Brand24 stoi przed istotnymi zmianami w swojej strukturze właścicielskiej i obecności na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Prowly.com, większościowy akcjonariusz spółki, zamierza przejąć pozostałe akcje i wycofać Brand24 z obrotu publicznego.
Strategia Prowly.com: dążenie do pełnej kontroli nad Brand24
Prowly.com, posiadający obecnie 76,99% akcji Brand24, ogłosił zamiar nabycia pozostałych 23,01% akcji po cenie 50,10 zł za sztukę. Zaproszenie do sprzedaży obejmuje 521 660 akcji, a oferty będą przyjmowane w dniach 17–21 marca 2025 roku. Planowane rozliczenie transakcji ma nastąpić 25 marca 2025 roku.
Prowly.com zażądało zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy Brand24 na dzień 11 kwietnia 2025 roku. W porządku obrad znalazł się punkt dotyczący wycofania akcji spółki z obrotu na rynku regulowanym oraz upoważnienia zarządu do podjęcia niezbędnych działań w tym zakresie.
Brand24: od debiutu na GPW do planowanego wycofania
Brand24 zadebiutował na głównym rynku GPW w maju 2021 roku, przenosząc się z rynku NewConnect. Spółka oferuje narzędzie do monitoringu treści w internecie, sprzedawane globalnie w modelu SaaS (Software as a Service). Z jej usług korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa zainteresowane opiniami na swój temat w sieci.
Konsekwencje potencjalnego wycofania Brand24 z GPW dla inwestorów i rynku IT
Planowane wycofanie Brand24 z GPW może mieć kilka istotnych konsekwencji:
- Dla inwestorów indywidualnych: posiadacze akcji będą musieli zdecydować, czy skorzystać z oferty Prowly.com i sprzedać akcje po proponowanej cenie, czy pozostać akcjonariuszami spółki niepublicznej. Ta ostatnia opcja może wiązać się z mniejszą płynnością inwestycji.
- Dla rynku IT: potencjalna prywatyzacja Brand24 może wpłynąć na postrzeganie polskich spółek technologicznych przez inwestorów oraz na ogólną dynamikę inwestycji w sektorze.