Dołącz już teraz do uczestników Plebiscytu 

BITy 2022

Wolimy korzystać z telewizorów niż telefonów komórkowych

Udostępnij

Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie TP Vision – właściciela marki Philips TV & Sound – Polacy i tak chętniej konsumują treści przy pomocy telewizora niż smartfona.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie TP Vision – właściciela marki Philips TV & Sound wynika, że 97% polskich gospodarstw domowych ma telewizor, a ponad połowa z nich – dwa lub więcej. Za pośrednictwem telewizora korzystamy z różnego rodzaju rozrywki – przede wszystkim oglądamy tradycyjną telewizję oraz serwisy streamingowe i VoD oraz czerpiemy wiedzę o świecie. Pomimo ciągłego rozwoju Internetu i urządzeń mobilnych – w tym smartfonów, dla ponad 40 proc. Polaków telewizja jest wciąż głównym źródłem informacji.

Dlaczego wybieramy telewizory?

Wybór telewizora jako najlepszego urządzenia do oglądania treści wideo podyktowany jest przede wszystkim lepszą jakością obrazu niż w przypadku smartfonów – tak twierdzi 82% ankietowanych. Równie ważna jest lepsza jakość dźwięku, jaką gwarantuje telewizor – uwagę na to zwraca 81% respondentów. Nie bez znaczenia jest też jakość połączenia sieciowego (69% wskazań), które w przypadku odbiorników telewizyjnych jest często bardziej stabilne niż na smartfonach.

– Współczesne telewizory, tzw. smart TV zapewniają możliwość dostępu do Internetu. Dzięki temu umożliwiają oglądanie zarówno tradycyjnej telewizji, jak i korzystanie z internetu i szerokiej gamy aplikacji, w tym serwisów streamingowych i platform VoD. Dzięki temu mamy praktycznie ten sam dostęp do informacji z poziomu telewizora, jak i smartfona. Co więcej, stanowią one domowe centra rozrywki, a oglądanie ich przed dużym ekranem wysokiej jakości pozwala w pełni się zrelaksować czy to samemu, czy w rodzinnym groniekomentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

Telewizor w centrum domu

Oprócz jakości dźwięku i obrazu, dla użytkowników w Polsce bardzo ważne jest również samo umiejscowienie telewizora. Ponad 77% ankietowanych stwierdziło, że telewizor to istotny element ich salonu, a dla ponad połowy badanych odgrywa nawet istotną rolę w codziennym życiu. Ponad trzy czwarte polskich telewidzów spodziewa się, że za pięć lat nadal będzie miało telewizor w salonie. Natomiast ponad 47% respondentów potwierdziło, że planuje zakupić jeszcze większy odbiornik niż ten, który obecnie posiadają.


O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia, w dniach 1-15 marca 2022 roku.

Źródło:TP Vision

Zobacz

Ubrania z czujnikami – do czego posłużą?

Naukowcom z Imperial College London udało się opracować metodę wszywania w ubrania czujników monitorujących m.in. tętno i oddychanie – informuje pismo „Materials Today”.

RPP: powrót inflacji w kierunku celu inflacyjnego NBP będzie następował stopniowo

Powrót inflacji w kierunku celu inflacyjnego NBP będzie następował stopniowo - wskazano w informacji po zakończonym w środę posiedzeniu Rady Polityki Pieniężnej, podczas którego RPP pozostawiła stopy na niezmienionym poziomie.

Equinor zakończył budowę farmy fotowoltaicznej o mocy 58 MW na Warmii

Equinor zakończył budowę pierwszej w Polsce farmy fotowoltaicznej - podała spółka w komunikacie prasowym. Inwestycja o mocy 58 MW powstała w warmińskiej miejscowości Stępień, będzie zarządzana przez należącą do Equinora spółkę Wento.

Gazprom wstrzymał tranzyt gazu przez Austrię

Rosyjski państwowy koncern paliwowy Gazprom poinformował w sobotę o wstrzymaniu tranzytu gazu przez Austrię - podała agencja Reutera, powołując się na oświadczenie koncernu.

Sasin: szczegóły projektu dot. opodatkowania nadmiarowych marż w ciągu 2 tygodni

Szczegóły projektu dotyczącego opodatkowania nadmiarowych marż będą przedstawione w ciągu 2 tygodni - poinformował w sobotę wicepremier, minister aktywów państwowych Jacek Sasin. Chcemy przewidzieć mechanizm odpisywania od podstawy opodatkowania inwestycji, żeby dać impuls inwestycyjny - dodał.

Open source – dlaczego warto postawić na otwartość?

Jeżeli ostatnie 15 lat czegoś nas nauczyło, to tego,...
- Reklama -

REKLAMA