W jaki sposób zmonetyzować wideo na facebook’u?

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
3 min

Obecnie wiele firm decydujących się na marketing w Sieci zaczyna swoje działania od prowadzenia profili na portalach społecznościowych. Jest to bardzo dobry pomysł pod warunkiem, że podejdzie się do tej kwestii poważnie.

Wyróżnić się w tłumie

Ciężko jest przykuć uwagę użytkowników mediów społecznościowych. Zazwyczaj przewijają oni tablice, na szybko przeglądając wszystkie posty i nie przywiązując do nich zbyt dużej uwagi. Dlatego tak ważne jest stworzenie przyciągającego wzrok contentu. Może to być ciekawa infografika, zdjęcie albo krótki filmik. Treść wpisu również jest bardzo istotna. Wykorzystujmy raczej krótkie posty, chyba że mamy do powiedzenia coś bardzo ważnego i chcemy to dokładnie opisać. Jeśli zdecydujemy się na tę formę, odrzućmy zdania wielokrotnie złożone i starajmy się pisać dynamicznie. Dzięki temu mamy większe szanse, że potencjalny odbiorca przeczyta cały tekst.

Zacząć zarabiać

Obecnie Facebook zmienił nieco zasady działania. Coraz częściej wyświetlane będą posty naszych znajomych, a nie te komercyjne. Dlatego bardzo ważne (a nawet niezbędne) stało się reklamowanie postów. To doskonałe rozwiązanie, ponieważ możemy trafić z przekazem do dokładnie określonej grupy docelowej. Początkowo nie musimy wydawać dużych kwot, sprawdźmy który rodzaj reklamy sprawdzi się w naszym przypadku najlepiej i na tej podstawie prowadźmy dalsze działania. Najpopularniejszym formatem reklam są filmy. Nie tylko bardzo angażują fanów, ale także mogą w świetny sposób przedstawić działanie naszego przedsiębiorstwa. Pamiętajmy jednak, by nie były one zbyt długie. Krótki przekaz zapada w pamięć i jest chętniej oglądany. Jeśli dobrze zaplanujemy kampanie związaną z wideo, po jakimś czasie może ona przynieść nam zyski. Nowi zainteresowani naszymi usługami klienci z pewnością w końcu docenią nasze starania. Warto zastanowić się także nad infuencer marketingiem. Dzięki już zbudowanym kanałom, zarządzanym przez tak zwane osobowości Internetu szybciej i skuteczniej dotrzemy do wybranej grupy docelowej. Jeśli potrzebujemy wsparcia w znalezieniu takiego kanału skorzystajmy z pomocy specjalistów z adnext.pl.

Działania na Facebook’u mogą przynieść nam wiele wymiernych korzyści. Jeśli zadbamy o ich odpowiednie prowadzenie, dobrze się do tego przygotujemy i zadbamy o każdy szczegół przekazu uda nam się zbudować dużą społeczność, która w ostateczności może przerodzić się w nową grupę klientów.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -