Zarządzanie hasłami – rynek rośnie przez cyberataki

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
4 min

Według danych z raportu Research And Markets „Globalny rynek zarządzania hasłami według typu, użytkownika końcowego, wielkości organizacji, dostępu, regionalnych prognoz, raportu z analizy branżowej i prognozy, 2021–2027”, do 2027 r. wielkość globalnego rynku zarządzania hasłami osiągnie 2,9 miliarda USD. Oznacza to coroczny wzrost na poziomie 20,7% w okresie prognozy.

Hasło to ciąg znaków, który umożliwia dostęp do usługi lub urządzenia, jednocześnie chroniąc przed nieautoryzowanym dostępem. Zarządzanie hasłami to oprogramowanie, które pomaga administratorom IT zarządzać i organizować hasła na serwerach, urządzeniach sieciowych i systemach komputerowych. Jest zwykle używane przez użytkowników końcowych do audytu, ochrony, monitorowania działań powiązanych z kontami uprzywilejowanymi jako narzędzie do bezpieczeństwa informacji i zarządzania. Te programy są przeznaczone nie tylko dla firm; są również wykorzystywane jako narzędzie bezpieczeństwa przez osoby fizyczne. Chronią krytyczne dane, pliki, dokumentację finansową i informacje prawne przed cyberatakami.

Analiza wpływu COVID-19

Wybuch pandemii COVID-19 jest uważany za jedną z najbardziej śmiertelnych infekcji na przestrzeni wieków. COVID-19 nie tylko spowodował katastrofę dla ludzkości, pozbawiając życie milionów ludzi, ale także spowodował gwałtowny upadek gospodarek na całym świecie. Ponadto, pandemia COVID-19 stanowiła poważne wyzwanie dla wszystkich firm na całym świecie, jeśli chodzi o kontynuację działalności w warunkach powszechnego zamykania biur. Zmiany w kulturze pracy miały istotny wpływ na bezpieczeństwo IT. Cyberataki, naruszenia danych i włamania do sieci zakłóciły działalność firm i stały się poważnym problemem dla przedsiębiorstw z różnych branż.

Rosnąca liczba cyberataków

Zarządzanie hasłami to solidne podejście do zapewnienia bezpieczeństwa przedsiębiorstwa poprzez ułatwienie przechowywania i zabezpieczania złożonych danych uwierzytelniających konta. Każda osoba w firmie jest odpowiedzialna za inne konta, z których każde wymaga osobnego i bezpiecznego hasła. Ze względu na rosnącą liczbę cyberataków na całym świecie istnieje duże zapotrzebowanie na bezpieczne metody pracy w celu ochrony baz danych oraz innych niezbędnych i poufnych dokumentów cyfrowych.

- Advertisement -

Rosnąca adopcja baz danych i procesów opartych na chmurze

Rozwój chmury obliczeniowej, Internetu rzeczy (IoT) i innych platform cyfrowych na całym świecie napędza rynek. Globalne organizacje coraz częściej korzystają z rozwiązań do zarządzania hasłami, aby po prostu resetować swoje hasła i zarządzać nimi. Systemy te są powszechnie używane do automatycznego resetowania haseł, częstej randomizacji kodów dostępu i rejestrowania sesji ze względu na ich opłacalność i oszczędność czasu. Co więcej, wraz ze wzrostem liczby transakcji online, zarządzanie hasłami staje się coraz ważniejsze dla ochrony informacji online i zapobiegania oszustwom online.

Zagrożenia związane z bezpieczeństwem i prywatnością

Menedżery haseł to narzędzia umożliwiające odczytywanie i poznawanie wszystkich haseł przechowywanych na urządzeniu wraz z adresem e-mail każdego konta lub inną unikatową identyfikacją użytkownika. Przechowywanie wielu haseł w jednej pamięci staje się bardzo krytycznym tematem, gdy nieautoryzowany dostęp zaatakuje tę pamięć. Ponadto w przypadku zarządzania hasłami, chociaż narzędzia te przechowują wszystkie hasła w jednej pamięci, mają one również wadę polegającą na tym, że jeśli jakakolwiek toksyczna substancja, na przykład złośliwe oprogramowanie, z powodzeniem uzyska dostęp do pamięci, możliwe jest odczytanie wszystkich hasła przechowywane w tej pamięci.

Kluczowi gracze na tym rynku to: IBM Corporation, Broadcom, Inc. (CA Technologies, Inc.), Dell Technologies, Inc., Hitachi, Ltd. (Hitachi ID Systems, Inc.), Microsoft Corporation, Knowledge Secure Systems Ltd., Avatier Corporation, Centrify Corporation (TPG Capital), FastPassCorp A/S i Core Security (HelpSystems, LLC).

Udostępnij
- REKLAMA -