Ad image

sztuczna inteligencja

Już dziś rozpoczynają się Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. Z okazji korzystają także cyberprzestępcy

Już dziś rozpoczynają się długo wyczekiwane Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. To wielkie wydarzenie sportowe przyciąga uwagę milionów fanów z całego świata, którzy z niecierpliwością oczekują na emocjonujące rozgrywki. Niestety, na horyzoncie pojawiają…

Kuba Kowalczyk 3 min czytania

Jak GenAI transformuje zarządzanie danymi

Dane stanowią nieodzowny fundament działalności każdej organizacji. Wraz z rosnącą ilością informacji generowanych i gromadzonych każdego dnia, zarządzanie nimi staje się kluczowym wyzwaniem dla przedsiębiorstw na całym świecie. Jednakże, mimo obfitości danych, nadal istnieje pilna potrzeba dostępu do wiarygodnych i…

Izabela Myszkowska 6 min czytania

Sektor finansowy stawia na AI

W ostatnich latach generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) wyłoniła się jako siła transformująca sektor usług finansowych, obiecując rewolucję w bankowości, ubezpieczeniach i zarządzaniu majątkiem. Technologia ta rozwija się poprzez różne fazy, oferując możliwości takie jak ulepszanie procesów decyzyjnych, personalizowane usługi oraz…

Izabela Myszkowska 4 min czytania

Transformacja cyfrowa – szansa czy zagrożenie dla polskich firm?

Transformacja cyfrowa staje się nieodzownym elementem strategii każdej organizacji. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), może znacznie przyspieszyć wytwarzanie nowych produktów oraz zoptymalizować procesy i modele biznesowe. Jednak droga do pełnej digitalizacji nie jest prosta. Ograniczone…

Klaudia Ciesielska 4 min czytania

Integracja AI z przepisami NIS 2 – jak wprowadzać innowacje w zakresie cyberbezpieczeństwa w sztywnych ramach nowych przepisów?

Stale rosnący poziom cyberzagrożeń oraz wdrażanie nowych regulacji bezpieczeństwa, takich jak NIS 2 sprawiają, że organizacje muszą nieustannie rozwijać swoje strategie ochrony danych. Kluczowym elementem tych działań staje się wykorzystanie sztucznej inteligencji, która, połączona z zaawansowanymi narzędziami zarządzania bezpieczeństwem, oferuje…

Lojalność vs efektywność w Customer Experience – klienci nie chcą być obsługiwani przez AI

64%  procent klientów wolałoby, aby firmy nie wykorzystywały sztucznej inteligencji (AI) w obsłudze klienta, wynika z ankiety niedawno przeprowadzonej przez Gartnera. Dodatkowo, 53% klientów rozważyłoby przejście do konkurencji, gdyby dowiedzieli się, że firma zamierza wdrożyć AI w tej dziedzinie. Badanie,…

Klaudia Ciesielska 4 min czytania

Apple i Samsung – dwie różne strategie w walce o rynek smartfonów

Sztuczna inteligencja (AI) staje się kluczowym elementem innowacji na rynku smartfonów. W ostatnich latach AI nie tylko zrewolucjonizowała sposób, w jaki korzystamy z naszych urządzeń mobilnych, ale także wyznaczyła nowe standardy w zakresie funkcjonalności i wydajności. Teraz, dwaj giganci technologiczni…

Klaudia Ciesielska 9 min czytania

Elon Musk, xAI i Oracle kończą rozmowy na temat umowy wartej 10 miliardów dolarów

Miliarder Elon Musk, w imieniu jego startupu sztucznej inteligencji xAI oraz gigant technologiczny Oracle zakończyli rozmowy dotyczące potencjalnej umowy serwerowej wartej 10 miliardów dolarów. Zakończenie rozmów dotyczyło rozszerzenia istniejącego porozumienia, w ramach którego xAI wynajmuje chipy AI od dostawcy chmury.…

Natalia Zębacka 3 min czytania

AI tworzy, programiści doskonalą: przyszłość tworzenia oprogramowania

Badanie przeprowadzone przez Capgemini ujawnia, że już w ciągu najbliższych dwóch lat generacyjna sztuczna inteligencja (AI) będzie wspierać programistów w ponad 25% ich pracy, obejmującej projektowanie, rozwój i testowanie oprogramowania. Wyniki te wskazują na znaczący wpływ AI na codzienne obowiązki…

Kuba Kowalczyk 2 min czytania

Salesforce wprowadza przełomowy benchmark LLM dla systemów CRM

Salesforce ogłosił wprowadzenie pierwszego na świecie benchmarku LLM (Large Language Models), który ma pomóc firmom w ocenie licznych modeli językowych do wykorzystania w systemach zarządzania relacjami z klientami (CRM). Nowy benchmark stanowi kompleksowe ramy oceny, które mierzą wydajność LLM w…

Klaudia Ciesielska 3 min czytania

AMD przejmuje największe prywatne laboratorium AI w Europie

Firma AMD ogłosiła podpisanie ostatecznej umowy przejęcia Silo AI, największego prywatnego laboratorium sztucznej inteligencji w Europie, za około 665 milionów dolarów. Ten strategiczny ruch jest kolejnym krokiem AMD na drodze do oferowania kompletnych rozwiązań AI w oparciu o otwarte standardy.…

Natalia Zębacka 2 min czytania