do zwiększenia przychodów i zysków dla organizacji finansowych. Potencjał sztucznej inteligencji jest…

Izabela Myszkowska 7 min

Oszustwa cyfrowe to już olbrzymi, ciągle rosnący rynek. Jakie technologie pozwalają z nimi walczyć?

Pandemia COVID-19 nieoczekiwanie stała się przyspieszaczem dla przemysłu płatności cyfrowych, co wpłynęło na dramatyczne zmiany w oczekiwaniach konsumentów. Nowe, bardziej elastyczne metody płatności pojawiły się na rynku w odpowiedzi na potrzeby konsumentów, jednakże ich pojawienie się stworzyło też szereg nowych…

Natalia Zębacka 3 min

Płatności cyfrowe na celowniku – trendy oszustw i sposoby zwalczania ich w świetle pandemii

Rewolucja w płatnościach cyfrowych nabrała tempa podczas pandemii COVID-19, zmieniając fundamentalnie oczekiwania konsumentów. Klienci coraz częściej poszukują różnorodnych i elastycznych opcji płatności podczas całego procesu zakupowego online. W odpowiedzi, dostawcy usług i produktów nieustannie wprowadzają nowe udogodnienia. Banki, fintechy i…

Natalia Zębacka 5 min

SAS zainwestuje miliard dolarów w rozwiązania napędzane sztuczną inteligencją

SAS, globalny lider w dziedzinie analityki i AI, w ciągu najbliższych trzech lat zainwestuje miliard dolarów w rozwój zaawansowanych rozwiązań analitycznych ukierunkowanych na unikalne potrzeby poszczególnych branż. Firma pragnie wykorzystać swoje wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu narzędzi dostosowanych do potrzeb bankowości,…

Klaudia Ciesielska 10 min

Co drugi biznes nie jest gotowy na kryzys

Aż 53 proc. menedżerów twierdzi, że odporność ich firm na niekorzystne czynniki musi zostać wzmocniona. Firma SAS, jeden z wiodących dostawców rozwiązań z zakresu analityki i sztucznej inteligencji, przeprowadziła badanie Resiliency Rules, które sprawdziło obecny stan gotowości przedsiębiorstw na kryzysy.…

Izabela Myszkowska 4 min

Sztuczna inteligencja – wspaniała i niebezpieczna. SAS proponuje ramy etyczne dla AI

Rynek GAI (Generative AI) - wyszkolonej na dużych zbiorach danych sztucznej inteligencji - do 2030 roku będzie rósł w tempie 34 proc. rok do roku, osiągając wartość 110 mld USD. Eksperci SAS przypominają, jakie zagrożenia wiążą się z nieodpowiednim wykorzystaniem…

Klaudia Ciesielska 4 min

Rozwój sztucznej inteligencji ma dwie strony. Eksperci alarmują o jasne ramy jej wykorzystania

 Przyjęcie dobrych praktyk w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji, a także jasne wytyczne legislacyjne zachęcą do wprowadzania odpowiedzialnych innowacji i zapewnią ludziom maksimum korzyści z nowych technologii. To główny wniosek nowego raportu AI & Responsible Innovation: What's Next? opublikowanego przez SAS…

Natalia Zębacka 4 min

Zarządzanie CX w Europie kuleje. Co trzeba poprawić?

Ponad 60% ankietowanych szefów działów marketingu twierdzi, iż decyzje konsumentów podejmowane w Internecie zdecydowanie wpłynęły na strategie firm w zakresie Customer Experience (CX). Jednocześnie, blisko dwie trzecie badanych (65%) ma wątpliwości, czy obecna strategia przyciągnie nowych klientów i utrzyma dotychczasowych…

Izabela Myszkowska 4 min

OVHcloud potwierdza pozycję na rynku PaaS i rozszerza ofertę DBaaS dzięki partnerstwu z Aiven

Dzięki sześciu nowo dostępnym rozwiązaniom DataBase-as-a-Service, OVHcloud oferuje swoim klientom jedno z największych portfolio DBaaS na rynku. Powiększenie oferty było możliwe dzięki partnerstwu z Aiven, europejską firmą programistyczną, która łączy najlepsze technologie open-source oraz infrastrukturę chmurową. OVHcloud oferuje swoim klientom najszerszy wybór zarządzanych…

Klaudia Ciesielska 5 min