Według nowego raportu z badań przeprowadzonych przez ekspertów Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) wraz z Gretchen Rubin, autorką podcastów i artykułów dla New York Timesa, ludzie chcą, aby marki wywoływały u nich uśmiech, jednak liderzy biznesowi obawiają się stosowania humoru w interakcjach z klientami. Nowy „Happiness Report” zawiera spostrzeżenia pochodzące od ponad 12 tys. konsumentów i liderów biznesowych z 14 krajów i pokazuje, że ludzie szukają nowych doświadczeń, które wywołają u nich radość; marki, które wykorzystują humor konsumenci będą nagradzać lojalnością i powtarzalnymi zakupami, a odchodzić będą od tych, które tego nie robią.
Ludzie szukają szczęścia na nowe sposoby i są gotowi zapłacić za to wysoką cenę
Minęły ponad dwa lata, odkąd wiele osób po raz ostatni odczuwało prawdziwe szczęście, dlatego ludzie szukają sposobów, by znów być szczęśliwymi, bez względu na koszty.
- 45% ludzi nie odczuwa prawdziwego szczęścia od ponad dwóch lat, a 25% nie wie lub zapomniało, co to znaczy czuć się naprawdę szczęśliwym.
-
88% szuka nowych doświadczeń, które wywołają radość i uśmiech. Ludzie stawiają na pierwszym miejscu zdrowie (80%), kontakty osobiste (79%) i doświadczenia życiowe (53%), aby osiągnąć szczęście.
-
Ponad połowa (53%) chciałaby, aby szczęście można było kupić za pieniądze, a 78% jest gotowa zapłacić wyższą cenę za możliwość jego odczuwania.
-
89% próbowało odnaleźć szczęście w zakupach online podczas pandemii.
Reklama, marketing, sprzedaż i obsługa klienta muszą się zmienić
Ludzie chcą, aby marki wywoływały uśmiech, ale liderzy biznesu przyznają, że ich marki rzadko wykorzystują humor w kontaktach z klientami.
- 78% osób uważa, że marki mogą zrobić więcej, aby sprawić radość swoim klientom, a 91% stwierdziło, że woli, aby marki były zabawne; liczba ta jest wyższa u przedstawicieli generacji Z (94%) oraz wśród Millenialsów (94%).
-
90% osób jest bardziej skłonnych zapamiętać reklamy, które są zabawne, jednak liderzy biznesu stwierdzili, że tylko 20% reklam offline (telewizja, billboardy) i 18% reklam online ich marek aktywnie wykorzystuje humor.
-
77% osób jest bardziej skłonnych kupić coś od sprzedawcy, który jest zabawny, ale tylko 16% liderów biznesowych stwierdziło, że ich marki wykorzystują humor w sprzedaży.
-
75% osób śledzi markę, jeśli jest ona zabawna na swoich kanałach w mediach społecznościowych, ale tylko 15% liderów biznesowych twierdzi, że ich marka jest dowcipna w tych mediach.
-
69% osób otworzyłoby wiadomość e-mail od marki, gdyby jej temat był zabawniejszy, jednak tylko 24% liderów biznesowych przyznało, że aktywnie wykorzystuje humor w marketingowych kampaniach.
-
68% osób wolałoby nawiązać kontakt z cyfrowym asystentem, który jest zabawny, ale tylko 27% liderów biznesowych przyznało, że ich marki aktywnie wykorzystują humor w komunikacji z botami.
Uśmiech i śmiech procentują, ale liderzy biznesowi boją się żartować
Ludzie będą nagradzać marki wykorzystujące humor lojalnością, poparciem i powtarzalnymi zakupami, a odejdą od tych, które tego nie robią.
- 48% ludzi nie odczuwa więzi z marką, jeśli nie wywołuje ona u nich uśmiechu, a 41% odeszłoby od marki, jeśli nie wywoływałaby ona u nich odczucia radości.
-
Jeśli marka wykorzystuje humor, ludzie są bardziej skłonni kupić od niej ponownie (80%), polecić ją rodzinie i przyjaciołom (80%), wybrać ją zamiast konkurencji (72%) i wydać więcej na markę (63%).
-
89% liderów biznesowych dostrzega możliwość wykorzystania humoru do poprawy doświadczeń klientów i uważa, że ich marka może zrobić więcej, aby wywołać uśmiech na twarzach klientów.
-
95% liderów biznesowych obawia się stosowania humoru w interakcjach z klientami.
-
85% liderów biznesowych twierdzi, że nie dysponuje odpowiednimi danymi lub narzędziami, które pozwoliłyby im z powodzeniem stosować humor.
Wypowiedzi towarzyszące
“Wszyscy przeżyliśmy ciężkie lata, a na całym świecie brakuje nam szczęścia. Jesteśmy głodni doświadczeń, które sprawiają, że się uśmiechamy i śmiejemy, a marki mogą nam w tym pomóc” – powiedziała Gretchen Rubin, pięciokrotna autorka bestsellerów New York Timesa i aktywna podcasterka. “Dla marek, które chcą przyczynić się do szczęścia swoich docelowych odbiorców, proces ten zaczyna się od danych i poznania swoich klientów. Dopiero wtedy można wprowadzić do kampanii odpowiednią mieszankę humoru, osobowości i doświadczenia, które przyczynią się do wzrostu lojalności i poparcia dla marki.”
“Doświadczenie klienta wciąż ewoluuje, ale na koniec dnia wszystko sprowadza się do jednej rzeczy: uszczęśliwienia klienta” – powiedział Rob Tarkoff, wiceprezes Oracle i dyrektor generalny działu Oracle Fusion Cloud CX. “Na zadowolenie klienta składa się wiele różnych czynników, a w tym badaniu postanowiliśmy przeanalizować humor, ponieważ jest on jednym z najbardziej subtelnych. Jak pokazują wyniki, większość liderów biznesowych chce, aby konsumenci więcej się śmiali i rozumie, że jest to kluczowy element budowania prawdziwej relacji. Aby odnieść sukces, marki muszą umieścić dane w centrum swojej strategii customer experience.”
Dowiedz się więcej o raporcie „Happiness Report” tutaj.