Poziom szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ABC Data S.A w listopadzie pozwala stwierdzić, że Spółka zrealizowała ponad 90 proc. założonego planu na ten rok. Od początku roku do końca listopada przychody ze sprzedaży wyniosły 4 044 mln zł.
ABC Data poinformowała dzisiaj, że w listopadzie przychody ze sprzedaży w Grupie wyniosły 543 mln zł. Jest to 16-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim miesiącem. W stosunku rok do roku wynik ten jest o 6 proc. niższy (skonsolidowane przychody ze sprzedaży w listopadzie 2016: 578 mln zł).
W komunikacie Spółki czytamy, że największy, 44-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku ABC Data osiągnęła na Węgrzech, a także, że dystrybutor zanotował największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów, komputerów i urządzeń peryferyjnych, a także gamingu oraz RTV/AGD.
Za nami kolejny bardzo dobry miesiąc pod względem przychodów ze sprzedaży. W efekcie jesteśmy już bardzo blisko zrealizowania rocznego planu wyników, który ogłosiliśmy rynkowi w maju bieżącego roku. Osiągane rezultaty są m.in. efektem inwestycji w rozwój platform i narzędzi e-commerce, które ABC Data zakończyła w połowie 2017 roku. Najlepszym przykładem jest aplikacja mobilna m-InterLink, która systematycznie zyskuje nowych, aktywnych użytkowników, preferujących zakupy poprzez urządzenia mobilne – wyjaśnia Ilona Weiss, prezes zarządu ABC Data.
Zgodnie z prognozą skonsolidowanych wyników finansowych na rok 2017 ABC Data zamierza osiągnąć w 2017 roku ponad 4 468 mln zł przychodów ze sprzedaży. Po pierwszych 11 miesiącach tego roku stosunek przychodów uzyskanych w tym okresie przez ABC Data w odniesieniu do prognozowanego rocznego wyniku waynosi 90,5 proc. wobec 88,6 proc. wypracowanych w ubiegłym roku.
Firma po ogłoszeniu wyników za III kwartał zdecydowała się na wypłatę zapowiadanej zaliczki na poczet dywidendy za rok obrotowy 2017. Zaliczka zostanie wypłacona 15 grudnia bieżącego roku, a uprawnieni akcjonariusze otrzymają w sumie ponad 10 mln zł, tj. 8 groszy na jedną akcję.