in , ,

CD Projekt podaje wyniki finansowe za I połowę 2017 roku

Największy wpływ na osiągnięty w pierwszym półroczu 2017 wynik Grupy CD PROJEKT miała sprzedaż gier z serii wiedźmińskiej, która w tym roku obchodzi 10 lat swojego istnienia.

W tym roku świętujemy 10 lat naszej serii wiedźmińskiej, a Wiedźmin 3, po raz kolejny, znalazł się na pierwszym miejscu listy 100 najlepszych gier komputerowych według magazynu PC Gamer. Przez dekadę zbudowaliśmy silną markę i stworzyliśmy świetne gry, czego efektem są m.in. opublikowane przez nas wyniki za pierwsze półrocze 2017 roku – Piotr Nielubowicz, Wiceprezes zarządu CD PROJEKT ds. finansowych

Przychody Grupy CD Projekt w I połowie 2017 roku wyniosły 254,82 mln zł w porównaniu z 319 mln rok wcześniej. Zysk brutto ze sprzedaży spadł z 244,1 mln w 2016 roku do 216,7 mln w pierwszej połowie tego roku. Zysk z działalności operacyjnej spadł o prawie 20 mln zł, w porównaniu z pierwszą połową 2016 roku, do kwoty 143,2 mln zł. Zysk netto wyniósł 118,6 mln zł i jest o 16 mln zł niższy niż rok wcześniej. Takie spadki są wynikiem wahań specyficznych dla producentów gier. Warto zwrócić uwagę na to, że spółki z tej branży często muszą wydawać premiery, ponieważ gry dość szybko się starzeją. 19 maja 2015 roku swój debiut miał Wiedźmin 3: Dziki Gon. W tym samym roku wydano pierwszy dodatek do gry (Serce z kamienia). Drugi – Krew i wino – miał swoją premierę w maju 2016 roku. Przełożyło się to na wyższe przychody. Za osiągnięte wyniki w pierwszej połowie 2017 roku odpowiada w części najnowszy produkt – GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana, który w maju przeszedł do fazy publicznych beta testów. Jego wpływ na wynik szczególnie widoczny jest w segmencie GOG.com odpowiedzialnym za całość przychodów GWINTA w wersji PC.

W pierwszym półroczu 2017 r. wydatki Grupy na produkcję nowych gier, w tym Cyberpunk 2077 i GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana, wyniosły 33 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec czerwca br. wyniosło 97 mln zł. Spółka w maju po raz pierwszy w swojej historii wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy w wysokości 101 mln zł.

Od strony biznesowej najważniejszym wydarzeniem minionych miesięcy było udostępnienie graczom GWINTA w publicznych beta testach oraz jego dalszy rozwój. Od 29 sierpnia gra dostępna jest również na rynku chińskim gdzie znajduje się w fazie zamkniętych beta testów. W kwietniu CD PROJEKT otworzył lokalne przedstawicielstwo w Szanghaju, którego głównym zadaniem jest koordynowanie działań wydawniczych i promocyjnych na terenie Chin.

Pod koniec sierpnia, podczas targów gamescom w Kolonii CD PROJEKT ogłosił strategię esportową obejmującą pierwszą serię profesjonalnych turniejów, kończącą się mistrzostwami świata w 2019 roku. Łączna pula nagród oficjalnych rozgrywek wyniesie 850 tys. dolarów.

Już pierwszy, rozegrany w maju turniej GWINTA pokazał nam, że nasza karcianka świetnie sprawdza się jako widowisko esportowe. Chcemy dostarczać fanom rozrywkę na najwyższym poziomie, która będzie pasjonująca i angażująca zarówno graczy, jak i oglądających. Unikalną cechą naszego podejścia do esportu jest jeden globalny system rywalizacji obejmujący graczy z całego świata – Adam Kiciński, Prezes CD PROJEKT

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?
Zapisz się na nasz newsletter!
SUBSKRYBUJ

Portret miast naszkicowany danymi

marketing

Marketing wsparciem dla IT