Aplikacje mobilne – rynek, który się nie skurczy?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Gry na smartfony ściągamy na potęgę. Jak wynika z najnowszych badań firmy analitycznej Sensor Tower, tylko w pierwszej połowie bieżącego roku wartość rynku aplikacji mobilnych na świecie sięgnęła blisko 35 mld dolarów. Za tę kwotę Polska mogłaby kupić 500 samolotów F-16 lub 15 tys. sztuk najdroższego seryjnego samochodu świata – Bugatti Veyron. Z tego trendu postanowiło skorzystać wrocławskie studio developerskie RinoApps. Znalazło się ono wśród największych firm, których gry ściągają na smartfony Polacy.

Według najnowszych danych firmy analitycznej Sensor Tower rynek aplikacji mobilnych rozwija się w tempie dwucyfrowym. Tylko w ciągu ostatnich 6 miesięcy przychody ze wszystkich płatnych programów na urządzenia mobilne wyniosły 34,4 mld USD. To o blisko 30 proc. więcej niż w pierwszej połowie 2017 roku, kiedy to wynik zbliżył się „jedynie” do 27 mld USD. Co ciekawe, aż 80 proc. to przychody z płatnych gier (26,6 mld USD). W tym segmencie w wynikach za pierwsze półrocze 2018 roku zdecydowanie króluje AppStore, którego klienci pobrali  gry za ponad 16 mld USD. Dla porównania wynik Google Play, dostępnego na wszystkie telefony z Androidem to „tylko” 10,3 mld USD.

Polacy gonią czołówkę

Choć polski rynek stanowi zaledwie ułamek światowych wyników, a dominującą pozycję mają na nim najwięksi globalni gracze, to polskie firmy również zdobywają miejsce dla siebie na tym rynku. Za przykład może posłużyć RinoApps – wrocławskie studio developerskie należące do Grupy Datarino, specjalizującej się w tworzeniu autorskich rozwiązań technologicznych bazujących na dużych zbiorach danych. Studio w zestawieniu AppAnnie, organizacji dostarczającej dane o rynku aplikacji mobilnych, zajęło 7 miejsce w rankingu  na największą liczbę pobrań gier na platformy Android i iOS w Polsce. Wyprzedziły ją jedynie światowe potęgi takie jak Ubisoft czy Electronic Arts.

Nie boję się powiedzieć, że polski rynek gier na smartfony rozwija się w błyskawicznym tempie. Według dostępnych danych w 2017 roku gry mobilne stanowiły 20 proc. całego rynku gier wideo. Jednak jak szacują eksperci, na koniec 2019 roku udział tego segmentu w całym “gamingowym torcie” wyniesie 29 proc. – Edward Mężyk, założyciel grupy Datarino i studia RinoApps

Spejson i hejt

4 letnia dzisiaj firma zajmuje się produkcją gier na licencji serialu animowanego Blok Ekipa. Od 2016 roku studio wypuściło 9 gier opartych na przygodach Spejsona, Wojtasa i Walo – bohaterów serialu. Gry z tej serii zostały pobrane przez ponad milion użytkowników.

W 2016  roku, wykorzystując popularność tematu hejtu w internecie firma stworzyła aplikację Haterick, która umożliwia „kontrolowany” hejt – użytkownicy mogą bowiem wylewać swoje żale w miejscu do tego przeznaczonym.

- Advertisement -
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -