TikTok podjął decyzję o etykietowaniu treści wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, które są przesyłane spoza platformy. Nowa polityka, ogłoszona w czwartek, ma na celu zwalczanie dezinformacji poprzez zapewnienie większej przejrzystości i ułatwienie użytkownikom rozpoznawanie materiałów stworzonych za pomocą narzędzi AI.
Firma podkreśliła w oświadczeniu, że choć AI oferuje znaczące możliwości twórcze, może również wprowadzić w błąd odbiorców, jeśli nie są świadomi, że treść została wygenerowana sztucznie. Etykietowanie treści AI jest praktykowane przez TikTok od ponad roku, ale nowe regulacje rozszerzają ten wymóg na wszystkie realistyczne treści generowane przez AI przesyłane na platformę.
Zmiana ta wpisuje się w szersze starania branży technologicznej, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa w kontekście stosowania AI. Inni giganci technologiczni, tacy jak Meta i Google, również podjęli kroki w kierunku etykietowania treści AI na swoich platformach, takich jak Facebook, Instagram oraz YouTube.
Eksperci wskazują, że użycie poświadczeń treści to znaczący krok w kierunku przejrzystości AI. Wykorzystanie tych technologii przez TikTok, które są już wdrażane na obrazach, filmach, a wkrótce także w treściach audio, jest pierwszym tego rodzaju rozwiązaniem w branży. Poświadczenia te będą dołączane do zgłoszeń na TikTok, co pozwoli na identyfikację materiałów AI nawet po ich pobraniu i przesłaniu na inne platformy.