CD Projekt podaje wyniki finansowe za I połowę 2017 roku

Podobne tematy

Premiera Cyberpunk 2077 na Stadię 19 listopada

CD PROJEKT RED ogłosiło, że Cyberpunk 2077 na Stadię zadebiutuje 19 listopada 2020 roku, równocześnie z pozostałymi wersjami gry...

Są konkrety dotyczące opodatkowania firm rodzinnych podczas ich dziedziczenia

Znane są już wstępne założenia dotyczące opodatkowania polskich fundacji rodzinnych. Fundacja ma być podstawowym narzędziem sukcesji dla średniego i...

Praca zdalna wymusiła w wielu firmach digitalizację dokumentów na dużą skalę

Wprowadzenie na szeroką skalę pracy zdalnej przyspiesza digitalizację dokumentów. – To oznacza łatwy i szybki dostęp do dokumentacji, większą ergonomię...

Największy wpływ na osiągnięty w pierwszym półroczu 2017 wynik Grupy CD PROJEKT miała sprzedaż gier z serii wiedźmińskiej, która w tym roku obchodzi 10 lat swojego istnienia.

W tym roku świętujemy 10 lat naszej serii wiedźmińskiej, a Wiedźmin 3, po raz kolejny, znalazł się na pierwszym miejscu listy 100 najlepszych gier komputerowych według magazynu PC Gamer. Przez dekadę zbudowaliśmy silną markę i stworzyliśmy świetne gry, czego efektem są m.in. opublikowane przez nas wyniki za pierwsze półrocze 2017 roku – Piotr Nielubowicz, Wiceprezes zarządu CD PROJEKT ds. finansowych

Przychody Grupy CD Projekt w I połowie 2017 roku wyniosły 254,82 mln zł w porównaniu z 319 mln rok wcześniej. Zysk brutto ze sprzedaży spadł z 244,1 mln w 2016 roku do 216,7 mln w pierwszej połowie tego roku. Zysk z działalności operacyjnej spadł o prawie 20 mln zł, w porównaniu z pierwszą połową 2016 roku, do kwoty 143,2 mln zł. Zysk netto wyniósł 118,6 mln zł i jest o 16 mln zł niższy niż rok wcześniej. Takie spadki są wynikiem wahań specyficznych dla producentów gier. Warto zwrócić uwagę na to, że spółki z tej branży często muszą wydawać premiery, ponieważ gry dość szybko się starzeją. 19 maja 2015 roku swój debiut miał Wiedźmin 3: Dziki Gon. W tym samym roku wydano pierwszy dodatek do gry (Serce z kamienia). Drugi – Krew i wino – miał swoją premierę w maju 2016 roku. Przełożyło się to na wyższe przychody. Za osiągnięte wyniki w pierwszej połowie 2017 roku odpowiada w części najnowszy produkt – GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana, który w maju przeszedł do fazy publicznych beta testów. Jego wpływ na wynik szczególnie widoczny jest w segmencie GOG.com odpowiedzialnym za całość przychodów GWINTA w wersji PC.

W pierwszym półroczu 2017 r. wydatki Grupy na produkcję nowych gier, w tym Cyberpunk 2077 i GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana, wyniosły 33 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec czerwca br. wyniosło 97 mln zł. Spółka w maju po raz pierwszy w swojej historii wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy w wysokości 101 mln zł.

Od strony biznesowej najważniejszym wydarzeniem minionych miesięcy było udostępnienie graczom GWINTA w publicznych beta testach oraz jego dalszy rozwój. Od 29 sierpnia gra dostępna jest również na rynku chińskim gdzie znajduje się w fazie zamkniętych beta testów. W kwietniu CD PROJEKT otworzył lokalne przedstawicielstwo w Szanghaju, którego głównym zadaniem jest koordynowanie działań wydawniczych i promocyjnych na terenie Chin.

Pod koniec sierpnia, podczas targów gamescom w Kolonii CD PROJEKT ogłosił strategię esportową obejmującą pierwszą serię profesjonalnych turniejów, kończącą się mistrzostwami świata w 2019 roku. Łączna pula nagród oficjalnych rozgrywek wyniesie 850 tys. dolarów.

Już pierwszy, rozegrany w maju turniej GWINTA pokazał nam, że nasza karcianka świetnie sprawdza się jako widowisko esportowe. Chcemy dostarczać fanom rozrywkę na najwyższym poziomie, która będzie pasjonująca i angażująca zarówno graczy, jak i oglądających. Unikalną cechą naszego podejścia do esportu jest jeden globalny system rywalizacji obejmujący graczy z całego świata – Adam Kiciński, Prezes CD PROJEKT

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.