Zielona ewolucja w elektronice – Unia Europejska wprowadza nowe przepisy konsumenckie

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
2 min

Negocjatorzy z Parlamentu Europejskiego i Rady Europy osiągnęli porozumienie w sprawie odnowienia unijnych przepisów konsumenckich. Europejski Komisarz ds. Sprawiedliwości, Didier Reynders, potwierdził te informacje, podkreślając, że nowe regulacje mają na celu promowanie zrównoważonego rozwoju i walkę z greenwashingiem w branży elektronicznej.

Świadome wybory konsumenckie

UE dąży do zapewnienia konsumentom lepszego dostępu do informacji na temat trwałości produktów elektronicznych. Firmy będą musiały komunikować się uczciwie na temat technologii, które mogą wpływać na żywotność produktu lub jego użyteczność. Przykładowo, oprogramowanie, które spowalnia lub blokuje pewne funkcje, będzie musiało być jasno zaznaczone.

Odpowiedzialne praktyki biznesowe

Nowe przepisy mają na celu ograniczenie praktyk, które są szkodliwe dla konsumentów, takich jak przekonywanie do przedwczesnej wymiany produktów lub niesprawiedliwe reklamowanie urządzenia jako naprawialnego. Firmy, które dobrowolnie przedłużają gwarancję, będą mogły oznaczyć swój produkt jako zrównoważony.

Walka z Greenwashingiem

UE wprowadza zakaz ogólnych roszczeń ekologicznych oraz marketingu wprowadzającego w błąd w kwestiach środowiskowych. Etykieta z zielonym roszczeniem będzie dozwolona tylko wtedy, gdy będzie oparta na certyfikatach zatwierdzonych przez organy urzędowe.

- Advertisement -

Nowe przepisy konsumenckie wprowadzone przez Unię Europejską są krokiem w kierunku zrównoważonego rozwoju i zielonej ewolucji w Europie. Dzięki większej przejrzystości i uczciwości, konsumenci będą mogli dokonywać bardziej świadomych i zrównoważonych wyborów, co z kolei przyczyni się do ochrony środowiska naturalnego. Komisja do Spraw Konsumenckich wyraża zadowolenie z tych zmian, które mają potencjał przyspieszyć transformację ekologiczną na kontynencie europejskim.

Udostępnij
- REKLAMA -