• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: Zarabianie z AI – nowy wymiar finansów
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Inwestycje

Zarabianie z AI – nowy wymiar finansów

Natalia Zębacka
Opublikowano 2023/05/27 at 12:11 AM
Natalia Zębacka  - Redaktor Brandsit
Udostępnij
4 min czytania
ChatGPT, sztuczna inteligencja
Udostępnij

Sztuczna inteligencja to w ostatnich miesiącach wyjątkowo gorący temat, nie tylko w branży technologicznej, ale również w świecie finansów i inwestowania. W głównej mierze to zasługa chatu GPT, którego uruchomienie zostało okrzyknięte kamieniem milowym w rozwoju tej dziedziny. To właśnie dzięki wykorzystaniu uczenia maszynowego, sektory takie jak finansowy nie tylko stają się bardziej efektywne i opłacalne, ale przede wszystkim dostępne dla każdego, niezależnie od doświadczenia czy kapitału inwestycyjnego.

- Reklama -

Od początku 2023 roku nie milkną burzliwe dyskusje na temat chatu GPT – systemu opartego na sztucznej inteligencji (Artificial intelligence – AI), który został stworzony przez organizację badawczą OpenAI. Opiera on swoje działanie na zaawansowanym algorytmie przetwarzania języka naturalnego, który pozwala na analizę i generowanie tekstów oraz przeprowadzanie rozmów z użytkownikami w sposób niemalże naturalny. Według przewidywań globalny rynek sztucznej inteligencji osiągnie wartość 1,59103 bln USD w 2030 roku, a narzędzia takie, jak Chat GPT będą odgrywały kluczową rolę w jego rozwoju, przede wszystkim z uwagi na coraz bardziej powszechne ich zastosowanie, w tym w branży finansowej.

To, że firmy z sektora finansowego inwestują duże środki w rozwój sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, wiadomo od dawna. Ich implementacja w dużych korporacjach pozwala na wykorzystanie zgromadzonych danych w celu generowania zysków, poprawy jakości obsługi klienta, rozwijania oferty produktów i usług oraz przyczynia się do rozwoju samego sektora bankowego. To, co jednak było do tej pory rzadko spotykane to trend wykorzystywania AI przez prywatnych i początkujących inwestorów. Ci, dzięki ogólnodostępnym narzędziom, takim jak Chat GPT, zyskali możliwość łatwiejszego podejmowania trafnych decyzji inwestycyjnych, m.in. poprzez szczegółową analizę dużych zbiorów danych, w tym informacji o rynkach finansowych, trendach, notowaniach, wynikach finansowych firm, a także badań nastrojów rynkowych.

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

“Wraz z dynamicznym postępem technologicznym, wykorzystanie narzędzi takich jak Chat GPT w branży finansowej staje się coraz bardziej powszechne. Już teraz pomagają one zwłaszcza początkującym inwestorom w podejmowaniu szybkich, a zarazem przemyślanych decyzji, co jest szczególnie istotne w przypadku inwestycji na rynkach o dużych wahaniach cenowych, takich jak rynek walutowy czy kryptowalutowy. Choć sztuczna inteligencja nigdy nie powinna całkowicie przejmować odpowiedzialności i zastępować wiedzy i ludzkiej intuicji, jej zastosowanie w sektorze finansowym znacząco może poprawić zarządzanie ryzykiem, przyspieszyć rozwój branży i zapewnić inwestorom większą kontrolę nad ich portfelami inwestycyjnymi.”

Olena Bondar, dyrektor biura Freedom Finance Europe Poland.

Dzięki obszernej analizie danych z giełdy, informacji publikowanych w mediach oraz danych bieżących i historycznych, sztuczna inteligencja może identyfikować sygnały wskazujące na potencjalne oszustwa i nieprawidłowości oraz pomóc w określenia ryzyka inwestycyjnego. Co więcej, nowoczesne algorytmy uczenia maszynowego mogą pomóc w przewidywaniu wzrostów lub spadków wartości akcji, co pozwala inwestorom minimalizować straty i zwiększać zwroty z inwestycji. AI może również wspierać w przewidywaniu innych trendów rynkowych, takich jak zmiany w kursach walut czy wycena surowców, co z kolei pozwala inwestorom na lepsze dostosowanie swoich strategii do zmieniających się warunków rynkowych.

Zobacz również

Rola sztucznej inteligencji w e-commerce

Potęga IT na mapie inwestycji

Jak douczyć i dopasować ChatGPT do swoich potrzeb?

CEO OpenAI szantażuje UE? Regulacje sztucznej inteligencji budzą kontrowersje

Rewolucja w Cyberbezpieczeństwie – Jak Sztuczna Inteligencja Zmienia Reguły Gry

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

DOC.20230606.45507779.5
Filmowcy domagają się ustawowych tantiem z internetu
Rozrywka Work&Life
5G
Polska firma pracuje nad 6G
Komunikacja Technologia
Q sys Lenovo
Q-SYS i Lenovo ogłaszają współpracę
Vendor Branża IT
BIzens technologia 1
Dzięki technologii świat staje się lepszy – przynajmniej według 60 proc. Polaków
Rozwiązania Technologia

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X