in , ,

FutureTech Congress – nagroda dla BLIKA

BLIK został wyróżniony jako najlepsze rozwiązanie w kategorii Payment Solutions podczas odbywającego się w Warszawie międzynarodowego FutureTech Congress. Na gali FutureTech Night, będącej zwieńczeniem pierwszego dnia kongresu, rozdano nagrody dla najlepszych produktów i usług w branży fintech, insurtech i big data.

Nagrodę w imieniu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK, odebrał Grzegorz Długosz, prezes PSP. Wyróżnienie przyznawane jest produktowi lub usłudze stanowiącej innowację na rynku płatniczym oraz zapewniającej obopólną korzyść, zarówno dla użytkownika, jak i dostawcy usługi. O wyróżnienie starać się mogły wszystkie podmioty płatnicze, działające w obszarze e-commerce, m-commerce, płatności zbliżeniowych, operatorzy mPOS czy dostawcy portfeli mobilnych.

BLIK został uznany za najlepsze rozwiązanie w tej kategorii. Organizatorzy konkursu docenili innowacyjność, bezpieczeństwo i wygodę płatności mobilnych BLIK.

System BLIK został uruchomiony zaledwie 2 lata temu, a już zdobywamy coraz szersze grono zadowolonych użytkowników, którzy cenią sobie BLIKA jako wszechstronny i wielokanałowy sposób płacenia. Specjaliści z branży nowych technologii doceniają nasze wysiłki na rzecz cyfryzacji płatności. Wyróżnienie na FutureTech Congress jest dla nas ogromną motywacją do dalszej, ciężkiej pracy na rzecz upowszechniania najnowocześniejszych rozwiązań płatniczych i dalszego ulepszania BLIKA – mówi Grzegorz Długosz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu

Krótka historia BLIKA w Polsce

Dwa lata temu największe banki działające w Polsce połączyły siły i udostępniły klientom jednolity, powszechny, krajowy standard płatności mobilnych. Było to bezprecedensowe wydarzenie na rynku. Dziś BLIK ma ponad 4 mln użytkowników – połowa wszystkich użytkowników bankowości mobilnej w kraju. Można za jego pośrednictwem wypłacać pieniądze z bankomatów oraz przelewać pieniądze na numer telefonu – bez znajomości rachunku bankowego odbiorcy. Płatności BLIK są też przyjmowane w placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju.

Następne kroki w rozwoju systemu to m.in. udostępnienie funkcji wpłat gotówki w bankomatach czy jeszcze łatwiejsza autoryzacja transakcji na platformach e-commerce i m-commerce dzięki metodzie „jednego kliknięcia” (tzw. OneClick), bez konieczności wprowadzania kodu BLIK. Obok przyczyniania się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce, BLIK to także istotny element procesu budowy cyfrowego Państwa – dzięki projektowi realizowanemu wspólnie z KIR można nim już płacić w coraz większej liczbie jednostek administracji publicznej.

Wciąż mamy dużo do zrobienia. Naszą ambicją jest to, aby w najbliższym czasie BLIK był sposobem płatności pierwszego wyboru w polskim eCommerce. Już teraz jest bardzo wygodnym rozwiązaniem dla kupujących online – mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes zarządu PSP

W pierwszym kwartale 2017 r. Polacy zrealizowali prawie 6 milionów transakcji BLIKIEM. Dynamicznie rośnie liczba transakcji BLIKIEM za zakupy w internecie – ponad 3,6 mln w pierwszym kwartale br. Dzięki metodzie „jednego kliknięcia” (tzw. OneClick) ten sposób płacenia w sieci staje się jeszcze szybszy i wygodniejszy. Użytkownik nie musi przepisywać kodu na stronie internetowej, wystarczy potwierdzenie w aplikacji bankowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?
Zapisz się na nasz newsletter!
SUBSKRYBUJ

Mity związane z transformacją cyfrową – co jest prawdą?

eBay trafia do Polski